Author Topic: Joulukun haaste  (Read 7395 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tuukka Saturi

• Sosiaalilehmä
  • Jäsen
  • "That's a fact Jack!"
Re: Joulukun haaste
« Reply #15 on: 26.12.2006 klo 14:00:27 »
Ihan kiinnostava 1. vaihtoehto palkinnolle ainakin. Enää 3 ruutua värittämättä ja lähtee Kvaak-haaste neitsyys. Toivottavasti vaan kerkeen työstämään sen koneella deadlineen mennessä. ;)

Liisus

• Jäsen
« Reply #16 on: 29.12.2006 klo 19:51:03 »
nojoo, kun melkein on aikakin ohi ni kommentoin vähän

japko:
toi lapsi on hyvä ku se on tollasen rajun alkoholistipapan näkönen. dialogi hyvä ja hauska. eka kuvaarvoitusläppä jätti kylläkin kylmäks.
tarinaan sopiikin tollanen melko viimeistelemätön tyyli mutta oisit voinu kiinnittää huomiota ruutujakoon. kuvat on ihan ok.

rovio:
kuvituksen puolesta tosi hyvä. alkaa hyvin, mut sit mua ei kuitenkaan jotenkaan naurattanu toi loppu. tai jotenkin vähän petyin. ehkä joulupukin vikan kommentin ois voinu jättää pois.

matkamies:
ihan hyvä idea piirtää valkosella mustalle sellasen yöllisen tunnelman saavuttaakseen. jos oisit käyttäny enemmän kun sen 10min ni jutusta ois voinu tulla vähän helpommin ymmärrettävä. tuntuu että siinä on joku tarina mutta mä en ainakaan tajua sitä. eka kuva on hieno. vika pikkukuva taas meni täysin ohi.

tuukka s:
tää on hauska, tykkään kuvituksesta, vaik en tajunnukaan miks papin pitää olla hitlerin näkönen. väritys on ihan hyvin tehty mut jotenkin en tykkää tosta puuvärivalinnasta. kokonaisuus toimii.

pablo:
no ihan nätti se on. ei oikein oo mitään sanottavaa. ehkä turhan pieni.

Liisus

• Jäsen
« Reply #17 on: 30.12.2006 klo 00:06:08 »
mun laskelmien mukaan aika on jo loppu teillä siellä suomenmaassa.
nyt en varmaan voi nukkua koko yönä ku venaaan tuloksia

mari

• Jäsen
« Reply #18 on: 30.12.2006 klo 00:24:23 »
Ei tartte enää venailla! Sorge kun oon hieman myöhässä...
ELI vuoden 2006 viimeisen haasteen voittaja on:
(arvonta suoritettu perinteiseen tapaan, paitsi että hatun sijaan jouduin tyytymään villasukkaani, kun en jaksanut nousta ylös hakemaan hattua tai mitään muuta sen tapaista)

JAPKO!

Onneksi olkoon vain, laita yksityisviestinä mulle osoitteesi sekä kumman palkinnoista haluat.

Niin, ja kiitos kaikille hienoista haasteista, ens vuonna taas jatketaan... tai siis ens viikolla...

Te ootte muuten kauheen kilttejä kun ette oo pilkannu mua siitä että oon kirjoittanut joulukuun otsikkoon väärin  :D  :D
Ei ku siis se on ihan syystä kirjoitettu väärin *köh köh*
No joo... Mutta siis, Japkolle onnea! Koitan ehtiä kommentoida kaikkia töitä lähipäivinä...

Sika

• Jäsen
« Reply #19 on: 30.12.2006 klo 01:37:46 »
Onneksi olkoon japkolle!

Tässä jotain kommenttia

Holle: Ammattimaista jälkeä. Olet nopea kuin mikä. Olet aina ekana.

Keijo: arvasin, että joku tekee tästä aiheesta. Simppeli tyyli ja lumen kuviointi näyttää hauskalta. Käytitkö jotain ilmaisohjelmaa?

Lättä: Tyylisi toimii. Parannettavaa olisi kuvan resoluutiossa ja väreissä. Idea on hyvä ja on joulun tunnelmaa.

Koikkalainen: pidän hahmoistasi ja juoni on omaperäinen.

Liisus: Hauska tyyli. Juoni oli mukavan hölmö.

