Author Topic: Tammikuun haaste  (Read 9354 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Japko

• Guest
Tammikuun haaste
« on: 30.12.2006 klo 19:59:45 »
Dodii, elikkäs edellisen haasteen onnellisena voittajana minulla on oikeus ja mitä suurin kunnia aloittaa herran vuoden 2007 ensimmäinen sarjakuvahaaste!   

Aihe: Musiikki

Sarjakuvaksi ei hyväksytä yhden ruudun kuvia.

Melkoisen suuripiirteinen aihe, mutta tälläinen aivopieru tuli tällä kertaa joten koittakaan kestää. Bänditoiminta on erityisen lähellä sydäntä, mutta se ei tietenkään tarkoita että muut aiheet olisivat kiellettyjä tai epätoivottuja.

Palkinto:
Köyhällä opiskelijalla ei valitettavasti näin pikaisella katsauksella ympärilleen tule mieleen mitään järkevää palkintoa, mutta kyllä se tässä tammikuun saatossa minulta löytyy.

Vielä tällä hetkellä olematon palkinto arvotaan kaikkien osallistujien kesken.

Deadline: 31.1.2007 Kello 00:00

Kaikki kommentit tähän aiheeseen tapahtuu tämän topicin sisällä.

Valmiit työt tänne: http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php?topic=7565.0
« Last Edit: 30.12.2006 klo 20:04:57 by Japko »

KimmoK

• Jäsen
Re: Tammikuun haaste
« Reply #1 on: 31.12.2006 klo 11:20:43 »
No ainakin musiikki on yleismaailmallinen aihe, joka koskettaa jollakin tapaa kaikkia. Itselleni se ei ole mikään ykkösjuttu, mutta on eräs erityisalue joka kiehtoo ja huvittaa siinä määrin, että siitä sainkin heti idean. Vois koittaa taas tällä kertaa olla jopa ajoissa liikkeellä.

Tuukka Saturi

• Sosiaalilehmä
  • Jäsen
  • "That's a fact Jack!"
« Reply #2 on: 31.12.2006 klo 11:48:00 »
Mukavasti samaan aikaan tarkkaan rajattu, mutta loputtomasti venytettävissä oleva aihe. =) Katsotaan mitä syntyy. ;)

mari

• Jäsen
« Reply #3 on: 03.01.2007 klo 18:41:03 »
Liisus on liian nopee *hyi hyi*  :D no ei vais... Hienoo jälkee taas, sulla toi mustavalkoisuus toimii kyllä hyvin. Mä tykkäsin enemmän tuosta metalli-jutusta, vaikka kyllä toi toinenkin sai mut hymähtelemään. Heivijuttu ois saattanu toimii jopa pelkästään kolmella ruudulla, mut ehkä siihen tosiaan tarttee tuon aloitusruudun luomaan vähän miljöötä...

Wade

• Jäsen
« Reply #4 on: 03.01.2007 klo 18:43:38 »
Liisus, tykkäsin piirrustuksestasi. Varsinkin aloitusruudusta
Wade Koivurinne

Liisus

• Jäsen
« Reply #5 on: 03.01.2007 klo 21:14:54 »
mari: mä oon kato vast löytänyt tän sarjakuvan ihmeellisen maailman, siks oon  vähän yli-innokas :) ja sitäpaitsi musta ei kyl viime päivinä oo ollu paljoo iloo ulkomaailmalle ku en oo tehny muuta ku piirtäny ja maalaillu. no, ehkä tää menee kohta ohi :)
öö ja nyt ku luin ton mun toisen jutun ni se oli musta ihan hirveetä skeidaa, en tajuu mikä muhun meni ku pistin sen esille.

kiitos palautteesta btw. myös wadelle

Sika

• Jäsen
« Reply #6 on: 03.01.2007 klo 23:58:41 »
Taidan nyt laittaa kommentteja sitä mukaan kun töitä valmistuu, koska se on kovaa hommaa sitten kerralla laittaa.
Ihmettelen kun Holle ei kerennyt ekana, hän ei olekkaan aina nopein ja laitoit vielä kaksi sarjista.

Pidin eka sarjiksen kuvituksesta enemmän ja taasen toka sarjiksen ideasta enemmän. Ainut vaan, että ensimmäisessä meni hetki ennen kuin tajusin mitä viimeisessä ruudussa tapahtuu.
Toka tarinan idea oli kuin suoraan omasta elämästä....
Sulla näyttää tuo tyyli vakiintuneen hieman ja ihan hyvä tyyli, ei ole ihan "tusinatuote". Haluaisin nähdä sinulta joskus ajan kanssa tehdyn tekeleen. Hyvä.

