En siis sanoisi, että tuossa suosittiin Egmontia. Se, että monen albumin tekijöinä on henkilöitä, jotka tekevät töitä myös Egmontille kertoo lähinnä siitä, että Suomen sarjakuvakenttä on suhteellisen pieni ja on aika luonnollista, että näin käy.
Selventäisikö hälventäisikö, jos vielä tarkennan:
Pelkästään Egmontille tai edes keskeisimpänä duuninaan Egmontille työtä tekeviä JA Tampereella asuvia ei tekijöiden joukossa ole ainoatakaan. Muualla asuvista Samson ja Ruokola ovat vakiintuneimmassa työsuhteessa. Tamperelainen "kotiinpäinveto" on varsin väkinäinen vainoharha ainakin meidän firmamme suhteen.
Sarjakuvajulkaisujamme oli ehdolla viisi.
4/10 viihdeluku (eli 4/6 viihde/vakava-luku) on minusta hedelmällisempi luokitus kuin Villen 1/9 uutta vaihtoehtosarjakuvaa/vanhaa (p*skaa? jotain muuta, mitä?). Minne ja miksi sijoittuvat (nykyään) Kallio&Kovacs, Muhonen, Takalo ja Tikkanen?
Teoksiin tutustuminen on hyvä suositus, niin kuin Villen asiallinen vastaus todisti.
Keskustelun paras puoli on, että myös Turusen, Latva-Nikkolan (sen viivapiirtäjän) ja Tukiaisen ja Zum Teufelin jne jne opuksiin heijastunee myös ansaittua uutta mielenkiintoa.
Olisi hienoa, jos ne saataisiin epävirallisesti myös Uotisen silmältäväksi, niin tietäisi ainakin, mistä jäi paitsi.
Minua ja vain minua jää iäks vaivaamaan, olisiko Jorma tykännyt "Pornostaroista"...