Japko: Idealtaan hyvä, mutta piirustuksessa voisi olla parantamista. Lapsi näyttää rölliltä.

Rovio: Mukava juoni ja sinun vanhaa tyyliäsi. Värit olisivat tehneet poikaa.

Matkamies: mukava tunnelmapala. Piirsitkö mustalle paperille? Vai koneella.

Tuukka: Mukavan luonnolliset värit ja hyvä idea. Paras näkemäni sarjis sinulta.

Pablo: isompi koko voisi olla ja juoni ei oikein avaudu.

Mari: Todella hyvin piirretty, tunnelmaa löytyy.

Kimmo: selvästi piirretty ja ja ok juoni.

Vaikeeta tää kommenttien antaminen.

Rovio

• Mahdoton.
  • Jäsen
  • The friendly looking lad.
« Reply #20 on: 30.12.2006 klo 18:48:37 »
Vähän kommentteja:

Holle:Enkeli muuttuu kirkoksi! Mikä voi olla imelämpää? Näpsäkkä työ, mutta saa voimaan pahoin.

Keijo: Näin niitä kirkkoja käsitellään. Mies suuttuu numeroista niin paljon, että polttaa kirkon vai? ok.

Lättä: Koirahahmo on toimiva, mutta kahden ensimmäisen ruudun aikana en toista hahmoa tunnistanut. Jotain muutakin Kissa kaipaisi kuin silmät (kissahan se oli?). Mukava idea, mutta viimeinen ruutu tuntuu aika turhalta. Taustat ruuduissa upeita.

Koikkalainen: Omaperäisellä tavalla toteutettu idea. Kirkon väki näyttää metkalta. Mutta miksi vain yhdellä on hiukset? Kaveri vaikuttaa vähän hitleriltä muutenkin.

Liisus: Onnistunutta mustan käyttöä. Alkoi hyvin, mutta loppu olisi kaivannut piristävää vitsiä. Hahmot aika omaperäisiä.

Japko the winner: Idea on hauska ,niinkuin on myös vanhuksen näköinen lapsikin. Viiva on turhan ohutta näin avonaiseen juttuun, mutta taitaa tuo viivan paksuus muutenkin olla vähän makuasia.

Matkamies: Tämä on tehty ilmeisesti mustalle paperille, joka on yötä kuvatessa järkevää. Ei taida kovin moni kvaakissa pahemmin mustalle paperille piirtää. Juoni jättää miettimään.

Tuukka saturi: Hauska idea ja bonusta väreistä. Piirrokset kankeita, mutta selviä.

Pablo: Tässä sitten ei tapahdu mitään vai? Tulee mieleen piirroksesta nostalgiset lucasarts seikkailupelit.

Mari: Hyvä ettei kaikki lähde huumorilinjalle. Komiaa jälkeä ja toimii teksteillä ja ilman.

KimmoK: Tämä oli tällä kertaa hauskin. Viimeisen ruudun autokuva on hienosti toteutettu.

Sika: Hienosti väritetty. idea hyvä ja kuvat lennokkaita.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #21 on: 30.12.2006 klo 19:02:12 »
Japko voi sitten aloittaa ensi vuoden ekan haasteen. Kun se on pystyssä, pistän sen pysyväksi ja vapautan tämän.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Holle

• Jäsen
« Reply #22 on: 30.12.2006 klo 20:02:01 »
Tässä kommentteja loppuihin:

