Kirjoittaja Aihe: Piirrä mangaa / A.Toriyama  (Luettu 14963 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hero

• Niinpä juuri.
  • Uusi jäsen
Piirrä mangaa / A.Toriyama
« : 04.09.2005 klo 13:51:39 »
Kuulinpas tässä että sangatsu manga aikoo julkaista Akira Toriyamalta piirrustusoppaan.
Kysyisin varmistusta asiasta sekä vähän taustatietoa.
Jee?

RS

• Jäsen
  • Ei lahra haalari, ide-uutti! LA HRAHALAARI!
Re: Akira Toriyaman manga piirtäjän opas (?)
« Vastaus #1 : 04.09.2005 klo 18:47:16 »
Totta se on, opuksesta löytyy jo hieman tietoa Sangatsun sivuilta. Omistin aikoinaan kirjan saksankielisenä, siinä itse Toriyama (karikatyyrihahmossaan, luonnollisesti) opastaa Hetappi-nimistä olentoa sarjakuvien piirtämisessä. Ennen varsinaista opasta on usein sivu tai pari sarjakuvaa, joka toimi johdantona asialle. Ainakin mikäli vielä melko vähäisillä saksantaidoillani ymmärsin tekstit oikein. Kirjasta löytyy paitsi perinteistä "näin-piirrät-manga-kasvot"-opastusta, myös asiaa mm. kuvakulmien käytöstä. Kooltaan ja paksuudeltaan opas muistuttaa suuresti perinteistä manga-pokkaria.
Kun sormi osoittaa kuuta, typerys katsoo sormea.

Dina

• Jäsen
  • "Lahjakkuteni suorastaan pelottaa minua" -Muumit-
« Vastaus #2 : 04.09.2005 klo 22:54:52 »
JEE! ;D meikä käy ostamassa sen siltä seisomalta, kun se kauppoihin ilmestyy! Akira Toriyama on paras!!! Opetetaanko siinä Dragon Ball hahmoja piirtämään? paljonkohan se maksaa? varmaan 7 euroa?
Gan <3 Sayako
(c) Dina

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #3 : 05.09.2005 klo 08:35:06 »
Ruotsiksi se on olemassa. Mielenkiintoinen osio on aloittelevien sarjakuvapiirtäjien tuotosten korjailu.

Tulossa on myös mangageeli, jota sormiin hieromalla oppii kolmessa viikossa piirtämään mangaa. Seuratkaa ilmoittelua.

Lind JR.

• oikee meka agtiivi.
  • Jäsen
  • "omapa on mielipiteeni."©
« Vastaus #4 : 06.09.2005 klo 15:12:00 »
eikä, taas! ei kai! apua!  :o
 Torttuyama ei ole edes hyvä piirtämään kun piirtää niin kummallisesti. sitä paitsi siinä opetetaan samat asiat kun muissa kirjoissa.
 "mitä jos etsisit kipsipään ja alkaisit piirtää siitä?"
miksi minä aina sanon viimeisen sanan keskusteluissa?

Reima Mäkinen

• Jäsen
Piirrä mangaa / A.Toriyama
« Vastaus #5 : 23.12.2005 klo 00:41:15 »
Pakko aloittaa uusi ketju. Onko kukaan Kvaakaajista tutustunut? Suosittelen, vaikka olenkin hiukan jäävi. (Tästä julkaisusta - jos mistä, tulee tällä menolla keräilyharvinaisuus!)
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
Re: Piirrä mangaa / A.Toriyama
« Vastaus #6 : 23.12.2005 klo 09:51:26 »
Lukasin joskus ruotsinkielisen version ja se oli ihan kelpo. Loppupuolen esimerkit harrastelijamangasta ja korjausehdotukset on hyödyllisiä.

Lewis

• Jäsen
« Vastaus #7 : 23.12.2005 klo 10:46:47 »
Juu, itse olen osatanut ja lukenut. Mielestäni paljon hyödyllisiä vinkkejä joita voi käyttää ihan "kunnon" sarjakuvissakin! ;D  Hauskaa oli että opuksen alkupää oli tehty sarjakuvaksi (tai mangaksi)!

