Kirjoittaja Aihe: Fingerpori ja muut Pertti Jarla -sarjakuvat  (Luettu 1761083 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

J.M:salo

• Jäsen
Vs: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #1080 : 24.04.2008 klo 11:37:09 »
Väärä johtopäätös oli tänään hyvin fingerporimainen ku-klux klan kanoineen.
Mäki luin sen ja hetken ajattelin että "tässä Jarlan stripissä on nyt jotain outoa..". Sitten välähti.

Canard

• Jäsen
  • Der Zorn Gottes
« Vastaus #1081 : 24.04.2008 klo 17:02:07 »
"Munii vain valkuaisia", ha.

Mutta tämän päivän Fingerpori-stripissä kiinnitti myös huomiota Heimon komea, designmuseoonkin päätynyt Solifer Export.

pertti jarla

• Jäsen
« Vastaus #1082 : 24.04.2008 klo 18:47:38 »
Mutta tämän päivän Fingerpori-stripissä kiinnitti myös huomiota Heimon komea, designmuseoonkin päätynyt Solifer Export.

Hienoa että joku panee näitä merkille! On tosiaan Solifer Export, isä-Vesalla on Porsche-traktori.
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti

Samone

• Jäsen
  • Muumipappa
« Vastaus #1083 : 24.04.2008 klo 19:34:54 »
Kiinnitin minäkin mopoon huomiota, samanlaisen kun olen omistanut.

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Vastaus #1084 : 28.04.2008 klo 09:28:14 »
Lauantaiselle "polynesialaista keskustelua" -stripille olen naureskellut jo pari päivää. En sitten tiedä, naurattaako tämä ketään muita, kuin antropologiaa opiskelleita? :) Pitää varmaan leikata talteen.

Jiiii

• Vieras
« Vastaus #1085 : 28.04.2008 klo 10:23:27 »
Lauantaiselle "polynesialaista keskustelua" -stripille olen naureskellut jo pari päivää. En sitten tiedä, naurattaako tämä ketään muita, kuin antropologiaa opiskelleita? :) Pitää varmaan leikata talteen.
Sitä olen ihmetellyt jo pari päivää. Ei vaan ymmärrä ja sepä vasta häiritseekin! Antaisitko vinkin?

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #1086 : 28.04.2008 klo 10:41:35 »
Sitä olen ihmetellyt jo pari päivää. Ei vaan ymmärrä ja sepä vasta häiritseekin! Antaisitko vinkin?

Eiköhä ton stripin huumori tule ihan vain siitä ristiriidasta mitä tabu on tarkoittanut ja miten sanaa nykypäivänä käytetään mitä erilaisimmissa yhteyksissä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tabu

Irene

• Jäsen
« Vastaus #1087 : 28.04.2008 klo 10:52:42 »

Kyllä mä tälle hihittelin myös antaumuksella, vaikken antropologi olekaan. :)
Lukupäiväkirjani: http://sbrunou.blogspot.com

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
« Vastaus #1088 : 28.04.2008 klo 10:56:28 »
..."polynesialaista keskustelua"...

Niin, kun koko sana "tabu" on alunperin jotain fidjiläistä tai tongalaista murretta, siis polynesialaista alkuperää. En minäkään sitä tiennyt, ennen kuin googlen kautta otin selvää. Mutta tässä sen taas huomaa, miten sarjakuva voi meitä moukkia sivistää. Kiitos, Pertti Jarla!
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

pertti jarla

• Jäsen
« Vastaus #1089 : 28.04.2008 klo 16:43:49 »
Niin, kun koko sana "tabu" on alunperin jotain fidjiläistä tai tongalaista murretta, siis polynesialaista alkuperää. En minäkään sitä tiennyt, ennen kuin googlen kautta otin selvää.

Sama juttu mulla. Kun aloin piirtää strippiä, ajattelin että tabut on varmaan alunperin joku afrikkalainen juttu. Nimimerkillä Jiiii on varmaan käynyt niin, että ei ole tajunnut kuinka simppeli juttu on kyseessä...
-Huolestunut äiti

Jiiii

• Vieras
« Vastaus #1090 : 28.04.2008 klo 16:50:46 »
Eiköhä ton stripin huumori tule ihan vain siitä ristiriidasta mitä tabu on tarkoittanut ja miten sanaa nykypäivänä käytetään mitä erilaisimmissa yhteyksissä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tabu
Näin arvelinkin, mutta koska minut se tulkinta jätti valitettavasti kylmäksi (toisin kuin Fingerpori normaalisti) niin oletin, että missasin jotain oleellista ja sekös jäi harmittamaan.

Andy

• Uusi jäsen
« Vastaus #1091 : 02.05.2008 klo 23:32:57 »
Tiistain Jarlan helsingin tori vierailusta mitään lisätietoa?  ???

Ossi Hiekkala

• Archipictor
  • Jäsen
  • archipictor.com
« Vastaus #1092 : 03.05.2008 klo 12:01:39 »
Jarla, nyt tuli kauuuhea virhe. Viikingeillä ei ollut sarvia kypärissä. Niih.

pertti jarla

• Jäsen
« Vastaus #1093 : 03.05.2008 klo 12:11:27 »
Tiistain Jarlan helsingin tori vierailusta mitään lisätietoa?  ???

Erittäin tuoretta tietoa, minuutti sitten sovittu: olen läsnä klo 16-18:30, lyhyt haistattelu joskus puoli kuuden maissa.

Ossi Hiekkala: sarjakuvan maailmassa kaikki on mahdollista. Sitäpaitsi historiastahan ei voi olla tieteellistä tietoa, lukisit uskonto-ateismi deathmatchia.
« Viimeksi muokattu: 03.05.2008 klo 12:13:14 kirjoittanut pertti jarla »
-Huolestunut äiti

Ossi Hiekkala

• Archipictor
  • Jäsen
  • archipictor.com
« Vastaus #1094 : 04.05.2008 klo 14:24:48 »
Ossi Hiekkala: sarjakuvan maailmassa kaikki on mahdollista. Sitäpaitsi historiastahan ei voi olla tieteellistä tietoa, lukisit uskonto-ateismi deathmatchia.

Jep jep, nuo sarvet vaan on takuukeino saada kaikki historiafriikit, etenkin viikinkihistoriaan perehtyneet ärähtämään. Sellainen punainen vaate, joka tärppää aina.