Minulla on Hämis ollut tilauksesta 7 - vuotiaasta asti eli peräti 16 vuotta. Sen jälkeen, kun vanhemmat sanoivat etteivät enää sitä maksa niin otin sen iloisesti omalle vastuulle ja se joka kuukautinen Hämis oli minulle yhtä tärkeä kuin monille "tavallisille" suomalaisille viikottainen Aku Ankka. Menee ehkä vähän siirappiseksi, mutta Hämähäkkimies oli ihan totta yksi lapsuuden idoleista, sillä minä olin lapsena just se kliseinen luuseri, jota kiusattiin joka päivä vähän kaikesta. Peter Parker oli samaistumisen kohde ja Hämäkkimies eskapismia tarjoava voimafantasia. Siksi tekeekin kipeää myöntää, että kyllä minustakin Hämiksen taso on ollut jo pitkään laskussa. Vaikka jokunen hyvä tarina siellä täällä, niin eipä hahmo ole tainnut koskaan virrota OMD:n aiheuttamasta mahalaskusta.
En nyt ole ensimmäinen joka tämän sanoo (siis internetissä/Marvel fandomissa yleisesti. Täällä tuskin ollut puheena), mutta Dan Slott pitäisi saada pois kirjoittajan pallilta ja tilalle joku joka oikeasti pystyisi antamaan hahmolle piristysruiskeen. Slott ei oikein osaa kirjoittaa "oikeasti" mukaansa tempaavia tarinoita ja yrittää peittää tämän keksimällä mahdollisimman isoja ideoita (mitä jos koko New York saisi Hämiksen voimat? Mitä jos yksi pahiksista ottaisi Hämiksen paikan muuttumatta paremmaksi ihmiseksi? Mitä jos Peter saisi oman firman? Mitä jos tyhjästä ilmestyisi nuori nainen, joka osaa kaiken minkä Hämiskin, mutta paremmin? Mitä jos KAIKKI mahdolliset Hämikset kohtaisivat? jne.) osaamatta kuitenkaan ottaa niistä kaikkea potentiaalia irti. Slottia ei myöskään tunnu yhtään kiinnostavan Peterin rakastetut sivuhahmot, joista useimmat ovat olleet menossa mukana ihan Lee/Ditko/Romita päivistä lähtien, vaan joko muuttaa näitä pahoiksi tai epäjuhlallisesti pistää taka-alalle, jotta voisi luoda omia vähemmän kiinnostavia hahmoja.
Pakko muuten lopuksi mainita tästä Spider-Versesta yksi semmoinen puhdas pilkun viilaus kritiikki. Hieman häiritsee kuinka Hämis-keskeisiä Morlun ja tämän suku ovat. JMS:än alkp. Morlun tarina teki aika selväksi, ettei Morlunilla ollut mitään Hämistä itseään vastaan vaan tämä vain sattui linkittymään eläintoteemiin. Yhtä hyvin tämä olisi voinnut lähteä vaikkapa Oravatytön tms. perään. Kaikkien universumeitten hämähäkkien metsästys voisi muuten mennä Morlunin molempien kuolemien kostamisen piikkiin (olkoonkin, että dialogi antaa usein vähän ymmärtää, että nämä olisivat nimenomaan hämähäkkejä alusta alkaen metsästäneet), mutta kun kaikki näitten palvelijat ja "koirat" ovat eri ulottuvuuksien versioita tutuista Hämis hahmoista, niin uskottavuus vähän venyy.