Kirjoittaja Aihe: Milla Paloniemen sarjakuvat  (Luettu 181508 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

pertti jarla

• Jäsen
Vs: Kiroileva siili
« Vastaus #180 : 23.10.2007 klo 10:10:07 »
Sivuhuomio väliin. Tuoreimmassa Apu-lehdessä (38/07) on aukeama Milla Paloniemestä, kas yllättäen, eikä siinä muuten mitään mutta jutun kirjoittaja Susanna Luikku on pistänyt väliin omiaan:  "Menestystä eivät salli varsinkaan seitsemän vuotta pakeraneet, ahdistuneet ja kitkerät muka-undergroundin piirtäjät"  - jotenkin noin.
Kirjoitin vastineen että mitäs tämä tämmöinen muka-underground on, ja Luikku vastasi het kohteliaasti tarkoittaneensa angstisia teinipoikia, jotka pusaavat "Kiroileva siili on ihan paska" -ryhmiä nettiin.

Minusta tämä kuulostaa siltä, että Kiroilevasta Siilistä ei saisi olla pitämättä, muuten saa Luikulta läjän vihaisia adjektiiveja niskaansa. Tottakai mille tahansa suositulle sarjakuvalle kehkeytyy inhoajakollektiivinsa, asian ei luulisi olevan mikään ihme tahi ongelma.
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti

Mikko A

• Jäsen
  • ostan omakustanteita - uudet & vanhat - tarjoa!
« Vastaus #181 : 23.10.2007 klo 11:39:33 »
On se ainakin oman kokemukseni mukaan ihan fakta että iso osa muista piirtäjistä (ainakin niistä joita olen tavannut) ei pidä kiroilevasta siilistä, tai ainakin on äärimmäisen kriittisiä. Toisaalta moni piirtäjistä ei taida olla myöskään samalla tavalla sarjakuvan kuluttajia että voisivat ihan puhtaasti vaan lukea sarjiksen ja diggailla, ilman että mielessä pyörii joku "kyllä minäki voisin tehdä tämän, tai paremminkin" ;)
Voi olla että jotain IRC galleria hategroup vitsiä lukuunottamatta ei julkisia protesteja juuri nähdä, mutta muuttaako se todellisuutta? Jos mangaa, supersankareita ja aku ankkaa saa vihata, niin kyllä sinne sekaan yksi siilikin mahtuu? Ja  tuskin se syyllistää koko suomen (muka-) UG sarjisskeneä, heh..

Itselleni kelpaa edelleen, joskin vitsin purevuus uhkaa kariutua sinne karvinen -osastolle jos formaatti jatkuu entisellään vuodesta toiseen. Jolloin sarjakuvan ainut käyttökelpoinen foorumi on sanomalehti missä vitsi voi ohittaa pienellä hymäysellä lehden läpi selatessa.

sebastian

• Jäsen
  • En ole nero
« Vastaus #182 : 23.10.2007 klo 13:57:29 »
Kiroilevassa siilessä minua häiritsee kaksi asiaa: ensinnäkin se, etten ole itse piirtänyt yhtä suosittua hahmoa ja toiseksi se, että Kirjamessujen mainoksissa siilen kiroileminen on siistitty, ei näy vittua eikä saatanaa. Perkele!

jinroh

• Rocket Scientist
  • Jäsen
  • Myöhäistä! Isin Shinjit ovat jo täällä!
« Vastaus #183 : 23.10.2007 klo 14:26:15 »
ei näy vittua eikä saatanaa. Perkele!

Ei kai siili ole koskaan juuri vittua viljellyt.

Eikä tuollainen välimerkkikirosana muutenkaan oikein kiroilevalle siilille sovi, eikä sovi kyllä valtakunnallisen päivälehden sivuillekaan.
« Viimeksi muokattu: 23.10.2007 klo 14:47:06 kirjoittanut jinroh »
@--`-,-- Zettai unmei mokushiroku

sebastian

• Jäsen
  • En ole nero
« Vastaus #184 : 24.10.2007 klo 14:36:52 »
Eikä tuollainen välimerkkikirosana muutenkaan oikein kiroilevalle siilille sovi, eikä sovi kyllä valtakunnallisen päivälehden sivuillekaan.

Olisiko saatana sitten sopinut?

Kapteeni Kenguru

• Groupie
  • Jäsen
  • ¿Cuándo se come, aquí?
« Vastaus #185 : 24.10.2007 klo 19:59:25 »
Jaa muuten, välimerkkikirosanasta tuli mieleen, että onko Kiroileva siili tyttö vai poika vai hermafrodiitti?

