norpatti selittää:
siili on osoittautunut miespuoliseksi. tajusin sen siinä vaiheessa kun piirsin sille toiselle ripset. tyttösiili on kai jonkinlainen vähän itseironinen hahmo, jonka kautta on hauska käsitellä kaikkia kliseisiä "tyttöjenjuttuja" ja tykkään piirtää sen ja siilin välisestä suhteesta, joka ei vaan ota toimiakseen.
mä oon nyt pitänyt vähä etäisyyttä koko sarjaan, kaiken julkisuusmylläkän keskellä. kaikki hehkuttaa niin hirveesti et tekee mieli itse keskittyä enemmän muihin uusiin juttuihin. onnekas tilanne, ettei tarvii piirtää siiliä "väkisin" minnekään sanomalehteen, vaan saan palata sen pariin sillon ku huvittaa. ei kyllästytä vielä. ja sit kun kyllästyttää, niin lukijoita kuin itseä, niin varmaan lopetan sen tekemisen. kai sen palautteesta ja myyntiluvuista sit näkee, millon on hyvä päästää irti. tällä hetkellä materiaalia on kyllä varastossa jo kolmanteenkin albbuun. toka pitäis tulla helmikuussa. oon uudempiin siilijuttuihin itte huomattavasti tyytyväisempi ku joihinki ihan ekoihin.
julkisuushässäkkä on ollu tosi hämmentävää. mutta kaippahan se kuuluu osana tähän hommaan. ihan hauskaa ja mielenkiintostahan se on tavata tyyppejä ja ihmetellä meininkejä. toi mariamariaki oli varsin veikee kokemus

koitan vaan pitää jotain rajaa, etten lähde mukaan johonki epäolennaisiin juttuihin. mä oon piirtäjä, en mikään esiintyjä edelleenkään...