Koikkalainen:
Ok teos, mukavat taustat varsinkin. Idea ei aivan uusi mutta tässä siihen tulee uutta ajateltavaa.
Liisus:
Mukavaa tussailua. Teksti on hieno. Helposti luettava ja luonteva, mutta miksi niin ahtaasti aseteltu.
Japko:
Kömpelö kuvituskaan ei pilannut mukavaa jutustelua.
Rovio:
Vanhaa ideaa mutta mukavaa sanailua . Piirrosjälki tässäkin heikompi lenkki. Tekniikasta sen verran että ruudut voisi rajata paremmin ja nuo rajan ylittävät viivat (penkkien ääriviivat) tekevät hieman huolimattoman vaikutuksen.
Matkamies:
Hyvä idea tehdä mustalle. ensimmäinen kuva on hyvä mutta sitten ote kirpoaa.
Idea on hieno mutta ei välttämättä paljastu tarpeeksi hyvin.
Tuukka:
Tämä on hieno esitys. Pientä kömpelyyttä esityksessä mutta todella toimiva.
Viimeisessä kuvassa taas olisi tekstiä voinut jättää vähemmälle ja antaa lukijan oivaltaa juttu kuvista. Värityskin on hyvä.
Pablo:
Tyylikkään näköinen koristesarja mutta jäi vaivaamaan oliko tässä joku idea vai oliko tosiaan vain "outo"
Kimmo:
Kiire taitaa paistaa hieman lävitse? Liian pientä kuvaa mutta silti mukavaa mustavalkoista jälkeä. Viimeisessä kuvassa mukava ratkaisu meikäläisellekin joka ei osaa piirtää autoilevaa ihmistä.
Mari:
On vain niin tyylikästä. Loppu kovin paatoksellinen ,mutta kirkko ja joulukirkko ovat .
Sika:
Hieno. Idea taas muunnelma vanhasta mutta toteutus on tyylikäs värejä myöten. Julkaisuvalmista.
Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com

KimmoK

• Jäsen
« Reply #23 on: 31.12.2006 klo 00:03:35 »
Holle: Nätti aiheeseen sopiva muodonmuutos. Ei ehkä kuitenkaan tee sen suurempaa vaikutusta, vaan jää "ihan kiva" -tasolle.
Keijo: Tästä pidin, tajuamisessa tosin kesti aikansa. Kertoo lopulta yllättävän paljon kolmella kuvalla ja ilman tekstiä.
Lättä: Hyvä tarina ja toteutuskin ihan mallikas, tosin minäkään en heti tajunnut toista hahmoa kissaksi. Tässä on joulutunnelmaa.
Koikkalainen: Pidän piirrosjäljestä. Tarinasta en oikein osaa sanoa kun ehdin nähdä sen pidemmän versionkin. Se tarjosi enemmän tulkinnan mahdollisuuksia.
Liisus: Tämä oli näistä suosikkini. Persoonallinen piirrostyyli toimii kympillä ja jotenkin tässä vaan oli tunnelmaa. Hyvää dialogia myös, vaikka nyt kun on lukenut nämä kaikki, niin tuo "siltä pirulaiselta ei lahjoja heru" tuo mieleen Japkon jutusta "kuoliko Jeesus meidän lahjojen vuoksi"-kommentin ;D.
Japko: Hauskaa sanailua ja oli kyllä kaunis lapsi. Toteutus karumman puoleinen.
Rovio: Ihan hauska idea ja toteutuskin ajaa asiansa. "Gandalf-kopio" oli mielestäni aika kaukaa haettu, tosin tämän tarinan Joulupukki ei nykyisin vallalla olevaa Coca Cola -pukkia muistuttanutkaan. No olipahan ainakin tarinalla onnellinen loppu.
Matkamies: Yön kuvaaminen toimii. Tarinan mies ilmeisesti palasi lähteelle.
Tuukka: Tämä oli hauska. Piirrosjälki melko kankeaa, mutta toimii silti. Papin hihan syttyminen tuleen yllätti. Vähän kyllä minuakin mietitytti Hitler-viittauksen tarpeellisuus.
Pablo: Jos tässä oli jokin idea, niin olisi hauskaa kuulla se. Nätti oli, mutta pienestä koosta johtuen hahmojen ilmeiden muutoksia on vaikea tulkita, mikäli mahdollinen tarina kätkeytyy niihin.
Mari: Vahva esitys. Piirrosjälki jälleen erittäin tyylikästä ja koskettava tarina.
Sika: Todella hienon näköistä sanatonta sarjakuvaa. Tarinakin hyvä ja siinä on joulun henkeä.

mari

• Jäsen
« Reply #24 on: 31.12.2006 klo 00:27:05 »
no niin, multakin hieman kommentteja:

