Kirjoittaja Aihe: Fingerpori ja muut Pertti Jarla -sarjakuvat  (Luettu 1753370 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Janne Kuusinen

• Jäsen
  • I.L.S.J.K.P.(R)
Vs: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #1845 : 20.07.2009 klo 17:32:46 »
(kirjoitinkohan tuota Auschwitzia edes oikein?)

Ai hitto, pakko mainita tähän väliin, että Turun Cosmic Comic Cafén miestenvessan vasemmalta seinältä (istujasta katsoen) bongasin just' eilen sanan "Auswich", jota tulen naureskelemaan vielä pitkään. Tahallinen virhe?

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #1846 : 21.07.2009 klo 07:06:04 »
Välillä tuohon pääsee täräyttämään että "Töissä. Tämän pahempaa paikkaa ei olekaan..."

Minä taas aivan refleksinä totean "Öööh" ja katson ympärilleni jokapaikkaan, aivan kuin tarkistaisin asiaa, paikkaa.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Irene

• Jäsen
« Vastaus #1847 : 21.07.2009 klo 12:36:58 »
Mellakkapoliisi-aivopähkinästrippi on myös täysi kymppi, vaikka jouduinkin selvittämään sen jujun teiltä muilta. Kaikkea ei tarvitse, eikä saa, tajuta heti. Mitä myöhemmin ahaa-elämys tulee, sen palkitsevampaa.

Itse en tajunnut tätä ensi alkuun ollenkaan. Mies taas tälle nauroi kovasti, väänsi sitten mullekin rautalangasta mistä on kyse.

Sen sijaan "Otan tämän tästä" stripin tulkitsin viittaavan navanalusjuttuihin, hyi minua. :)
Lukupäiväkirjani: http://sbrunou.blogspot.com

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #1848 : 21.07.2009 klo 13:07:50 »
Tämänpäiväinen finkkari oli muuten hyvä mutta itse kekkasin jo taannoin (no, tänä vuonna) että busseissahan on oikein paikka "meikäläisille" eli möhömahaisille ja kaljuille hemmoille. Tosin ihmettelin juuri sitä että pitääkö vielä irrottaa pääkin että siihen saa istua...

Janne Kuusinen

• Jäsen
  • I.L.S.J.K.P.(R)
« Vastaus #1849 : 24.07.2009 klo 18:01:25 »
Monta kertaa semmoiset helposti huomaamattomat nyanssit ja painotukset varastavat shown: onnittelen Perttiä tuosta herkullista ylidramatiikkaa luovasta "PÄÄN HARTEILTA!!!" -korostuksesta, jota tuo ihananturha "Ooh" -kupla tukee loistavasti!

Allu

• Jäsen
« Vastaus #1850 : 25.07.2009 klo 10:42:51 »
Näyttäydy ihmeessä on nerokas!

Kummastunut

• Vieras
« Vastaus #1851 : 26.07.2009 klo 20:38:14 »
Sori, tämä on jo vähän vanha juttu, mutta olen miettinyt tätä tosi kauan vailla ratkaisua, ja ajattelin, että joku teistä foorumilaisista ehkä tietäisi.

Eli voiko joku selittää tämän stripin:
http://www.hs.fi/fingerpori/1135238934867

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #1852 : 26.07.2009 klo 21:13:42 »
Eli voiko joku selittää tämän stripin:
http://www.hs.fi/fingerpori/1135238934867

Ihan kirjaimellinen selitys, poliisi haluaa nähdä rosvon kädet todella koko ajan, silloinkin kun katsoo itse telkkaria. Taas Mikki kuvassa hämäämässä, kuten Mustanaamion "Aiti! Isä?" -stripissäkin.
Näistä pitäisi järjestää julkinen äänestys EI-sarjakuvaihmisten kesken, "Miten tulkitset päivän Fingerporin?"
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Janne Kuusinen

• Jäsen
  • I.L.S.J.K.P.(R)
« Vastaus #1853 : 27.07.2009 klo 14:20:24 »
"...PELKÄLLÄ VALORAVINNOLLA!"

Anteeksi, että besserwisseröin, mutta "Ooh" -kupla olisi ollut sieltä yleisön joukosta todellinen metasarjakuvallinen pommi. Vaan ilman muuta loistava näinkin!

Irene

• Jäsen
« Vastaus #1854 : 28.07.2009 klo 09:18:39 »
Mahtava arkkitehtistrippi!  :-* Erinäisiä arkkitehtitoimistoja työn puolesta kolunneena voin sanoa, että osui ja upposi. :)
Lukupäiväkirjani: http://sbrunou.blogspot.com

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #1855 : 29.07.2009 klo 08:48:57 »
Minä taas en tunne arkkitehtejä henkilökohtaisesti mutta olen aina funtsinut että tyypit jotka suunnitteli Makkaratalon ja Meri-Hakan näyttäisivät suunnilleen tuollaisilta. Ja sopisi kuvaan että ne on käynyt koulunsa juuri Fingerporissa.
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #1856 : 29.07.2009 klo 14:42:20 »
No niin, yksi tuttuni kysyi multa meilitse hiukan myöhässä juuri sen "äiti, isä?"-metsuripoliisistripin ideaa. Laitoin sitten teidän selityksenne sille. Hmmm...se siis ON todellakin vaikeatajuinen...

Mara

• Jäsen
« Vastaus #1857 : 02.08.2009 klo 17:53:14 »
Voi ihme sentään. Tänään tuli sellainen olo että voisi mennä lukemaan Fingerporia HS:n nettisivulta. Kun tykkään lukea niitä isommissa köntissä kuin vain päivän kerrallaan. Ja nyt on näemmä käynyt niin että HS näyttääkin vain yhden kuukauden stripit...  :( ja tietysti nyt on vasta elokuun alku... Jee jee.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #1858 : 02.08.2009 klo 18:19:01 »
En tiedä, miksi ne kuukausi-linkit ovat pimeänä, mutta kyllä ainakin edellinen-linkillä pääsi myös heinäkuun puolelle. Viivin ja Wagnerin kohdalla kuukausilinkitkin olivat normaalit.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

S.B.

• Törkymaakari
  • Jäsen
« Vastaus #1859 : 03.08.2009 klo 13:04:19 »
Tuli tuosta tämänpäiväisestä mieleen, näemmekö jatkossa stripin, jossa on aiheena "paljas johto"?