Author Topic: jumii pää x 6  (Read 3033 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Toomio

• Jäsen
jumii pää x 6
« on: 23.11.2006 klo 21:03:03 »
Ainahan uudelle foorumille liittyminen pitää aloittaa pirun tyhmällä kysymyksellä:

Onko mahdollista saada tänne oma sarjakuva tahi luonnos näkymään vaikka ei omista kotisivua minne sen voisi aluksi ladata?

onkos netissä jotain paikkaa minne voi ILMAISEKSI ladata omia kuvia?

Olisi nimittäin kiva kuulla kommenttia töistään. Olen piirrellyt noin 10 vuotta ihan vain koulutunneilla ja ainakin muut oppilaat töitäni mielellään lukevat. En kuitenkaan mistään tekniikoista tiedä mitään, niin semmoinen rakentava kritiikki olisi ihan kiva.

Anteeksi tyhmyyteni.

"Auttakaa tyhmää ylämäessä ja tyrkätkää se huipulta rotkoon!"

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
Re: jumii pää x 6
« Reply #1 on: 23.11.2006 klo 22:34:14 »
Ilmaisia paikkoja kuville on mm. www.photobucket.com . Kvaakiinkin voi kuviaan lisäillä viestin liitteenä. Silloin kuvan maksimikoko on 150 kiloa.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Wade

• Jäsen
« Reply #2 on: 23.11.2006 klo 22:41:25 »
Ilmaisia paikkoja kuville on mm. www.photobucket.com . Kvaakiinkin voi kuviaan lisäillä viestin liitteenä. Silloin kuvan maksimikoko on 150 kiloa.
...Mutten suosittele ainoita virtuaalimaailmassa olevia teoksia tänne tallettamassa. Koita tota photobuckettia ja laita vaikka linkki, jos haluat, että ne näkyy täällä...
Wade Koivurinne

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #3 on: 23.11.2006 klo 23:43:19 »
Mitäs vikaa Kvaakin liitteissä sitten on? Yhtä hyvin (ja usein varmemmin) ne näkyy täällä kuin muualla olevat.

Jho

• Jäsen
« Reply #4 on: 24.11.2006 klo 00:51:19 »
Itse tykkään kun kuvat on suoraan nähtävillä, eikä liitteinä. Thumbnailitkin on ihan mukavia, latautuu sivut nopeammin niillä keillä ei laajakaistaa ole.

Itse ostin kotisivut, kun sain aika halvalla (15€/vuosi), ja aina on kuvat toimineet, noissa ilmaispalveluissa kun tulee aina bandwithi raja vastaan. Omat kotisivut siis on myös ihan varteen otettava vaihtoehto.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #5 on: 24.11.2006 klo 09:25:43 »
Itse tykkään kun kuvat on suoraan nähtävillä, eikä liitteinä. Thumbnailitkin on ihan mukavia, latautuu sivut nopeammin niillä keillä ei laajakaistaa ole.
Kvaakin liitteet voi pistää näkyviin aivan yhtä helposti kuin jollakin ulkoisella palvelimella olevat kuvat. Eli kopioidaan vain liitteen osoite, muokataan viestiä ja liitetään liitteen osoite img-tagien väliin. Ainoa "hankaluus" tässä on se, että viesti liitteineen täytyy ensin lähettää ja sitä pitää sen jälkeen muokata.
Itse käytän Kvaakissa lähes yksinomaan liitteitä. Aika harvoin linkitän kuvia jostakin muualta.

Wade

• Jäsen
« Reply #6 on: 24.11.2006 klo 09:28:33 »
Mitäs vikaa Kvaakin liitteissä sitten on? Yhtä hyvin (ja usein varmemmin) ne näkyy täällä kuin muualla olevat.
Ei mitään vikaa, mutta tarkoitin lähinnä sitä, että kannattaa laittaa  lisäksi jollekin sivulle. Jos kyseinen on siis laittamassa näytteitä/töitään esille ne kannattaa myös esim. tuolle fotopukettisivulle laittaa, linkkiä sieltä, tai erikseen tiedostosta kuva Kvaakiin. Siis ei mitään vikaa ole, ajattelin, että itse tekisin noin ainakin.
Wade Koivurinne

Neittis

• Jäsen
  • Sitä sattuu.
« Reply #7 on: 24.11.2006 klo 15:17:11 »
Itse käytän Kvaakissa lähes yksinomaan liitteitä. Aika harvoin linkitän kuvia jostakin muualta.
Minä olen tullut siihen tulokseen, että kuvien käsin poistaminen koneelta on suurempi työ kuin yksikään kvaakista saatava kuva (täältä ei tule  kumminkaan koskaan mitään sellaista mitä ilman en voisi elää). Ja jos käyttää IMG tageja kuva pienentyy lukukelvottomaksi pikselimössöksi jonka teksteistä ei saa selvää eikä kuvakaan kovin hyvältä näytä. Pieniin, huvittaviin ja merkityksettömiin kuviin IMG tagi sopii kyllä hyvin, mutta sarjakuvaan ei niin ollenkaan. Välttäkää kvaakin palvelimelle lataamista jos tahdotte että laiskatkin katsovat kuvanne.
Heitetään halit!