Holle: Hieno ja herkkä, meikä tykkää. Muodonmuutoksessa on jonkinlaista salaista sanomaa, jota jää miettimään.
Keijjo: Tietokoneen tekstuurit häiritsee, varsinkin lumi  näyttää vähän pistekirjoitukselta... Jotenkin odotin jotain tän tyyppistä sulta tähän aiheeseen jo valmiiksi...
Lättä: Lämminhenkinen joulutarina, hieno väritys! Juoni aika perus, mutta toimii kuitenkin.
Koikkalainen: Ehkä toimii paremmin tosiaan tämä toinen versio, onnittelut siitä että rohkenit muokata tarinaa vielä julkaisun jälkeen. Mulle tulee heti mieleen, että kyseessä olisi Jeesuksen toinen tuleminen, mikä laittaa mun mielikuvituksen kivasti hyrräämään. Hieno tyylitelty piirros.
Liisus: Mä tykkään tosi paljon sun piirostyylistä, tosi hienoa jälkeä! Tarina tuntuu jotenkin jäävän kesken, musta ainakin tuntuu että haluaisin lukea vielä pidemmälle...
Japko: "jos ne kolme olisi oikeesti olleet viisaita ne olis menneet autolla" Ihan mahtava heitto! Meikä repes! Muutenkin dialogi ihan huippu, lapset kyselee mitä ihmeellisimpiä kysymyksiä. Piirrosjäljessä on parantamisen varaa.
Rovio: Ihan hauska idea, tätäkin olis voinnut jatkaa vaikka mihin sfääreihin! Joulupukki näyttää laihtuneen  ;) Ehkä jotain väritystä olis kaivannut.
Matkamies: Näyttää hienolta, mäkin haluaisin tietää onko tää tehty tietokoneella vai käsin? Mulla muuten ei näy kuvan ihan alareunaa, ei oo kai latautunu kokonaan...?
Tuukka: Värit ihan hienot (tosin hieman haaleat, mutta puuvärit on vähän sellaiset skannattaessa...). Olisit jättänyt valmiin fontin käytön pois. Ei istu sarjakuvaan, varsinkin kun teksti on tummempaa mitä piirrokset. Juoni on hauska :)
Pablo: Näyttää suloiselta, siis se mitä näen... Kokoa olisi voinnut vähän lisätä, vai onko ihan tarkoituksella jätetty noin pieneksi? Tunnelmallinen kuitenkin, mua kosketti arvoituksellisuudessaan. Hienot värit.
KimmoK: Just tuotahan joulu nykyään on! Hyvä juoni, hymähdytti. Värit olis ehkä sopinut...? Tai sitten vähän enemmän mustaa, niin kuin 4. ruudussa.
Sika: Komeat värit ja kaunista piirrosjälkeä! Osaisinpä mäkin piirtää noin kauniita kirkkoja! ...Vielä pitää kehua väritystä, varsinkin tuossa toisiksi viimeisessä ruudussa. Vautsi.

Huh huh. pitäis ruveta kommentoimaan sitä mukaan kun noita sarjakuvia ilmestyy, niin ei olis ehkä näin raskasta tää homma  ::)

Tuukka Saturi

• Sosiaalilehmä
  • Jäsen
  • "That's a fact Jack!"
« Reply #25 on: 31.12.2006 klo 11:45:53 »
Mjooh, voisinpa selostaa ehkä tuon hitler-papin. Kyseessä on vain minun kieroutunut mielleyhtymäni yhdistää uskonnoliset paasaukset automaattisesti despoottiseen propagandaan kansan hallitsemiseksi, mutta kyseessä on myös pelkkä yhteensattuma. En tunge ajatuksia lukijan päähän, vaan haluan, että jokainen tulkitsee yksityiskohdat itsekseen omalla haluamallaan tavalla. Tässä sarjakuvassa on piilosymboliikkaa ja metaforaa. Esim "Pahat ihmiset törttöilevät ja hyvät saavat kärsiä.". Siis vain esimerkiksi. En tarkoita, että nuo ovat ne perimmäiset tarkoitukset, miksi sarjakuva on sellainen kuin se on. Halusin tehdä sarjakuvasta katsojalle omalla tavalla tulkinnanvaraisen. Nuo ovat ajatuksia mitkä minulla heräsi työn valmistumisen jälkeen, ei sitä tehdessä.

Toivottavasti ymmärsitte mitä tarkoitan?

