Kirjoittaja Aihe: Kissa Pienen pieni  (Luettu 5838 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mari

• Jäsen
Kissa Pienen pieni
« : 06.02.2007 klo 19:07:56 »

Aloitin uuden nettisarjakuvan osoitteessa:
http://www.kissanpaivia.com/pienenpieni/

Ainakin alussa teen joka toinen viikko uuden stripin ja joka toinen piirroksen, koitan kiristää tahtia kun oon saannut kevään hommat sujumaan...

Mielipiteenne on kullan arvoisia! Meikä ottaa vastaan mielellään niin hyvää kuin huonoakin palautetta...

Matti Karjalainen

• Jäsen
  • Friendly Neighborhood Librarian
Re: Kissa Pienen pieni
« Vastaus #1 : 06.02.2007 klo 19:28:56 »
Kovasti tykkäsin noista sivuilla olevista sarjakuvista - melkeinpä uskaltaisin sanoa, että nämä ovat parasta, mitä olen sinulta lukenut. Herkkiä tunnelmapaloja, joissa on kolmeen ruutuun sisällytetty myös ajatusta, kuten tuossa lumihiutalejutussa. Lisäksi tuo kakkosjuttu oli riipaisevan kaunis, ja toimii varmasti hyvin osana suurempaa juonellista kertomusta - muuten se jää ehkä vähän torsoksi, tosin tunnelmalliseksi sellaiseksi.

Koska "Pienen pieni kävi Ranskassa, ja selvisi ihan ehjänä kotiin asti, kiitos kaikkien isojen ja ihanien kissojen", niin luonnollisesti lukijalla tulee mieleen, onko kyseessä nyt ns. "avainsarjakuva...."?  :)
"Onneksi kirjastonhoitajat ovat tunnollisia kaikissa tunnetuissa todellisuuksissa" (P.A. Manninen: Kapteeni Kuolio - Tampereen sankari)

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #2 : 06.02.2007 klo 19:51:55 »
Samaa mieltä, nättiä ja ideaa. :) Stripeissä piirrosjälkeen sopii hyvin yksinkertainen väripinta. Ja kissaihmisenä pisti luonnollisesti heti silmään...

mari

• Jäsen
« Vastaus #3 : 10.02.2007 klo 00:00:12 »
kiitoksia kehuista! Toivon vaan että saan jatkettua tuota ideaa ja kehiteltyä sitä... En oo kauheesti tehnyt mitään jatkuvaa...

Vois tosiaan kehittää jotain jatkuvampaa noista stripeistä, tuntuu että Pienen pieni vielä etsiskelee suuntaa minne seikkailisi.. Mutta eiköhän se tässä löydy :)

En itseasiassa ajatellut sitä avainsarjakuvaksi, MUTTA nyt kun laitat ideoita päähän... Katotaan mitä sitä keksis :)

Samone

• Jäsen
  • Muumipappa
« Vastaus #4 : 10.02.2007 klo 00:12:34 »
Pidetään peukkuja positiivisen piirtämisfiiliksen puolesta!

norpatti

• Vieras
« Vastaus #5 : 27.02.2007 klo 11:16:06 »
tää on munkin mieleen. kaunista, herkkää, hirrrmuisen söpöä. hyvin marityylistä. <3

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #6 : 27.02.2007 klo 12:10:30 »
Voi ihku kuinka nättiä, vaan ei ylisöpöä.
Tässä olisi aineksia esimerkiksi lasten(mielisten)kirjaksi.

Tosin kissahahmojahan on paljon, paljon, paljon. Esimerkiksi juuri ilmestyi Otavalta Katja Tukiaisen mainio "Kisun ABC". 
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Jaana S.

• Vieras
« Vastaus #7 : 27.02.2007 klo 13:48:47 »

Aloitin uuden nettisarjakuvan osoitteessa:
http://www.kissanpaivia.com/pienenpieni/
On kaunista jälkeä, pidin myös värityksestä. Tulee mieleen 1960-luvun kaksiväriset lastenkirjakuvitukset, kuten myös piirrostyylistä. Sun muissakin hahmoissa on jotenkin samaa henkeä piirrosjäljessä, kannattaa säilyttää se. Sulla onnaa hyvin myös luonnosmaiset päiväkirjatyyppiset tarinat. (Uusi Ville Ranta sanon minä, mutta omalla tyylilläsi). Tsemppiä! Kannattaa tarjota lehtiin, kyllä niihin mahtuu, usko pois!

mari

• Jäsen
« Vastaus #8 : 28.02.2007 klo 00:08:53 »
Kiitos kaikille! Vähän oon haparoinnut juonien kanssa pienen pienessä, mutta oon aatellut, että luultavasti kestää vielä muutaman stripin, että sarja alkaa elämään omaa elämää... Tai että sen teemat ja käsittelytavat vakiintuvat.
Kuka se sanoi, että strippisarjasta pitäisi ensin piirtää 100 strippiä, ennenkuin tietää toimiiko idea....

