Kirjoittaja Aihe: Mitäs sarjakuvia luette joka kuukausi?  (Luettu 12742 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jani

• Jäsen
  • Kvaak!
Mitäs sarjakuvia luette joka kuukausi?
« : 08.06.2003 klo 22:52:00 »
Tällasia Topickeja näkee kaikissa jenkkiläisissä foorumeissa joten päätin perustaa oman.
Niin mitä luette joka kuukausi? ja onko jotain jota erityisesti kehotatte tsekkaamaan.

Itse luen

Batman
Batman:Legends of the Dark Knight
JLA
Teen Titans (alkaa parin viikon päästä!)
Formerly Known as the JLA(GIFFEN!!!,alkaa heinäkuussa)
Smallville= heh heh
Superman:Birthright (sekin alkaa vasta sitten kesällä)

sitten silloin tällöin  Egmontin Hämistä ja X-meniä. Myös Garth Enniksen Punisheria on jonkin verran viime aikoina lueskeltu. Eli melko supersankari painotteista mulla.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
Re:Mitäs sarjakuvia luette joka kuukausi?
« Vastaus #1 : 08.06.2003 klo 23:14:39 »
Mä en lue mitään. Se tosin tarkottaa vain sitä, että mitään kiinnostavaa ei tällä hetkellä ilmesty (varsinkin, kun Magic Fantasy lopetettiin).
Fennicasta kyselin, että olisiko mahdollista vielä saada Byrnen Generations kolmosen alkupään osia, että olisi järkevää tilata myös loppuosa, mutta kun ei vastausta ole kuulunut, niin kaippa ei onnistu (Byrnen Lab rats muuten oli sekä tarinaltaan ja ennen kaikkea kuvitukseltaan erinomainen). Mutta ensi vuonna täytynnee kai tilata Byrnen (ja Claremontin) JLA (saattavat tosin julkaista ne kuusi osaa kahden viikon välein). Toi Formerly known as kuulosti myös kiinnostavalta, mutta enpä tiedä...
Amerikkalaisissa keskityn enempi ehkä kokoelmiin. Syksyllä tuleekin sopivasti Generations II ja sitten vuodenvaihteen aikoihin toivottavasti Superman the True Brit (missä on kuulemma vuosisadan krikettiottelu!!!).
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

jani

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #2 : 08.06.2003 klo 23:20:54 »
Käsittääkseni Generations kakkonen ilmestyy jo kesälla albumina, en ole nyt ihan varma jos alku vai loppukesällä mutta DCn sivuilta pystyt sen tsekkaamaan, itsekin odotan innolla Byrnen ja Claremontin JLA:ta, Joe Kellyn tarinat ei ole oikeen ollut mun mieleen, Morrison ja Waid molemmat tajusi että JLA:ssa pitää olla "äksöniä". Kellyn JLAssa on ihan jees lässytystä sankareiden välillä mutta siitä puuttuu se jokin.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #3 : 08.06.2003 klo 23:28:55 »
Niin no joo. Sehän onkin august elikkä elokuu. Loppukesästä siis. Ja tuolla foorumillaan Byrne vihjasi, että jossakin vaiheessa ensi vuonna G3 seuraa myös kokoelmana (mikä tietenkin olisi huikea helpotus).

jani

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #4 : 08.06.2003 klo 23:31:43 »
Juu sen mäkin näin, milläs nimellä sä kirjatat siellä?, itse olen muutaman kerran postannu "super85" ja "jani" nimillä :). Itse en ole Generations tarinoita lukenu vaikka paljon kehuja olen kuulutkin, ajattelin ostaa ekan osan tässä sitten kun ehtii/on rahaa.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #5 : 08.06.2003 klo 23:40:01 »
Super85? En ole huomannut. Tosin yksi Jani taisi tässä joku kerta olla (taisivat luulla trolliksi)....

Mutta Welzuna olen sielläkin, vaikkakin kirjottelen tosi harvoin. Viime aikoina on ollut nannaa, kun sinne on postattu paljon Byrnen tuotantoa ja sen mode aikoo ilmeisesti pistää koko art of John Byrne -kirjan sinne galleriaan.

Kiinnostuneille siis kyse on keskustelufoorumista osoitteessa http://www.network54.com/Hide/Forum/248951

jani

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #6 : 08.06.2003 klo 23:57:54 »
Juu postasin ekaks nicknamella ja ne epäili heti byrne-basheriksi. Innokaasti jengi Byrnen taidetta sinne uploadailee.

