Kirjoittaja Aihe: Haluan tästä sarjakuvasta elokuvan!  (Luettu 42641 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

30-kymppinen

• Vieras
Re:Haluan tästä sarjakuvasta elokuvan!
« Vastaus #90 : 29.09.2004 klo 14:46:35 »
Matti Ijäs vois ohjata Krampit ja Nyrjähdykset. Ja Todd Solondz (vai miten se ny kirjotetaan) Daniel Clowesin "David Boring" -filmatisoinnin.

Ilja Rautsi

• Jäsen
  • Kvaak!
Re:