Author Topic: Suomessa julkaistut Hämähäkkimies-/Spider-Man-tarinat (ei spoilereita)  (Read 33403 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

terol

• Jäsen
Niin oli
Fire Walk With Me

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

Tarkkis

• Kirjastotätisetä
  • Jäsen
Olen vakaasti sitä mieltä, että kloonisaaga oli oikein viihdyttävä ja mielenkiintoinen vaihe hämiksen historiassa. Olisi ollut vieläkin hienompi, ellei Marvel olisi ruvennut jänistämään ja lopulta teilannut Ben Reilly rassukkaa.
When the going gets weird, the weird turn pro! H.S.T

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
Olen sanonut tämän ennenkin, ainakin CBR:llä jos en täällä:

Benin ja Peterin olisi pitänyt vaihtaa sopimuksella henkilöllisyyksiään. Olisi näytetty kuinka "Ben" iskee Mary Janen ja he muuttavat Oregoniin. "Peteriltä" asiaa kysyttäessä olisi tämä vain mutissut selkäänpuukottajaserkustaan ja lumppueksästään.

May-täti olisi vainaa ja "Peter" olisi jäänyt New Yorkiin viettämään swengaavaa poikamieselämää. Nillitystä olisi ollut jonkin aikaa, mutta se olisi unohtunut nopeammin kuin toteutunut tapahtumasarja, joka päättyi Benin kuolemaan.

Juu ja omd:n tekeminen tekemättömäksi ei vaatisi niin mutkaisia juonikuvioita.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Meta

• Jäsen
OMD nyt toteutettiin miten toteutettiin, mutta sillä päästiin siihen mihin haluttiinkin. Ja Brand New Day on tähän mennessä ollut täyttä rautaa ja oletettavasti jatkuukin sellaisena...

X-men

• Jäsen
OMDia ei olisi tehty ollenkaan tuon skenaarion jälkeen.

Totta eli oltaisiin siltäkin säästytty (kuinkahan kauan CW:tä ollaan oikein suunniteltu?).

Meta

• Jäsen
Tipahti jälleen kuun Spider-Man luukusta ja tuli se tuossa äsken nopeasti luettua. Päällimmäisenä jäi mieleen, että oli kiva jälleen nähdä kunnolla JJJ:tä - eipä sen kummempaa. Kakkostarina on vain lähinnä johdatusta ensi kuussa alkavaan puhutuimpaan Hämähäkkimies-tarinaan kymmeniin vuosiin eli OMG... siis OMD:hen.
« Last Edit: 21.05.2008 klo 14:53:16 by Meta »

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen
Juu samaten tänään tuli Spider-man postiluukusta,odotukset ovat korkealla One more dayhin koska se kuulema muutaa kaiken : U ja varmasti muutaakin..
Kello- viiden- tee.

Prime

• Jäsen
Olen vakaasti sitä mieltä, että kloonisaaga oli oikein viihdyttävä ja mielenkiintoinen vaihe hämiksen historiassa. Olisi ollut vieläkin hienompi, ellei Marvel olisi ruvennut jänistämään ja lopulta teilannut Ben Reilly rassukkaa.
'

Jep kloonisaaga oli hyvä, mutta nyt se on jätetty marvel maailmassa unholaan (Ei sellaista satu kenelle tahansa, edes New Yorkissa)
Muuta asiaa:
Juu, CW:n jälkeen hämiksen meininki on vähän lässähtänyt (makeaa mahan täydeltä ilmiö), mutta mielenkiinoista on yhä.

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen
Mielestäni juuri Cw:een jälkeen Hämpyn tarinoiden taso on noussut.Kun en oikein digannut the otherista kun se ei oikein vaikuttanut mihinkään kun tuli heti perään tämä OMD.
Kello- viiden- tee.

Aukustus

• Jäsen
  • Jos mykkä kiroilee, peseekö äiti sen kädet?
Mielestäni juuri Cw:een jälkeen Hämpyn tarinoiden taso on noussut.Kun en oikein digannut the otherista kun se ei oikein vaikuttanut mihinkään kun tuli heti perään tämä OMD.

Itse olen samaa mieltä. CW:stä ei loppujen lopuksi jäänyt oikein mitään käteen, sen verta sekava oli suomijulkaisu... Otheria en itse asiassa edes muistanut, ennen kuin mainitsit...
Jos taivaassa ei ole sarjakuvia, en ole menossa

X-men

• Jäsen
Itse olen samaa mieltä. CW:stä ei loppujen lopuksi jäänyt oikein mitään käteen, sen verta sekava oli suomijulkaisu... Otheria en itse asiassa edes muistanut, ennen kuin mainitsit...

Tarina kun leviää ziljoonaan lehteen niin täällä ollaan ns. kusessa kun yritetään saada koottua lukukelpoinen paketti julkaistavaksi eli siihen nähden CW:n suomijulkaisu onnistui vähintään kohtalaisesti.

Meta

• Jäsen
Kaikki CW-tie-in numerot lukeneena voin sanoa, että CW:n lukemiseen ei tarvitse muuta kuin itse minisarjan numerot. Ehkä oikeastaan ainoa noiden numeroiden lisäksi  olisi ollut Frontline ja tietty Kapun oman lehden numero 25. Muissa ei liiemmin tapahtunut mielestäni mitään tärkeätä, lähinnä vain hidasti lehdissä olleita CW:hen liittymättömiä juonikuvioita.

Aukustus

• Jäsen
  • Jos mykkä kiroilee, peseekö äiti sen kädet?
Tarina kun leviää ziljoonaan lehteen niin täällä ollaan ns. kusessa kun yritetään saada koottua lukukelpoinen paketti julkaistavaksi eli siihen nähden CW:n suomijulkaisu onnistui vähintään kohtalaisesti.

Siinä mielessä kyllä onnistuivat, mutta silti itselleni jäi jotenkin sekava kuva koko tapahtumasta.
Johtuu kyllä varmaan osittain myös paperin laadusta, kun välillä ei yksinkertaisesti saanut selvää kunnolla piirroksista, jolloin ei se lukukokemuskaan ollut miellyttävä.
Jos taivaassa ei ole sarjakuvia, en ole menossa

Meta

• Jäsen
Steve McNivenin taide tosiaan kärsi aivan valtavasti huonosta paperista. Sivut olivat kaikki todella tummia verrattuna alkuperäisjulkaisuun.