Kirjoittaja Aihe: Oma lehteni: Manganies  (Luettu 3633 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jensaih

• Vieras
Oma lehteni: Manganies
« : 16.10.2006 klo 11:20:51 »
Aijon tässä tehdä oman pien lehden.
-A5 tai A4 en osaa päättää
-24-48 sivua
-sisälttä sarjakuvaa, lukijoiden omia juttuja ja faktaa mangasta ja piirtämisestä.
-kansi vihreä, musta valkoinen (jotkut tosi hienot piirutukset saatan julkaistya värillisinä!!!)
-hinta 2.80 E.
-julkaistaan noin kuukauden kahden välein!

Kiinostuitko? Kysele lisää, anna juttu vinkkejä, tilaa, lähetä sarjakuvien käsikirjoituksia tai valmiita strippi sarjiksia...:D
Omia juttuja: arvostele mangaa ja animea, mainosta omia netti sivujasi tai lehteäsi!!! Lehteen voi lähettää melkein mitä vain mikä liittyy mangaan ja animeen!

Mailaa manga_lehti@netti.fi

P:S Teen lehden sitten vasta myynti valmiiksi kun on ainakin kymmenen tilaajaa... saat itse päättää miten maksat.

p.p.s. kiinostaako yhteistyö? voit lähettää sarjakuviasi/kässäreitä tai ostaa lehtiäni isomman satsin ja myydä eteen päin omalla paikka kunnalasi omalla hinnallasi. Annan myös joka viidennen lehden ilmaiseksi.

Reima Mäkinen

• Jäsen
Re: Oma lehteni: Manganies
« Vastaus #1 : 16.10.2006 klo 12:36:39 »
Aijon tässä tehdä oman pien lehden.
-A5 tai A4 en osaa päättää
-24-48 sivua
-hinta 2.80 E.
...
p.p.s. kiinostaako yhteistyö?
Hyviä ideoita! Kannattaa tutkia lehden tekemiseen liittyviä säikeitä täältä Kvaakista ja Kupla-akatemiasta

Varaudu siihen, että saat aluksi tehdä kaiken itse (tai mahd. kaverisi kanssa). Hintaa ei kannata mainostaa ennen kuin olet selvittänyt painopaikan (paitsi jos teet omalla printterillä), laskenut postikulut, jne. Kooksi suosittelen ainakin aluksi A5:a.

Vielä muutama yleinen neuvo: Alusta asti kannattaa kiinnittää huomiota siihen ettei lupaa enemmän kuin pystyy tekemään.
Oikeinkirjoitus on monien mielestä varsinkin painotuotteissa tärkeää.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Jensaih

• Vieras
« Vastaus #2 : 17.10.2006 klo 11:13:42 »
A5 minä itekkin ajattelin ensin, mutta tajusin A4 olsii kyllä helpompi tehdä...:D Ei tarttis pienentää kuvia tietokoneel...vois suoraan kopioida tekstityksen jälkeen.
Ihan ajattelin omal kopio koneel tehdä. (yksin) Laskelmieni mukaan yksi lehti tulsi MINUlle maksamaan 1,80... eli voittoa tulis per lehti vain euro...

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #3 : 17.10.2006 klo 14:20:59 »
Laskelmieni mukaan yksi lehti tulsi MINUlle maksamaan 1,80... eli voittoa tulis per lehti vain euro...
Tuolla hinnalla saisi painatettua jo digipainossakin. Tosin sitten pitäisi etukäteen taittaa ja pystyä toimittamaan painolle painovalmis pdf.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Jensaih

• Vieras
« Vastaus #4 : 19.10.2006 klo 18:16:12 »
Mikä se digi paino on?

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #5 : 19.10.2006 klo 18:25:07 »
Mikä se digi paino on?
Kirjapaino pääsääntöisesti (joillakin kopioliikkeilläkin on jo digikoneita). Digipainokone on tavallisen lasertulostimen periaatteella toimiva tulostus/painokone, joilla nykyisin painetaan pieninä painoksina leviäviä lehtiä ja muita vastaavia.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Jensaih

• Vieras
« Vastaus #6 : 21.10.2006 klo 16:25:39 »
eipä ole mailiin tullu viestejä... :( mistä johtunee.... :-\

Jensaih

• Vieras
« Vastaus #7 : 07.11.2006 klo 11:42:22 »
oookei... pien lehden väsääminen tuntuukin sairaan vaikeelta taidan tyytyä netis julkaisuun ja köyhyyteen... :-\