Kirjoittaja Aihe: Fingerpori ja muut Pertti Jarla -sarjakuvat  (Luettu 1752132 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Keuhko

• Jäsen
Vs: Fingerpori
« Vastaus #4125 : 12.12.2013 klo 08:43:55 »
tänpäiväisessä Fingerporissa (HS 11.12.13)

http://www.hs.fi/fingerpori/s1305759203199
Vähän harmi, että vitsi on iänkaikkisen ikivanha, mutta saa se joskus mennä näinkin.

Spip-orava

• Jäsen
  • Pähkinöitä!
« Vastaus #4126 : 12.12.2013 klo 17:20:38 »
Fingerporin 2013 joulukalenteri on päässyt nyt jo puoleenväliin. Ikävä todeta pettymykseksi että kuvitus on lainattu stripeistä, eikä ainakaan vielä ole esiintynyt kalenteria varten tuotettua kuvitusta. Pikkuisen hailea maku jää suuhun luukkujen vitseistä. Toivottavasti vastaisuudessa joulukalenteri-tuotteeseen panostettaisiin. Legendaarisiahan oli aikoinaan oliko se HS Nyt-liitteen mukana tulleet joulufingerporit. Ne oli oikein mainioita! Pikku Joulu FIngerporissahan näitä kanssa tuli. Vieläkin tuota julkaisua näkyy kirjakaupoissa. Muutama extra kannattaisi hamstrata itselle pelkästään mukana tulevien joulukorttien vuoksi. :)

Mambrinon kypäri

• lukee, myös sarjakuvia
  • Jäsen
« Vastaus #4127 : 16.12.2013 klo 07:22:22 »
Luulitteko voittaneenne? "Se on ohi, ei koskaan enää?" Luulonne oli väärä.

Se on palannut.

Tiedätte-kyllä-minkä vastaisku! Täysin puun takaa!

'edit fiksattu linkki
« Viimeksi muokattu: 16.12.2013 klo 17:14:32 kirjoittanut Mambrinon kypäri »

Kujis

• Varastomies
  • Jäsen
  • Elämme kovia aikoja ystävä hyvä!
« Vastaus #4128 : 16.12.2013 klo 11:23:00 »
Aivan huippu ;) Olenkin jo odottanut sen comebackkiä :D

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #4129 : 16.12.2013 klo 11:45:29 »
Tiedätte-kyllä-minkä vastaisku! Täysin puun takaa!

Kannattaa laittaa suora linkki strippiin eikä strippien etusivua, koska huomenna tuosta löytyy ihan eri vitsi. Linkin saa päivän strippiin liikkumalla noissa arkiston nuolissa ensiksi taaksepäin ja sitten eteenpäin. Tarkoitit ilmeisesti tätä.

Mambrinon kypäri

• lukee, myös sarjakuvia
  • Jäsen
« Vastaus #4130 : 16.12.2013 klo 17:13:36 »
Kannattaa laittaa suora linkki strippiin eikä strippien etusivua, koska huomenna tuosta löytyy ihan eri vitsi. Linkin saa päivän strippiin liikkumalla noissa arkiston nuolissa ensiksi taaksepäin ja sitten eteenpäin. Tarkoitit ilmeisesti tätä.

Kas kummaa. Syytän Hesaria huonoudesta, hyvän tavan mukaan hs.fi/fingerpori pitäisi uudelleenohjata suoraan tuoreimpaan arkistokoordinaattiin, jolloin se tuorein arkistolinkki olisi osoitekentässä kun sen kopioi...

Jari Lehtinen

• Jäsen
  • Itsevalaiseva myyrä joka selvittelee kurkkuaan
« Vastaus #4131 : 20.12.2013 klo 14:14:09 »

Olen epävarma. Sisältyykö suoro-sanaan jotakin viittauksia, vai oliko tämä perinteinen Hönö-strippi?

Kessu ilmoitustaululla paperit kädessä: - Hönö, käy katsomassa oliko kapteenin pöydällä nastoja.
Hönö tulee takaisin tyhjin käsin: - Joo, kyllä siellä oli.
”Yhdysvalloissa vuosittain julkaistaan 720 miljoonaa kappaletta »C o m i c s» sarjakuvia … joista ei vain puutu kaikki kasvatuksellinen arvo, vaan jotka ovat suorastaan vahingollisia.” Lastemme puolesta, Kansainvälisen lastensuojelukonferenssin Suomen päätoimikunta 1952.

