Kirjoittaja Aihe: Helsingin sarjakuvaväen kahvilatapaamiset klo 18-20  (Luettu 138911 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
Vs: Helsingin sarjakuvaväen kahvilatapaamiset klo 18-20
« Vastaus #225 : 13.09.2007 klo 15:33:21 »
Ja kissan villat, kuten on tapana sanoa. En pääse juomaan kahvia. En pääse avajaisiin enkä näyttelyihin. En pääse festareille. En jaksa enää muutenkaan mitään. Teen kaksinverroin töitä nyt viisi päivää eteenpäin, sen jälkeen vain yksinverroin töitä. Siunausta teille vaan.

"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
« Vastaus #226 : 26.09.2007 klo 19:44:40 »
Hei, tota, joo. Kun nyt yön ja päivän teen töitä, sitten onkin hyvä juoda vielä yksi kuppi kahvia.

Sama Waynescoffee kuin ennenkin? Onhan huominen torstai just se joka toinen, onhan?
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Vastaus #227 : 26.09.2007 klo 19:51:53 »
Huomenna 27.9 on siis taas kaffetorstai.

Pitäisköhän itsekin yrittää välillä raahautua paikalle. Vähän kyllä kaffettais.

W

• sarjakuvaduunari
  • Jäsen
« Vastaus #228 : 26.09.2007 klo 21:24:51 »
Pitkästä aikaa aion tulla paikalle.

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
« Vastaus #229 : 27.09.2007 klo 11:00:57 »
Tänään siis, onpa jo ollutkin ikävä näitä, vaikkei viime kerrasta ole kuin 2 viikkoa.
Olen tosin viimeaikoina juonut kahvia enemmän kuin laki sallii...

Mulla on mukana yksi lapsille sopimaton sarjakuva jonka ostin festareilta, voidaan ehkä sitäkin ihmetellä tänään.
"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

tertsi

• Vieras
« Vastaus #230 : 27.09.2007 klo 12:22:15 »
Tulossa ollaan!

pappa-sami

• Bedevore
  • Jäsen
« Vastaus #231 : 27.09.2007 klo 12:29:12 »
Samoin heti kuudelta. Toivottavasti saan Tigresseni tällä kertaa takaisin lainasta.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #232 : 27.09.2007 klo 12:33:36 »
Samoin heti kuudelta. Toivottavasti saan Tigresseni tällä kertaa takaisin lainasta.

Sarjakuvia ei kannata lainata. Tuppaavat unohtumaan.

Ai joo! Anssi, tuon Lampilin ja Nuoruudensynnit. Olen jopa lukenut ne. Yksi vitsi Lampilissa jäi ymmärtämättä...

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
« Vastaus #233 : 27.09.2007 klo 12:43:14 »
.... Yksi vitsi Lampilissa jäi ymmärtämättä...

No minä yritän valaista asiaa sitten kuudelta, jos osaan.

Arvatkaa mitä? Olin just tekemässä korjauksia, kun puhelin soi, ja mulle kerrottiin, että tätä versiota ei tehdäkään, mutta se toinen kyllä. Kaikki seis, ja odotetaan ohjeistusta korkeammalta taholta. Mutta muuttuuko meidän aikataulu? No ei. Huomenna pitäisi olla kuvatiedostojen menossa valmiina mainostoimistoon, että mainosihmiset pääsevät näyttämään aikaansaavilta asiakkaidensa edessä. Maanantaiksi on luvattu samaan firmaan toinen luonnos.

Käyn siis kahvilla vain silleen pikaisesti.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #234 : 27.09.2007 klo 20:51:24 »
Kiitoksia VesaK:lle asiantuntevasta Muësli-kritiikistä. Palaute on aina paikallaan.

Tänä iltana keskityn sitten Schtroumpf: Tillieux-julkaisuun.
Kiitoksia Anssille.

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
« Vastaus #235 : 27.09.2007 klo 22:55:46 »
Huh hah hei, olipa varsin vilkkaan oloinen kahvilannurkka tänään. Ostin Muëslin, vaihdoimme lainakirjat takaisin ja lainasimme lisää (vastavuoroisella panttivanki-periaatteella tietenkin). Kaikki olivat joviaalilla tuulella.

Tänä iltana keskityn sitten Schtroumpf: Tillieux-julkaisuun.

Maurice Tillieux oli loistava. Mutta ajatelkaas seuraavaa: hänen liian varhainen poismenonsa (57-vuotiaana) oli seurausta auto-onnettomuudesta Angoulèmen reissulla 1978... ja kaikissa sarjakuvissaanhan Tillieux harrasti vauhdikasta autonromutusta. Ennusmerkki? Etiäinen? Tunnen kylmän viiman puhaltavan korvieni välitse.

Sain storyboardit valmiiksi ja lähetin ne odottamaan aamua elokuvafirman sähvöpostilaatikossa. Satasia tiedossa ! Tämä on ihan toista kuin sarjakuvatulot: viimeisen vuoden myyntitilitysten mukaan sarjikseni ovat tuottaneet minulle  -ooh!- yli tuhatyhdeksänsataa euroa! Vaude!  :P (Nyt en laskenut mukaan sitä apurahaa, millä sain piirrettyä Anni Isotaloa koko kesän.)

tertsi

• Vieras
« Vastaus #236 : 27.09.2007 klo 23:14:25 »
ja kaikissa sarjakuvissaanhan Tillieux harrasti vauhdikasta autonromutusta. Ennusmerkki? Etiäinen? Tunnen kylmän viiman puhaltavan korvieni välitse.

Tätä olen itsekin miettinyt aina aika ajoin. Kohtalon ivaa...

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #237 : 29.09.2007 klo 04:19:22 »
En pysty hakemaan Kaukoranta-Kemppistä joten siteeraan ulkomuistista:"Alex Raymond kuoli auto-onnettumuudessa jossa Stan Lynde sai naarmuja. Toisinaan kohtalo on sokea". Myös ainoa minusta lupaava ja taitava ligne clair - muodin edustaja
Yves Chaland ajoi turhan kovaa. Tertsi ja Anssi, käyttäkää sovinnolla julkisia
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
« Vastaus #238 : 29.09.2007 klo 09:56:11 »
... Tertsi ja Anssi, käyttäkää sovinnolla julkisia

No höh, niinhän me tehdään.

Aamukahvi kädessäni menin kirjahyllylle:
"(Alexander Raymond)...ajoi päänsä halki autolla vuonna 1956. Hänen vieressään istunut Stan Drake, Jonesin tyttöjen...piirtäjä, selvisi hengissä. Kohtalo on sokea."
Sarjakuvat, 1972 painos sivu 77.

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #239 : 29.09.2007 klo 12:01:21 »
Stan Drake, aivan. Pahus, Stan Lynde jäi päähän kun luin pojalle Mustanaamiota toissailtana (tai itse asiassa Tom Strongia). Lynden länkkärit on hupaisia ja taitavasti piirrettyjä, Juliet Jonesin sydän on jäänyt minulle vähän hämäräksi mutta kai joku johonkin tuollaisiakin tarvitsee
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".