"Maa kutsuu"?
Mistä moinen reaktio? Tulikohan nyt Virtahepomiehellä tulkittua johonkin väliin ihan omiaan?
Jaa mutta johan näemmä itsekin vastasit siihen:
Eri asia on toki jos apuraha annetaan painatuskuluihin tai muuhun vastaavaan eikä johonkin epämääräiseen kuten työskentelyyn.
Sarjakuvantekijät ry:n apurahathan eivät ole mitään valtion viisivuotisten taitelija-apurahojen kaltaisia yleisiä toimeentulotukia, vaan niitä haetaan korvamerkittyinä juuri johonkin tiettyyn projektiin. Eikä ainakaan minua tuen saajana haittaisi, jos maksaja
joskus (vaikkapa vasta vuosien päästä) tarkistaa, onko rahat tullut käytettyä siihen mihin ne oli myönnettykin. Niin homma toimii esim musa-alallakin, kun taitelijoiden oma järjestö myöntää ESEK-tukia hakemusten perusteella juuri tiettyjä julkaisuja varten.
Wallun mainostama sataprosenttinen luottamus veljiin ja siskoihin on tietysti rennompi käytäntö - eikä minulla tietenkään ole mitään sitä vastaan (vaikka vastausten sävyistä päätellen niin taisitte kuvitella) - mutta minua vain sattui
kiinnostamaan, tuleeko kaikki apurahat todellakin käytettyä sovittuihin projekteihin.
Nyt siis selvisi, että maksajaa se ei kiinnosta samassa määrin, joten taitaa olla myöskin mahdotonta tietää vastausta kysymykseeni. Fair enough.