Kahkonen

• Jäsen
« Vastaus #4132 : 20.12.2013 klo 14:31:26 »
Hönö.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #4133 : 23.12.2013 klo 13:20:33 »
Auttakaa joulukuusen kanssa ettei mene joulu miettiessä...

http://hs12.snstatic.fi/webkuva/sarjis/560/1305764539399?ts=318
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Jari Lehtinen

• Jäsen
« Vastaus #4134 : 23.12.2013 klo 13:21:49 »
Avainsana on "korista".  :)
”Yhdysvalloissa vuosittain julkaistaan 720 miljoonaa kappaletta »C o m i c s» sarjakuvia … joista ei vain puutu kaikki kasvatuksellinen arvo, vaan jotka ovat suorastaan vahingollisia.” Lastemme puolesta, Kansainvälisen lastensuojelukonferenssin Suomen päätoimikunta 1952.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #4135 : 23.12.2013 klo 14:49:16 »
Nuoriso ei tiedä enää mikä on olutkori.
http://www.nurmijarvenuutiset.fi/artikkeli/118706-olutkorit-kadonneet-kaupoista-lahes-taysin

Lähikaupassa kävi vielä muutama vuosi sitten äijä jolla oli kauppakassina Lahtikko. Kuka muistaa?
Jee mulla on kaapissa vanha olutkori (sininen). Laita siihen aina tyhjät pullot odottamaan kauppaan viemistä. 25 vuoden päästä se on antiikkia.
Joo olen huomannut saman...olutkorit on hävinneet kaupoista. Voisiko se johtua siitä, että ennen ruokakaupoissa oli vain muutamaa olut-merkkiä...ei ollut tarvetta laitella niitä esille hienosti. Silloin ennen juotiin olutta vain humalaan tullakseen, nyt juodaan myös makujen mukaan.
Itse ostelen paljon Alkosta ja ruokakaupoista pelkästään ulkolaisia oluita ja haluun kokeilla erilaisia oluita ja makuja.
15 vuotta sitten tein ihan oman joulukalenterin itselleni eli ostin korin täyteen erilaisia ulkolaisia oluita ja sitten silmät kiinni pistin korkkiin kalenteriluukun tarran. Joka päivälle oli erilainen olut juotavaksi.
Noi kultaiset olutvuodet on taakse jääneitä. Nykyisin juon harvemmin olutta, kun se lihottaa.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #4136 : 23.12.2013 klo 14:56:11 »
Avainsana on "korista".  :)

Totta, kiitos ja hyvää joulua! :)
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Jari Lehtinen

• Jäsen
« Vastaus #4137 : 23.12.2013 klo 15:30:30 »
Lähikaupassa kävi vielä muutama vuosi sitten äijä jolla oli kauppakassina Lahtikko. Kuka muistaa?

Tietysti.

Ei se koskaan ottanut tulta. Siinä oli ideana kaiketi, että viikonlopuksi passaa 12 pulloa kaljaa äijille tai limua lapsille, mikä vie takakontissa vähemmän tilaa. Siinä oli vain kaksi laskuvirhettä: siinä aliarvioitiin suomalaisten kaljankulutus ja yliarvioitiin halukkuus ostaa limua lapsille.

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #4138 : 24.12.2013 klo 01:48:18 »
ulkolaisia oluita
Eräs tuttuni ripitti minua aikoinaan:

Muuata kuin kotimaasta tullut henkilö on kotosin ulkomailta eli kantasanasta ulkomaa saadaan aikaan ulkoMainen/ulkoMaisia.

UlkoLaisia johdettaisiin siis sanasta ulkola eli tarkoittaisi siis huussissa syntynyttä.

:police:

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #4139 : 24.12.2013 klo 05:46:22 »
Eräs tuttuni ripitti minua aikoinaan:

Muuata kuin kotimaasta tullut henkilö on kotosin ulkomailta eli kantasanasta ulkomaa saadaan aikaan ulkoMainen/ulkoMaisia.

UlkoLaisia johdettaisiin siis sanasta ulkola eli tarkoittaisi siis huussissa syntynyttä.

:police:
Joo äidinkieli ei ole oikein alaani....lukihäiriö ja kielioppivirheet paistattelee päiväänsä. Mutta ei se mitään. Meikä juo sittenkin vain ja ainoastaan ulkolaisia oluita. Ehkä ne on pantu huussissa, en tiiä.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)