Palonen

• Jäsen
  • Uskonto on vaara
« Vastaus #7 : 09.06.2003 klo 02:05:00 »
Fennicasta kyselin

Fennica alkaa muutenki pelottaa ihan oikeesti. Kuulin just perjantaina, että suunnittelevat aukioloaikojen muutosta syxyllä, että eivät ehkä olisikaan auki enää joka päivä, vaan.... hööö.... sitä tiedä vielä vissiin kenkään.

Noo, jos palvelu peuhaa kuten tähän asti, niin ei tunnu missään.

Kuukausittain? Ihan liikaa.

Janne Yliruusi

• Jäsen
  • Tappajakarhun paluu
« Vastaus #8 : 10.06.2003 klo 11:41:38 »
Muuten ei tulisi kyllä säännöllisesti luettua mitään, mutta kun tyttöystävä tilaa nuo Suomessa ilmestyvät Marvelit niin tuleehan ne yleensä lukaistua. Välillä on kyllä niin kamalia numeroita ettei niistä yksinkertaisesti läpi selviä.
"A waste of talent and electricity." John Peel on ELP

Ilja Rautsi

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #9 : 10.06.2003 klo 15:09:20 »
Savage Dragon
The Filth (vielä kolme numeroa tulossa)
Spawn
Hellspawn
Global Frequency
Automatic Kafka
Poison Elves
Popbot
Y: The Last Man

Vaikka eiväthän nuo kaikki aivan kerran kuussa ilmesty.
"I'd prefer not to be reminded of his continued existence, frankly. If he's hit by a bus--let me know so I can go piss on his grave--otherwise, give it a rest."

-Erik Larsen Rob Liefeldista

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #10 : 10.06.2003 klo 15:55:05 »
Siis JOKA kuukausi...hmmm...

Ensin suomeksi:

Ryhmä-X
Hämis
Mustanaamio VAIN jos hyviä kakkossarjoja
Witchblade (vaikken kyllä tiedä tuleeko edes joka kuukausi?)

enklanniksi:

Hellblazer
100 Bullets
Batgirl ja johdannaiset
Catwoman

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #11 : 10.06.2003 klo 15:57:14 »
Ai niin: ja Gotham Central!

Rac

• Jäsen
« Vastaus #12 : 11.06.2003 klo 12:28:26 »
Aika vähälle on jäänyt.
Aku Ankka
Hämähäkkimies

Ei joka kuukausi.
Mega
Ryhmä-X
AATK
Roope-setä

Pari vuotta sitten tuli vielä ostettua AATK, Roope ja Ryhmis joka kuukausi. Nyt on jostain syystä jäänyt vähemmälle.
"Excuse me. Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?" -Batman

Taavi Suhonen

• Jäsen
  • Don't dream it, be it
« Vastaus #13 : 12.06.2003 klo 16:08:40 »
Egmontin Marvel-lehdet tulevat tilattuna samoin kuin Witchblade/Darkness. Kaupoista tulee ostettua Karvinen, W.I.T.C.H ja Powerpuff Girls. Jep, tiedän että nuo viimeiset kolme ovat hieman outoa luettavaa 18 v.  pojalle, mutta Karvinen on strippisarjakuvan klassikko, W.I.T.C.H on ensimmäinen hyvä Disney-sarja sitten Taikaviitan oman lehden lopettamisen ja Powerpuff Girlsin huumori yltää laadussa lähes animaatiovastineensa tasolle.

Näiden kuukausittaisen lehtien lisäksi ostelen Egmontin Marvel-erikoisjulkaisuja (ja silloin kun noin kerran vuosisadassa, kun kuu on Vesimiehen tähtikuviossa, DC:n sarjoja ilmestyy suomeksi niin niitä myös) ja Transformereita.

PS. Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki sille, joka keksi mihin brittipiirrettyyn viittasin DC-huomautuksessani.
« Viimeksi muokattu: 12.06.2003 klo 16:10:54 kirjoittanut Taavi Suhonen »

Blackwing

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #14 : 14.06.2003 klo 18:57:40 »
Joka kuukausi aika vähän:
Ryhmä-X, Mega, Witchblade/Darkness, Hämäkkimies. Nääkään ei kaikki taida ilmestyä joka kuukausi.

Noin joka toinen kuukausi asunnolle pölähtää vino pino amerikkalaisia sarjiksia höystettynä parilla albumilla.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2003 klo 18:58:23 kirjoittanut Blackwing »
Mies hakee työpaikkaa. Haastattelija kysyy:
- Ymmärrättekö hyvin suusanalliset ohjeet ja osaatteko lukea ja kirjoittaa?
- Minä olen filosofian maisteri.
- Siitä nyt viis. Tahdon kuitenkin vielä lisäksi tietää, osaatteko te siis lukea ja kirjoittaa.