Selailin sarjaa japaniksi joulun pyhinä ja täytyy sanoa, että piirrostaide on silmiä hivelevää. Mutta kuten rama sanoi, ne hemmetin digikamerarasterit joka kuvan taustalla! En tiedä, onko piirtäjä itse hakenut niillä vähän utuista fiilistä. Mutta jos se oli hänen tarkoituksensa, siinä hän kylllä on onnistunut, sillä on se on se on se kummallista katseltavaa.
Hahmot ovat upeita ja mielikuvituksellisia, vaikka hauskaa on se, että kaikki "sivuhahmot" ovat jotain friikkejä ja sitten itse pääpahis ja hyvis ovat tavallisia mattimeikäläisiä (tosin hemmetin paljon paremman näköisiä ja hiuksetkin ovat aina sopivasti tuulessa hulmuamassa). He ovat sitten näitä puhtaan miekan heiluttajia. Miekkahan symboloi kaikkea puhdasta ja sen täydellinen hallitseminen on kuin olisi kokenut valaistumisen...
Eeppisyyttä tavoitellaan ja aika ronskein ottein. Väkivaltaa löytyy vaikka millä mitalla ja ällöttäviä/yllättäviä väkivaltaisia käänteitä ei säästellä. Myös naisten alastomuuden käyttö tehokeinona vähän häiritsi, sillä en ollut joka kohdassa varma, että oliko alastomuus tarinan kannalta oleellista vai halusiko piirtäjä vain nähdä itsensä piirtämiä valtavia ryntäitä, nännejä ja herkkuperseitä.

Tarinan aktioné-kohtaukset on toteutettu erittäin hyvin, eikä taisteluja ole pitkitetty. Vähän ehkä amatöörimäistä on se, kun piirtäjä venyttää jonkun kuolemaa sivutolkulla siten, että hahmo pienenee ja kuvaruutu tummenee samalla. No joo, ehkä se suomeksi (tai englanniksi) upoaa paremmin, sillä silloin voi jo vähän enemmän kiinnittää huomiota itse tarinaankin eikä vain pelkkään fanserviceen.
Kaiken kaikkiaan pitäisin tätä erittäin potentiaalisena sarjana. Ja viisiosaisena se ei kaada kenenkään lompakkoa, vaan lähinnä houkuttelee kokeilemaan. Mutta porttiteorian perusteella kannattaa olla varovainen...