Kirjoittaja Aihe: Flattien värittäminen  (Luettu 9792 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JanneT

• Jäsen
Re: Flattien värittäminen
« Vastaus #30 : 10.01.2007 klo 09:07:29 »
Anteeksi jo näin etukäteen myöhemmin seuraava törkeä rinnastus:

Värittäjä ei ehdi siivoamaan työhuonettaan. Hän palkkaa siivoojan, värittäjä ehtii värittää enemmän, kun ei itse tarvitse siivota.
Siivoojalle maksetaan siivoojan tuntipalkkaa, ei värittäjän tuntipalkkaa. (Kuten flattien tekijälle maksetaan flattientekijän tuntipalkkaa, ei värittäjän tuntipalkkaa.)

Ei tietenkään siivoojalle makseta värittäjän tuntipalkkaa. Ei värittäjällekään makseta siivoamisesta värittäjän tuntipalkkaa. Ainakaan minä en ole koskaan veloittanut asiakkaitani työtilani siivoamisesta  :)

Mutta flattien tekeminen on tavallisesti yksi kuvittajan työvaihe, joka sisältyy tasa-arvoisesti laskutettavaan palkkioon muiden kuvittajan työvaiheiden kanssa. Sen siirtäminen toiselle tekijälle ei pitäisi muuttaa lopullista laskutettavaa palkkiota, sillä asiakas maksaa saamastaan työstä. Jos kuvittaja saa 40 tunnin työstä 40 tunnin palkkion tuntuisi epäjohdonmukaiselta että työn kokonaishinta muuttuisi sen mukaan, kuinka työvaiheita on jaettu kahden eri tekijän kesken.

Tietysti on mahdollista että flattien tekemiseen menee toiselta henkilöltä enemmän aikaa kuin mitä se säästää kuvittajan työtunteja. Tällöin on minusta ihan perusteltua katsoa että flattien tekijän tuntipalkka ko. työstä on pienempi kuin kuvittajan.

Flattien tekeminen on kuitenkin osa kuvitustyötä, josta asiakas maksaa palkkion, siivoaminen ja kaupassa käyminen eivät - eivätkä siis siksi suoraan rinnastettavissa tähän.

Feikki:

Hienon näköistä jälkeä. Painterilla väritetty?
Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi

Feikki

• Jäsen
  • "Truth is revealed in the smallest detail"
Re: Flattien värittäminen
« Vastaus #31 : 16.01.2007 klo 13:43:15 »
Mä teen töitä saksalaiselle kuvittajalle Klaus Scherwinskille. http://klausscherwinski.de/ Mä tutustuin hänen töihinsä yllättäen Transformers sarjisten kautta. Hän on tehnyt muutamia kansia TF-lehtiin sekä hänen sarjiksiaan löytyy Horrorshocker lehdistä 3,9,10 sekä hän on värittänyt 11. lehden kannen. Lisäksi hän on ollut Heavy Metal-lehdissä sept 2003 ja sept 2004. Enimmäkseen hän tekee moniin roolipeli-lehtiin kuvituksia, Warhammer, Battletech, Shadowrun, Degenesis... Tuo näyttämäni kuva on tehty johonkin Memphisto-roolipelilehteen, kaiketi vain artikkelin kuvitukseksi. En loppupeleissä tunne hänen töitään paljoa, TF jutut ja mitä hänen nettisivuiltaan olen nähnyt.

Janne T:
Mä työskentelen Photarilla
Englanninkielisiä Transformers sarjiksia saa tarjota!