Sen sijaan että sarjakuvan harrastajat+tekijät ilakoisivat ensimmäisestä Sarjakuva-Finlandiasta, se saakin aikaan vaan negatiivista keskustelua. Kaikki on näköjään pielessä: palkintoehdokaslista on aivan väärä, siinähän jopa ihan erilaisia sarjakuvia. Valitsija on väärä, hänhän on tanssija (trikootkin jalassa, ne kun ei kaikille sovi), entinen oopperanjohtaja ja jopa sivistynyt mies, eikä edes kirjoittele päivät pitkät sarjakuvista vaan tekee jotain käsittämätöntä: taidetta! Ja sekin on kamalaa, että tämä Uotinen on lukenut Aku Ankkaa. En voi muuta sanoa kuin ettäs kehtaatte, olen sitä mieltä että tämä koko skaba on nyt helmiä sioille.
Edelleen: miten ihan oikeasti viitsitte känistä tuosta listasta ja arvostella kuin alakoululaiset julkisilla foorumilla henkilöä, joka on ystävällisesti lupautunut valitsemaan palkinnonsaajan. Todennäköisesti Uotinen ei tiedä koko tästä foorumista ja keskustelusta mitään, mutta jos joku on sitä mieltä, että hän ei ole pätevä ja ihan väärän muotoinen tätä hommaa hoitamaan, aina voi kirjoittaa tai soittaa Uotiselle itselleen ja kertoa asian vaikka päin naamaa.
On tietenkin ikävää että osa hyvistä teoksista on jäänyt listan ulkopuolelle, mutta varmaan raati on tehnyt oikeasti parhaansa ja halunnut monipuolisen kattauksen suomalaisesta sarjakuvasta.
Mulle on henk. koht aivan sama, kuka tämän palkinnon voittaa, Uotinen varmasti perustelee asian selkeästi.
PS
Olen opiskeluaikoina tanssinut Uotisen kanssa discoa discossa ja voin sanoa että on erittäin mukava ja huumorintajuinen tyyppi. Tokkopa siitä on miksikään muuttunut.