Olen saanut "osoituksen" (= pakko hakea tai menettää oikeuden työmarkkinatukeen, hui keppiä) tälle mainiolle kurssille. Pistää hiljaiseksi.
Tavoite 2:sta en liiemmin viitsi edes kommentoida. Silkkaa typeryyttä. Oli taiteilijan tilanne mikä tahansa.
Mutta millähän perusteella osoitetut ovat sormenheristelyt ansainneet?
Itse en ko. kurssille suostu puuhastelemaan.
Oma tilanteeni: Olen valmistunut Turun AMK Taideakatemialta kesäkuussa 2006. Siis aika tuoreet paperit. Papereilla ei pelleillä, ainakaan saada töitä, mutta ne taidetaan nyt synniksi laskea. Alan töitä olen tehnyt vuodesta 1998. Opiskelut vähän häiritsi, muttei kuitenkaan katkaisseet aiempia kontaktejani.
(Tavoite 1:) Töitä on edelleen kohtalaisesti. Ollut koko ajan. Valmistumiseni jälkeen olen saanut joitakin euroja työmarkkinatuen muodossa, koska luonnollisesti kaikki ansioni (keikkatyöt, pätkätyöt) on vähennetty. Tämä ok. Kela on viimeinen rahoittaja, vaikka virallisesti olen työtön työnhakija. Apurahoja olen saanut jonkinverran, osa korvamerkitty eri projekteille.
Yrittäjäksi en ole vielä ehtinyt, harkitsen. Olen oma pomoni, luon kenttää/saan palkkaa, mutta enemmän se on verkoston/asiakaskunnan/tilojen järjestämistä eli tulevan työskentelyn mahdollistamista. Vielä. Kuinka nopeasti minun siis olisi pitänyt heittäytyä yrittäjäksi välttääkseni ko. kurssin. Parhaillani käyn sivutoimisesti kulttuuriyrittäjyyden erikoisopintoja Humakista. Ensimmäinen päämääräni on oma työllistymiseni, mutta tarkoitus on saada palkkarahat myös yhteisölleni, kanssani työskenteleville. Tästäkö siis sakotetaan, etten ajanut ensin itseäni konkurssiin vaan pyrin enempään.
(Tavoite 3:) Portfolioni on ajantasalla ja hyvännäköinen. Kotisivut avataan kunhan ovat valmiit, helmikuulle menee, koska mukana liikkuvaa kuvaa yms. En siis kaipaa kurssin apuja tähänkään.
Sain siis osoituksen tälle kurssille. Ainoa toivoni on olla "pääsemättä" niiden 15 onnellisen joukkoon. Aika olisi haaskausta. Tämän ajan tarvitsen omalle työlleni tai joudun palkkaamaan siihen toisen.
En halua omia meriittejäni konsulttitoimisto Työmaan (käykääs huviksenne katsomassa heidän hienoja kotisivujaan) ansioiksi. Menen haastatteluun neuvottelemaan. Kulttuuripääkaupunki Turku siistii "työttömien taiteilijoiden" tilastonsa, tavalla tai toisella. Nyt arvotaan voittajat.