Ei, en ole (vieläkään) lukenut sarjaa muualta kuin netistä. Ehkä tuokin asia jossakin albumissa selviäisi.
POLKU PYÖRÄ VARKAAT KURIIN!!1

http://www.youtube.com/user/Satelliittifillari

ökpö

• ääpylä
  • Jäsen
  • Vanhana sitä tulee piisamiksi.
« Vastaus #186 : 31.10.2007 klo 09:59:58 »
Tulipa nähtyä vihdoin Millan esiintyminen taannoisessa Maria, Mariassa... Milla oli oma sympaattinen itsensä ja vastaili fiksusti Marian ärsyttäviin kysymyksiin :-)
comicspace | paarustuksia | ircnet: rhia

norpatti

• Vieras
« Vastaus #187 : 03.11.2007 klo 12:32:42 »
norpatti selittää:

siili on osoittautunut miespuoliseksi. tajusin sen siinä vaiheessa kun piirsin sille toiselle ripset. tyttösiili on kai jonkinlainen vähän itseironinen hahmo, jonka kautta on hauska käsitellä kaikkia kliseisiä "tyttöjenjuttuja" ja tykkään piirtää sen ja siilin välisestä suhteesta, joka ei vaan ota toimiakseen.

mä oon nyt pitänyt vähä etäisyyttä koko sarjaan, kaiken julkisuusmylläkän keskellä. kaikki hehkuttaa niin hirveesti et tekee mieli itse keskittyä enemmän muihin uusiin juttuihin. onnekas tilanne, ettei tarvii piirtää siiliä "väkisin" minnekään sanomalehteen, vaan saan palata sen pariin sillon ku huvittaa. ei kyllästytä vielä. ja sit kun kyllästyttää, niin lukijoita kuin itseä, niin varmaan lopetan sen tekemisen. kai sen palautteesta ja myyntiluvuista sit näkee, millon on hyvä päästää irti. tällä hetkellä materiaalia on kyllä varastossa jo kolmanteenkin albbuun. toka pitäis tulla helmikuussa. oon uudempiin siilijuttuihin itte huomattavasti tyytyväisempi ku joihinki ihan ekoihin.

julkisuushässäkkä on ollu tosi hämmentävää. mutta kaippahan se kuuluu osana tähän hommaan. ihan hauskaa ja mielenkiintostahan se on tavata tyyppejä ja ihmetellä meininkejä. toi mariamariaki oli varsin veikee kokemus :P koitan vaan pitää jotain rajaa, etten lähde mukaan johonki epäolennaisiin juttuihin. mä oon piirtäjä, en mikään esiintyjä edelleenkään...

hannu p

• Uusi jäsen
« Vastaus #188 : 04.11.2007 klo 14:08:07 »
julkisuushässäkkä on ollu tosi hämmentävää. mutta kaippahan se kuuluu osana tähän hommaan. ihan hauskaa ja mielenkiintostahan se on tavata tyyppejä ja ihmetellä meininkejä. toi mariamariaki oli varsin veikee kokemus :P koitan vaan pitää jotain rajaa, etten lähde mukaan johonki epäolennaisiin juttuihin. mä oon piirtäjä, en mikään esiintyjä edelleenkään...

[/quote] 

Pää kylmänä ja jalat puussa -eikun maassa. Ei tekis siilillekkään pahaa sarjisFinlandia, vai mitä?

norpatti

• Vieras
« Vastaus #189 : 05.11.2007 klo 11:03:21 »
mikäs se onkaan?
kyl mulla on palkintoa kerrakseen siinä et porukka tykkää mun jutuista ja et saan tehdä työkseni sitä mikä on mulle luontevaa ja tärkeää... ja sainhan mää jo strippi-lempin! se on niin hieno \o/

ezuli

• Vieras
« Vastaus #190 : 04.12.2007 klo 21:00:55 »
Kiroileva siili on ehdolla YleX:n "Tuorein 2007" -äänestyksessä vuoden netti-ilmiöksi.

Äänestys aikaa on 16.12.2007 asti, tulokset julkaistaan 6.1.2008.
http://ylex.yle.fi/pinnalla/kilpailut/tuorein-2007-aanestys-on-kaynnissa

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #191 : 16.12.2007 klo 13:13:46 »
Tänään 19.15 Turku TVssä Kannet auki: Milla Paloniemi.
Jos tuo on yritys vaikuttaa YleXn äänestystulokseen niin kuuluu sarjaan "vallataan Venäjä talvella"

Turku Tv? No toisaalta Maria Veitolasta kärsimisen  jälkeen kaikki on plussaa.

ezuli

• Vieras
« Vastaus #192 : 16.12.2007 klo 13:47:21 »
Jos tuo on yritys vaikuttaa YleXn äänestystulokseen niin kuuluu sarjaan "vallataan Venäjä talvella"
Kunhan ilmoitin, en kuulu tuollaisiin fanaatikkoihin. Olin vain yllättynyt siitä, että se on päässyt äänestykseen "viralliseksi" vaihtoehdoksi.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #193 : 16.12.2007 klo 13:53:16 »
Kunhan ilmoitin, en kuulu tuollaisiin fanaatikkoihin. Olin vain yllättynyt siitä, että se on päässyt äänestykseen "viralliseksi" vaihtoehdoksi.

Ei Ezuli. Minä tarkoitin esiintymistä TURKU TV:ssä.

Mutta onnea äänestykseen. Aina Milla kaiken maailman Idols-härpäkkeet suohon laulaa.

ezuli

• Vieras
« Vastaus #194 : 16.12.2007 klo 14:03:55 »
Ei Ezuli. Minä tarkoitin esiintymistä TURKU TV:ssä.

Mutta onnea äänestykseen. Aina Milla kaiken maailman Idols-härpäkkeet suohon laulaa.
Näin aluksi ajattelin, mutta ihmettelin miten turkulaiset tuohon edes voisivat vaikuttaa.

Mutta ensimmäistä kertaa harmittaa, etten asu Turussa.