Kirjoittaja Aihe: Aukko-antologia  (Luettu 4119 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
Aukko-antologia
« : 15.10.2006 klo 20:24:29 »
Pistänpä pystyyn oman aiheen Aukko-antologialle, josko joku muukin täällä olisi sen sattunut lukemaan.

Mun mielipiteeni voi tsekata tuolta:

http://www.kvaak.fi/naytajuttu.php?articleID=690

Huomasin että jäi arviosta pois semmoinen seikka, että: Aukon kansi olisi voinut pikkuisen houkuttelevampikin olla. Aika ankealta näyttää tuo harmaa väri mun silmääni.
« Viimeksi muokattu: 15.10.2006 klo 20:31:49 kirjoittanut Petteri Oja »

tomu

• Jäsen
  • the book is good but misunderstood
Re: Aukko-antologia
« Vastaus #1 : 21.11.2006 klo 00:47:26 »
Tulipa vihdoin luettua, joten pari sanaa...

Prameat puitteet, kansi henkii vanhojen Napa-antologioiden ulkoasua. Hiukan mieto ja hajuton, kahta väriä voi käyttää voimallisemmin. Ylipäätään lisäväriä on käyttänyt toimivasti tekijöistä vain Maikki, mulla suurimmaksi osaksi väritettyä mustavalkosarjista. No, Pekolla toimii tuollee ronskisti käytettynä.

Sarjoista Lissun juttu tuntuu jotenkin -öh- puberteettiselta... olen tainnut lukea saman kuvion jonkun toisen tekemänä jo aiemmin. Jupun jutussa on herkulliset lähtökohdat sellaiselle kunnon mielikuvituksen purkaukselle... mutta kokonaisuus menee jotenkin ohi. Ehken ollut tarpeeksi tarkkaavainen tai sitten tekijä olisi voinut ajatella lukijaa enemmän. Maikin jutut toimivat ihan ok, se keskimmäinen parhaiten. Näitä olisi voinut kehitellä hieman lisää, homma olis mennyt uudelle tasolle. Piirros kyllä kumpuilee hyvin. Tuli jotenkin mieleen Anna Sommer, jutuista. Kaisan juttu menee multa ohi, en ymmärrä oikein pointtia tai mitä tässä nyt oikein halutaan kertoa. Pekon juttu toimii mielestäni antologiassa parhaiten. Olkoonkin, että se sisältönsä puolesta erottuu tässä joukossa omakseen. Mielellään lukisin Rinkiseltä sellaisen 400-sivuisen romaanin, jossa tästä rumiineritteillä pelaavasta tarinoinnista nousisi jotain uutta esiin. Tälläisinä lyhyinä rykäisyinä homma ei oikein pitkälle kanna. Niin, Juhan juttu... mikro-makrokosmos -asettelua, arkipäivän jumaluutta... olis voinut käsitellä vähemmillä elementeillä, loppu jää hieman hämäräksi.

Mitäs kokonaisuudesta? No, ehkä sisältö jää pakettina hieman valjuksi, käytetyn lisävärin väriseksi. Sarjat ovat kyllä ammattimaisen näköistä toimintaa, mutta hmjoo. Aukolla on aika vähän sanottavaa ainakin minulle. Ehkä olen vain kyllästetty katufilosofoinnilla.

Mut hei! Mun mielestä tosi hyvä homma, että esim. Lahti ja Liminka keräävät vuosittaisen julkaisun. Enempi vaan opetukseen sellasta asennetta, että tehdään homma itse valmiiksi paketiksi! Aukkohan on tosi viimeistelty painotuote.

Et sellasta. Tulikohan nyt taas jotenkin tosi negatiivist' huh?

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #2 : 13.12.2006 klo 18:20:30 »
Keskustelu Aukosta jatkuu kuumana... Niille, jotka vierastavat ruumiineritteitä mutta haluaisivat kuitenkin antologian lukea, kerrottakoon ilouutisena että saatavilla on myös sensuroitu versio, jossa P.J. Rinkisen taiteilemat sivut on liimattu tiiviisti yhteen.

Joku intohimoinen sensuurinvastustaja vois vaikka suuttua tästä niin saatais taas tunteita ja närkästystä Kvaakkiin! Laimeeta nyt kun suurin vaahtoamisen aihe on ollut Barks-kirjojen huonon paketoinnin aiheuttamat traumat.

Mikko A

• Jäsen
  • ostan omakustanteita - uudet & vanhat - tarjoa!
« Vastaus #3 : 16.12.2006 klo 19:04:26 »
Niille, jotka vierastavat ruumiineritteitä mutta haluaisivat kuitenkin antologian lukea, kerrottakoon ilouutisena että saatavilla on myös sensuroitu versio, jossa P.J. Rinkisen taiteilemat sivut on liimattu tiiviisti yhteen. Joku intohimoinen sensuurinvastustaja vois vaikka suuttua tästä niin saatais taas tunteita ja närkästystä Kvaakkiin!

Ei kai tuosta voi suuttua ellei sattuisi itse saamaan ko. turmeltua teosta käsiin täyteen hintaan. Mikäs taho sensuroinnin hoiti ? Ettei vaan Pekko itse, julkisuusarvon nimissä, heh ;)

Rivo lehdestäkin saatavilla sensuroitu versio: 3x10cm suikale kannesta jossa on logo !

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #4 : 17.12.2006 klo 10:37:49 »
Mikäs taho sensuroinnin hoiti ? Ettei vaan Pekko itse, julkisuusarvon nimissä, heh ;)

En oo varma. Ehkä muut piirtäjät jotta saattoivat näyttää antologian myös mummolleen?

Pjr

• Jäsen
  • :)
« Vastaus #5 : 18.12.2006 klo 13:13:04 »
Keskustelu Aukosta jatkuu kuumana... Niille, jotka vierastavat ruumiineritteitä mutta haluaisivat kuitenkin antologian lukea, kerrottakoon ilouutisena että saatavilla on myös sensuroitu versio, jossa P.J. Rinkisen taiteilemat sivut on liimattu tiiviisti yhteen.
Mikä vitun läppä tuo oli. Voisko joku Aukko-kolleega kommentoida.

Sihvonen

• Vieras
« Vastaus #6 : 18.12.2006 klo 13:54:50 »

haha, tipahdin  :D urpoin juttu mitä oon kuullu pitkään aikaan.

KaisaH

• Vieras
« Vastaus #7 : 25.12.2006 klo 00:49:44 »

Voi Pekko, minä tein sen ihan vaan piruuttani hetkellisessä mielenhäiriössäni. Idea tosin ei ollut omani vaan täysin varastettu...