Tämä on juuri se syy, miksi en pidä siitä että Hollywood meininki sotketaan sarjakuviin edes sarjakuva elokuvien muodossa. Hollywoodia koskevassa uutisoinnissa on unohdettu itse pääasia, eli elokuvat jo kauan sitten. Sama todennäköisesti kävisi myös sarjakuvalle. Jo nyt sarjakuva aiheisista elokuvista puhuttaessa unohdetaan, että elokuvan takana on sarjakuva.
Uutisointi sarjakuvistakin on huono, ja "faktat" perustuvat elokuviin, mielikuviin tai typeriin juurtuneisiin käsityksiin. Lukekaa sarjakuvaa enemmän, ja mieluiten alkuperäis kielelläkin, jotta käsityksenne siitä pysyy varteenotettavana edes siinä määrin, että teillä on laaja tuntemus materiaaliin.
Toisaalta, en voi kiistää, etteikö hieman huvittanut se että sarjakuvatekijästä, ja vielä suomalaisesta semmoisesta, joka pitäisi olla maailmassamme edes jonkinasteisessa marginaalissa julkisuuteen ja tunnettavuuteen nähden, joutuu samaan mittapuuhun, kuin Matti Nykänen tai joku Hollywood näyttelijä henkilökohtaisen elämän uutisoinnissa.
Jätin artikkelin kuitenkin kokonaisuudessaan lukematta, lukien vain sen aloitus kappaleen, koska koin tuon jotenkin vääräksi sekä Jarlaa että sarjakuvaa kohtaan. Tämä on toinen syy, miksi itse vältän keltaisen lehdistön lukemista. Toinen on, että sillä on taipumusta tehdä väkivaltaa koskevissa uutisissa se, että kun uutisoidaan että "Koira puri miestä" kääntyy lehdessä muotoon "Mies puri koiraa" ja toisinpäin. Minulla on tästä ihan henkilökohtaistakin kokemusta sekä itseni kohdalla että kaveri/tuttavapiirin kohdalla.