Nuoriso ei tiedä enää mikä on olutkori.
http://www.nurmijarvenuutiset.fi/artikkeli/118706-olutkorit-kadonneet-kaupoista-lahes-taysin
Lähikaupassa kävi vielä muutama vuosi sitten äijä jolla oli kauppakassina Lahtikko. Kuka muistaa?
Jee mulla on kaapissa vanha olutkori (sininen). Laita siihen aina tyhjät pullot odottamaan kauppaan viemistä. 25 vuoden päästä se on antiikkia.
Joo olen huomannut saman...olutkorit on hävinneet kaupoista. Voisiko se johtua siitä, että ennen ruokakaupoissa oli vain muutamaa olut-merkkiä...ei ollut tarvetta laitella niitä esille hienosti. Silloin ennen juotiin olutta vain humalaan tullakseen, nyt juodaan myös makujen mukaan.
Itse ostelen paljon Alkosta ja ruokakaupoista pelkästään ulkolaisia oluita ja haluun kokeilla erilaisia oluita ja makuja.
15 vuotta sitten tein ihan oman joulukalenterin itselleni eli ostin korin täyteen erilaisia ulkolaisia oluita ja sitten silmät kiinni pistin korkkiin kalenteriluukun tarran. Joka päivälle oli erilainen olut juotavaksi.
Noi kultaiset olutvuodet on taakse jääneitä. Nykyisin juon harvemmin olutta, kun se lihottaa.