Hei, kiitos kaikista kommenteista! Aika silkkihansikasosastoo, mutta kyllä passaa. En ensin aatellu kommentoida kun tuntuu kummalliselta kommentoida sellaista ketjua, johon ihmiset kirjoittavat mun jutuista - jos minä sanon jotain, ei kukaan uskalla enää kirjoitella mitään kun aattelevat että luen näitä ja suutun/loukkaannun/pahastun/ylpistyn... mutta kyllähän "kaikki" tietää joka tapauksessa että luen Kvaakkia. Enkä piittaa kritiikistä. Ja kerta Perttikin puuttuu koko ajan Fingerpori-ketjuun ja sitä on ollut itse asiassa tosi kiinnostavaa lukea, tekijän avautumisia juttujen taustoista.
On ollut ihana yllätys että kirja on herättänyt niin paljon kiinnostusta! Kun toisaalta se kumminkin on "vain" kokoelma ja monelle albumin mitta on se pitkä jatkuvajuoninen tarina. Mutta minusta on mukavaa tehdä just noita pieniä havaintoja lehtiin. Se on ihan eri laji kuin pitkä albumi. Niistä osa kestää sitten vielä lukemista myöhemminkin, hyvässä lykyssä. Tuon albumin matsku karsittiin 120 sivusta. Ja aika pieniähän ne on ne lehdet olleet missä noita pääsääntöisesti on julkaistu, joten monelle ennennäkemättömiä juttuja kumminkin.
Varsinkin tämä ilahdutti (kursivointi minun):
Johanna Rojola on nuoresta iästään (syntynyt 1970) huolimatta ehtinyt jo jonkin aikaa piirtää
...minullako ikäkriisi?