Pähkinän kuoressa: Teidän ei siis tarvitse ymmärtää, miksi pappi näyttää Aatulta, saatte keksiä siihen syyn siis itse. ;)

Liisus

• Jäsen
« Reply #26 on: 01.01.2007 klo 22:20:09 »
nyt mä kommentoin vielä niitä, ketkä olen toistaiseksi jättänyt paitsioon.

mari: sun eri tyyleistä ja tekniikoista (oon käyny fiilistelee töitäs erinäisillä sivuillas) tykkään eniten just tästä mitä käytit tässä. juttu on hieno, kuvat ja tekstit täydentää onnistuneesti toisiaan. eka ruutu tosi hieno.
no vitsi, ois voinu antaa jotain rakentavaa kritiikkiäkin mut en mä keksi mitään.

kimmo: tää oli aika perus, samantyylinen idea mullekin aluks tuli tosta aiheesta. tykkään sun tyylistä. kolmannen ruudun lapsi on ihana. ja noi ÄÄÄÄÄÄ:t toimii.

sika: joo tääkin on hieno. värit on siistit ja kuvakulmien käyttö.

ää no en tiiä onks täst mitään hyötyy ku en osaa kritisoida. ehkä ens kerralla

koikkalainen

• Jäsen
« Reply #27 on: 02.01.2007 klo 22:04:19 »
Kiitos palautteista!
Toivon että tekin saitte noista muutakin kuin pahan mielen…
Hahmoihin olen aika tyytyväinen, tämä on itse asiassa tuoretta kokeilua ja hahmotkin ovat jatkamassa matkaansa…
Se mikä näyttää Hitleriltä, voi sitä ollakin, puimassa nyrkkiään… Hiuksettomat, missä… keiltä… leikattiin/leikataan hiukset… en saa mieleen *virne*
Maria ei lienee neitseellisin aihe.
Miten tulkitsit sitten sitä pidempää versiota (KimmoK) ?
Toinen tuleminen, niin aikakäsitehän on tässä vähän repaleinen, ennen vai jälkeen kun ristikin siellä seisoo, mahdollisuus molempiin…
Työ elää tulkinnoista, ei selityksistä... tai tuo ei elä.

Katostaanpa niitä töitä… voi tulla toistoa, mutta… ja kirjoituserheitä…

HOLLE
Viiva tuntuu vaivattomalta ja valkeus ei ole tyhjää. Sisällön tulkitsin (päinvastoin kuin luin muita) kriittiseksi ja surulliseksi, enkeli alkaa haihtua kun kirkko rakentuu. Toisiksi viimeisessä ruudussa on enkelin läsnä olo ja kirkko risteineen, mutta sitten alkaa vaikerrus musiikki ja risti katoaa kuten enkelin... maallistuminen, ei sija enkeleille…

KEIJO (hännysteltäväni)
Simppeli ja selkeää, lapsenomaista leikkisää …vaivattomuutta? Savulla voisi olla oma lukunsa.  Mutta kuitenkin sisältö on muutakin kuin palava kirkko, enkeli ja tonttu… maallistuneessa maailmassa ei tarvita tilavia kirkkoja…

LÄTTÄ
Kuplat ovat vähän ahtaita ja toiseksi viimeinen ruutu ahdas, kuten toisiksi viimeinen ruutu… En saa selvää viimeisestä kuplasta, eli niitti saattoi jäädä tajuamatta. Moni näki mielessään kuinka kelkka iskeytyy ovesta? Eli sitä ruutua ei ehkä tarvittu erikseen… itse miellän heidän vain valuneen sisään. Aika harmoninen ja rauhaisa meininki, liike jää ruutujen keskelle ja balanssi säilyy laudalla.

KOIKKALAINEN
Piirrä niitä eläimiä!

LIISUS
Hellyttävää, miten ne puhuvat ”Siitä paholaisesta” noin arkisen, tuttavallisesti… Ja kirkosta saa lahjoja. Tätä ei lähde kuitenkaan rakentamaan niin kantaaottavaksi, ehkä tuttavallisuuden ja tekstin paljouden tähden… Jotenkin se ei vain voinut olla tässä, jään kaipaamaan lisä kuvaa. Erilaiset pinnat ovat mukavia, jotenkin voisi roiskia vain rohkeammin…

JAPKO
Tuossa kysytään moni hyvä kysymyksiä, minulle uudella tavalla ”lahjojen tähden”… Harmi jos aika karkasi… olisin nähnyt mielelläni valmiimpaa vivaa.

ROVIO
Ensimmäinen rivi on miellyttävää kuvaa ja vuoropuhelua… sitten oma kiinnostukseni saa kusta silmään kahdessa viimeisessä ruudussa, olisiko se voinut toisaalta päättyä toisin, ylevään monologiin… en vain tajua huumoria, en tarkoita sinun huumoriasi yksin, huumoria yleensä.