Joonas

Marsumestari

• Jäsen
« Vastaus #8 : 23.12.2005 klo 12:41:03 »
Juu, itse olen osatanut ja lukenut. Mielestäni paljon hyödyllisiä vinkkejä joita voi käyttää ihan "kunnon" sarjakuvissakin! ;D  Hauskaa oli että opuksen alkupää oli tehty sarjakuvaksi (tai mangaksi)!

Joonas

Tarkoitit varmaan muissakin sarjakuvissa, "kunnon" sarjakuvissakin tilalta. Kyllä tusina-manga tusinasukkiksen, pottiksen tai nokkiksen voittaa 100-0.

Taavi Suhonen

• Jäsen
  • Don't dream it, be it
« Vastaus #9 : 23.12.2005 klo 17:25:49 »
Minusta lainausmerkkien kanssa on ihan selvää ettei tuossa mitenkään viitata mangan laatuun, vaan vain erotetaan se humoristisesti muusta sarjakuvasta.

Lewis

• Jäsen
« Vastaus #10 : 23.12.2005 klo 20:21:39 »
Kyllä minä tarkoitin tässä sitä länsimaalaista sarjakuvaa, koska en niin kauhian paljon kuitenkaan sitä mangaa seuraa...

Joonas

PTJ Uusitalo

• Mediaholisti
  • Jäsen
« Vastaus #11 : 24.12.2005 klo 13:15:00 »
Juu, hyödyllinen teos kaikkiaan. Lienee tosin kyseenalaista kuinka hyödyllisiä neuvot mangakappaleiden sivumääristä ovat länsimaisille sarjakuvantekijöiksi aikoville.

Janne Kuusinen

• Jäsen
  • I.L.S.J.K.P.(R)
« Vastaus #12 : 27.12.2005 klo 19:30:10 »
Ei hassumpi, etenkin loppupuolen käytännön vinkit olivat oikein hyviä ja sovellettavissa täkäläiseenkin sarjakuvan kielitaitoon.

Suhtautuisin kuitenkin erittäin kriittisesti siihen, mitä opuksen "japanilaisuus" on huonoimmillaan. Eli mikäli noita kaikkia viisauksia lähtee seuraamaan orjallisesti, tulee sinusta japanilaistyyppinen työmuurahainen, joka on studiolla töissä 10 tuntia päivässä, nukkuu kapselissa, eikä saa sekoittaa mukaan mitään omaa. Kovin kiveen kirjoitettuja tuntuvat olevan Toriyaman muutamat lait. Tuli pahimmillaan mieleen Nokian julkaisemat matematiikan ja fysiikan oppikirjasarjat. (Ei - niitä ei ole oikeasti... vielä)

Oikein hyvä julkaisu, ja silkkaa neroutta laittaa kymppi hinnaksi: varmaan on tiedetty hyvin etukäteen, että tätä kirjaa menee joka tapauksessa. 

Dina

• Jäsen
  • "Lahjakkuteni suorastaan pelottaa minua" -Muumit-
« Vastaus #13 : 27.12.2005 klo 21:05:14 »
Hyvä oli! pidin siitä heti kun käteeni sain. minua nauratti kai eniten  Toriyaman oppilaan kommellukset. ainoa miinus piste tuli siitä kun ei DBZ hahmoja opetettu piirtämään. mutta ei se niin kauhea miinus siltikkään ole.
Gan <3 Sayako
(c) Dina

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Vastaus #14 : 27.12.2005 klo 23:16:25 »
Olen tätä joskus selannut ja todennut sitten, että voi tauti mitä saastetta. Täytynee näköjään ottaa silmä käteen ja katsastaa teos uudelleen. Täällä kuitenkin ihan älykkäiksi havaitsemani henkilöt kehuvat tätä.
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern