Ajattelin että tämä olisi parempi paikka kirjoitella Disney artistejen signeerauksesta, Kuplii tapahtuman ketjun sijaan, kertokaa jos olen väärässä.

Tapaus todella kruunasi jo muutenkin erinomaisen viikonlopun.
Itselläni kävi sattuma että jätin mestarit -albumin ostamisen Ankka-paneelin jälkeen, ja tietysti se oli loppuunmyyty. Hieman asiasta harmistuneena, en ollut varma käynkö signeerauksessa olenkaan. Päätin kuitenkin käydä kurkkaamassa ja kapusin portaat ylös. Ylhäällä kuulin että signeeraukset sai myös paperille ja mikä piristi päivääni erityisesti oli tieto että he tekivät nopeita luonnoksia.
Aikani mietin päässäni mitä pyytäisin (ja ottaisivatko he pyyntöjä yleensä edes vastaan). Hetkeä ennen kirjoitusta sain vielä kuulla että saimme pyytää vain yhdeltä herralta piirroksen ajanpuutteen vuoksi (en tiedä saiko jonossa aivan ensimmäiset enemmän?). Hirveän (ja nopean) aivoriihen jälkeen päädyin että pyytäisin herra Cesar Ferioli piirrosta.
Katselin aluksi sivusta, kuinka todella laadukkaita piirroksia näytti syntyvän nopeaan tahtiin kaikilta 4 maestrolta, vaikka he olivat jo urakoineet noin 40-45 minuuttia. Enpä huomannut pahemmin käden tärinöitä.
Vuoroni koitti. Tervehdin ja kysyin englanniksi jos Cesar Ferioli suostuisi tekemään Phantom Blotin (mustakaapu) ja samalla kehuin kuinka hänen tyylinsä hahmoon on varsin onnistunut. (Kaikki luultavasti tietävät tyylin, varmastikkin Gottfredson innoittama)
Maestrolle tuli sellainen pieni virne päälle, luulen (puhdasta spekulaatiota minun puolestani) että pyyntö oli mieleen. Hän sanoi että hahmo ei ollut helppo piirtää, mutta tarttui heti toimeen! Hetken kuluttua (vaikea sanoa tarkkaa aikaa koska olin sen verran haltijoissani) edessäni oli todella hieno signeerattu Mustakaapu.
Sinänsä onni että kirjat oli loppu, sillä tämän kehystän seinälleni. Toivoisin että voisin sanoa herralle vielä toistamiseen joskus kiitoksen, vieläkin hymyilyttää kun katson piirrosta.
Toivottavasti joku muukin koki vastaavanlaisen ilon, sillä mitä olan yli näin niin hienon näköisiä piirroksia syntyi muillekin jonottajille. Mukava olisi ihan uteliaisuudesta kuulla mitä muita taideteoksia maistroilta pyydettiin, ja olisiko kellään vastaavaa tarinaa asiasta.