MATKAMIES
Valkeaa mustalla, saa jotenkin hyvin pakkasmaisen joulun pimeyden… viivan paksuus voisi vaihdella enemmän ja osa kuvista on epäselviä. Mutta runkohan hölkkää. Kirkko ei voi houkuttaa yhtä paljon, kuin pukin (miksi sitä asumusta sanotaan)… Hiippalakkeineen pukinhökö on kiehtovan samantapainen ulkoasultaan kuin kirkko, ei ihme ettei niitä tahdo erotta. Ihmistä kansalaisesta.

TUUKKA SATURI
Tyyli ja kerronta ovat harmoniassa (humoristisia)… jotenkin silti olisi voinut tiivistää. Olisiko tuohon loppu ratkaisuun voistu päätyä vähemmilläkin kuvilla… Olisiko se millainen kuvilla 1,3,4,5 tai 1,3 ja 5… ?

PABLO
Minä en näe sitä –ihan oikeasti en vain näe. Olisin utelias kyllä näkemään isona. Kiva taivas…

MARI
Työ on hiljentävä, paremmin kuin joulu itsessään… tällaisesta minä pidän, en huumorista, vaikka silläkin lienee paikkansa *virne* Tila on minusta hyvin käytetty ja sanojen asettelussa (ruutujen väliinkin) on kiehtovaa haikeutta, kuvat ovat raadollisen olennaisia, niin että ne tunnistaa…

KIMMOk
Ruutuihin olisin kaivannut vähän lisää viivoja peittämään tyhjää, tai olennaiset kohdat keskemmäksi ruutuja ja valkeaa sivuille. Kuvaa hyvin joulun kaaren ja Naisen ilme (kuten se tylsistyneen sarkastiseksi tihrustan) kruunaa kaiken… se oli sitten se joulu taas siinä.

SIKA
Pinta on elävän tasaisen varmaa, laadukasta, siirtymät 1-2  ja 4-5 tuntuvat liian nopeilta, vaikka ne tajuaa kyllä, mutta kuin tuntuu että ne olisivat kaivanneet väliinsä lisä ruutuja ainakin sen yhden… Vaikka kyllä tämä kulkee… Äijä on hieno olemukseltaan ja kasvoiltaan. Viimeisen kuvan siirtymä on sitä.

Höm… kaikkia olisi tahtonut lisää, saada vähän lisää ruutuja, kuulla enemmän, saada selkeytä että näkisi kaiken ruudusta… kaikki ainakin imaisivat mukaansa, ei yhdentekeviä, ei huonoja…

Kiitos palautteista!
What ever

Pablo

• Guest
« Reply #28 on: 04.01.2007 klo 20:27:02 »
Jos ette pahastu, en kommentoi nyt muiden töitä puutteellisten kritisointitaitojeni vuoksi. Sanon vain että ne kaikki olivat ihan oikeasti mielestäni tosi hyviä! Olen kateellinen. Mutta kiitän kaikkia muita jotka ovat jaksaneet vaivautua kommentoimaan pöljää sarjakuvaani. :D

Tosiaan, tuo mun sarjakuvani oli ihan tarkoituksella noin pieni. Siitä piti alunperin tulla vielä pienempi, mutta niistä hahmoista tuli vahingossa vähän liian isokokoisia. Ja pieni koko juuri sen takia että halusin kokeilla jotain uutta, joten tein pikselisarjakuvan, jonka nimenomaan oli tarkoitus muistuttaa niiden vanhojen LucasArtsin pelien grafiikoita.

Juonesta vielä sen verran, että sitä ei tosiaankaan ollut. Kaksi hahmoa, ehkä poika ja hänen äitinsä, kävelevät joulukirkkoon. Poika sanoo jotain, äiti näyttää vihaiselta. He jatkavat kävelyä, äiti suuttuneena, poika surullisena. Sen pituinen se. Jep, tarkoituksena oli vain tehdä jotain outoa, ei siinä mitään sen syvällisempää ole. ;P

Ja teille joilla on hankaluuksia nähdä sitä sarjakuvaa, tallentakaa toki koneelle ja avatkaa jollain piirustamisohjelmalla ja zoomatkaa. :)