Söpöys on mulla vissiin kiinni jäljessä halusin tai en. Toivottavasti jossain välissä osaan tehdä muunkin näköistä jälkeä... Mutta pienen pieneen söpöys kuuluu asiaan, ainakin vielä :)

Asian vierestä: Myös uusi sarjakuvasi Oulun ylioppilaslehdessä vaikutti lupaavalta. Toivottavasti pestisi kyseisessä julkaisussa jatkuu pitkään.

Kiitos! Tuo sarja on sama, mikä oli kuun kotimaisena iltasanomissa lokakuussa 2005. Oli kyllä huippua saada se ylkkäriin, vuoden sopimus siitä tehtiin... että kehukaa kunnolla sitä sinne lehteen niin ehkä saan sopimuksen jatkettua  ;)

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #9 : 28.02.2007 klo 11:41:58 »
Syndikointiin joo, 100 strippiä on aika vähimmäismäärä, että levittäjä uskoo sarjan kestävän, materiaalia kun pitää syöttää 6 strippiä viikossa - mutta eei Kissa pp oikein päivittäissarja olekaan. Kirjana kyllä pelittäis. Tai viikkolehti/liitesarjana. Tarjoa ihmeessä esmes Kalevaan!
- Barack Obama

Jaana S.

• Vieras
« Vastaus #10 : 28.02.2007 klo 14:51:48 »
Kiitos! Tuo sarja on sama, mikä oli kuun kotimaisena iltasanomissa lokakuussa 2005. Oli kyllä huippua saada se ylkkäriin, vuoden sopimus siitä tehtiin... että kehukaa kunnolla sitä sinne lehteen niin ehkä saan sopimuksen jatkettua  ;)
Voisit kokeilla myös Turun Sanomien Extraan. En tiedä mikä siellä on nykyään meininki, mutta itse sain Siiri-siili -sarjikseni sinne puoleksi vuodeksi menemällä suoraan päätoimittajan puheille sarjakuvanäytteet mukanani. Päätoimittaja (jos on se sama enää) on ennenmuinoin vaikuttanut Oulussa, joten oululaisuus ei varmaan ole ainakaan siinä asiassa pahitteeksi. En ole kyllä lukenut Turun Sanomia vähään aikaan, enkä tiedä onko siellä sarjakuva-asiat kunnossa, mutta aina kannattaa kysyä. Mulla riitti silloin parikymmentä sarjisnäytettä, sata näytettä pitää olla, jos tarjoaa jollekin syndikaatille ja mielellään henkilögalleria piirrettynä mukaan.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #11 : 23.05.2007 klo 18:14:01 »
Hieno tämä! Kaikin puolin. Sopisi minusta kirjaksi kovien kansien väliin.

8]

mari

• Jäsen
« Vastaus #12 : 23.05.2007 klo 21:07:46 »
Olen muuten sitä mieltä että Maikki olisi Puupäähatun arvoinen. Ja Mari myös tietysti.

no huh huh, eipäs nyt kehuta liikoja :D Kyl toi kuun pätkän titteli oli ihan tarpeeksi ihmeellistä...

Mua nolottaa, kun en oo ehtiny päivittämään pienen pientä vähään aikaan. Siellä oli kuulemma serverikin jossain välissä rikki, tai jotain vastaavaa ja sivut ei näkyny ollenkaan. Ja sit on ollu kauhee kiirus. Mutta koitan tällä viikolla/ens viikolla laittaa taas uutta strippiä kehiin.

Kiitos kovasti kehuista! Ehkä näistä vois koota jonkin pienen omakustanteen... Tosin sen pitäis olla värillinen, menis rahaa varmaan aika paljon... No mutta ehkä jossain välissä...

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #13 : 24.05.2007 klo 00:31:34 »
Ei mitään rupuista omakustannetta. Kyllä tämä kelpaa oikeallekin kustantajalle.

Samaa mieltä. Yritä ainakin ensin tarjota.

8]

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #14 : 24.05.2007 klo 13:03:59 »
Varmasti tuosta saa kivan kirjan. Jos nyt maailma vielä tarvitsee lisää söpöjä kissakirjoja.

Kyllä se tarvitsee.
- Barack Obama