Tuukka Saturi

• Sosiaalilehmä
  • Jäsen
  • "That's a fact Jack!"
« Reply #7 on: 04.01.2007 klo 17:19:14 »
Saako käyttää vanhaa vanhaa työtä vai pitääkö luoda uusi? =) On itseasiassa kaksikin uutta, mutta ajattelin kysäistä ihan mielenkiinnosta. Olisi äkkisälteen 3 työtä tyrkyllä, mut kun ei osaa päättää.

Wade

• Jäsen
« Reply #8 on: 04.01.2007 klo 17:30:30 »
Olisi äkkisälteen 3 työtä tyrkyllä, mut kun ei osaa päättää.
Pistä kaikki. Hyvä kompromissi!
Wade Koivurinne

Liisus

• Jäsen
« Reply #9 on: 05.01.2007 klo 01:01:14 »
wilde: paperin väri hyvä efekti, tuo hämysen tunnelman. kivan näköstä viivaa vaikka ois tietty ollu kiva nähdä viimeisteltynäkin. kuvitus tosi hienoa ja kuvakulmat onnistuneita. vikasta kuvasta tykkään varsinkin, noi varjot on hyvä idea. paitsi jos se äijä piikittää käsivarteensa ni sillä on aika hennon naiselliset otteet piikistä :) kolmanneks vikan ruudun tapahtuma jäi vähän epäselväksi. sulla on hieno tyyli.

rovio: sä näköjään tykkäät tehä tällasia juttuja, missä alussa on herkkää ja loppu onkin yllättäen hauska. tässä se toimi hyvin. ruutujako on hieno, varsinkin keskellä leveä hautausmaaruutu oli mieleeni. ja mustat reunat myös. jää silti vähän kaipaamaan enemmän sävyjä. jotain harmaata ehkä. tossa kuudennessa ruudussa luulin et sillä on kivääri kädessä :)

mari

• Jäsen
« Reply #10 on: 05.01.2007 klo 07:31:49 »
Wilde: Komeen näköistä jälkeä, hieno tunnelma. Paperin väri sopii hyvin ja keskeneräisyys vaan luo tunnelmaa entisestään. En ees huomannu että se piikittää viimisessä ruudussa, en tiiä oisko se ollu niin tarpeellinen näyttää. Menee vähän kliseen puolelle (paraskin puhumaan  ::) )... Mulle olis riittäny, jos viimisessä ruudussa äijä olis vain mietiskellen polttanut tupakkaa (niinkuin luulinkin asian olevan).

Rovio: Piirrosjäljessä edelleen parantamisen varaa, mutta tässä on kyllä hienot ruudut, toi musta sopii hyvin ruutujen väliin. Juoni ihan hauska, hassu loppu oikeuttaa alun dramaattisuuden. Mäkin olisin ehkä kaivannut hieman jotain sävyjä tai varjoja, sellasta meininkiä mitä ekassa ruudussa on vähän.

Piber

• Sopuli
  • Jäsen
  • yuubervärkki
« Reply #11 on: 06.01.2007 klo 14:22:42 »
Olikin ollut pitemmän aikaa luonostelussa ja mietiskelyssä eräs aihe.
Nyt on  syy toteuttaa se.
Pituus on 5 sivua ja jotain.

P. Pyllerö

• Uusi jäsen
« Reply #12 on: 10.01.2007 klo 00:01:03 »
Moi kaikki, olen uusin jäsen ja innostuin tästä haastejutusta niimpal että piti oikein liittyä ja osallistua. Heti helpottaa tekemistä kun on yksikin ulkopuolelta tuleva rajoittava tekijä, idea syntyi hyvin nopeasti ja toteutus vieläkin nopeammin. :D Jee! Lisää tällaista.

mari

• Jäsen
« Reply #13 on: 10.01.2007 klo 00:02:44 »
Sika: Näyttää hienolta, komeet kuvakulmat. Värit ois poikaa, kun osaat muutenkin värittää niin hienosti. Jää jännään kohtaan, toivottavasti nähdään jatkoa :)

Matkamies: Teksti on tosiaan liian epäselvää, hyvä että kirjoitit ne vielä sarjakuvan alle... Aika paatoksellista tekstiä, mutta mä en oo ehkä paras ihminen kritisoimaan sitä ;)
Olis voinnu ehkä vetää mustaa vähän enemmän mustaksi, vähän häiritsevästi näkyy nyt siveltimen jäljet kohdissa joiden varmaan kuuluis olla täysin mustia...

p.pyllero AIVAN IHANA! Ihan kertakaikkiaan komeeta piirrosjälkeä, ja ihan huippu tarina! Tykkäsin ihan mielettömästi piirrosjäljestä... eiku mä vissiin sanoin sen jo... :D Ihana!

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Reply #14 on: 10.01.2007 klo 00:19:08 »
P.pyllero on uusi stara.