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #8 on: 24.11.2006 klo 15:33:47 »
Ja jos käyttää IMG tageja kuva pienentyy lukukelvottomaksi pikselimössöksi jonka teksteistä ei saa selvää eikä kuvakaan kovin hyvältä näytä. Pieniin, huvittaviin ja merkityksettömiin kuviin IMG tagi sopii kyllä hyvin, mutta sarjakuvaan ei niin ollenkaan. Välttäkää kvaakin palvelimelle lataamista jos tahdotte että laiskatkin katsovat kuvanne.
Eli tarkoitatko nyt sitä, että mielummin teet linkin kuvaan, joka on jossakin toisella palvelimella? No, Kvaakkiin pystyy silti pistämään liitteitä eikä niitä ole mitenkään pakko pistää näkösälle img-tageilla, jolloin jokainen voi itse klikata sitä liite-linkkiä ja katsoa, jos haluaa. Sama vaiva kuin jos pistäisi linkin muualle. Eikä Kvaak sitä liitettä pienennä lukukelvottomaksi, vain foorumille näkyviin pistetyt kuvat (ja se tapahtuu ihan riippumatta siitä, että tuleeko se kuva liitteestä vai jostakin muualta).

Mutta mitä tarkoitat tuolla alulla? Käsin poistaminen? Mihin se liittyy? Ei noita liitteitä ole pakko ladata koneelle, vaan ne voi aukaista suoraan johonkin katseluohjelmaan (silloinkin kuva toki latautuu koneelle, mutta samaan tapaan kuin kaikki muutkin kuvat temp-kansioon, josta ne poistuvat jonkin ajan kuluttua ellei sitten ennen sitä tyhjennä selaimen muistia).

Sika

• Jäsen
« Reply #9 on: 24.11.2006 klo 15:41:28 »
Itse olen tänne laittanut useita kuvia, joita minulla ei ole tallessa missään. Mutta yksikään niistä ei ole niin suurteos, että harmittaisi, vaikka kvaakin tiedostot häviäisi jotenkin ihmeen kaupalla. Toisekseen kvaakista on aika hankala etsiä vanhoja piirustuksiaan. (Elikkä hyvä lisä kvaakissa, olisi se galleria puoli josta voisi katsella eri käyttäjien lisäämiä kuvia)

Neittis

• Jäsen
  • Sitä sattuu.
« Reply #10 on: 24.11.2006 klo 15:48:09 »
Eli tarkoitatko nyt sitä, että mielummin teet linkin kuvaan, joka on jossakin toisella palvelimella? No, Kvaakkiin pystyy silti pistämään liitteitä eikä niitä ole mitenkään pakko pistää näkösälle img-tageilla, jolloin jokainen voi itse klikata sitä liite-linkkiä ja katsoa, jos haluaa. Sama vaiva kuin jos pistäisi linkin muualle. Eikä Kvaak sitä liitettä pienennä lukukelvottomaksi, vain foorumille näkyviin pistetyt kuvat (ja se tapahtuu ihan riippumatta siitä, että tuleeko se kuva liitteestä vai jostakin muualta).
No mutta juuri se lataaminen minua kiusaakin. Jos tahtoisin vaikka saada selvää jostakin foorumissa olevasta kuvasta, niin joutuisin klikkaaman vain yhtä nappia jos se sijaitsisi jossakin tavallisella sivulla. Mutta kvaakin palvelin on niin ilkeä, että se tahtoo tulla ladatuksi koneelle! Se ei suostu näyttämään kuvia ihan vain siinä samassa selainikkunassa (luonnollisesti eri välilehdellä), vaan tahtoo että ensiksi klikataan linkkia, sitten klikataan "avaa sovelluksessa" ja ok, ja sitten vielä odotetaan useita sekunteja että tämä uusi ohjelma aukeaisi ja sitten vielä tämä ohjelma täytyy sulkea. Klikkauksia tulee yhteensä 4 tarpeellisen 1 sijaan. Palvelimelle liittäminen olisi oikein hyvä toiminto, mutta tuollaisena se ei toimi lainkaan ja sitä ei siksi kannata käyttää.
Heitetään halit!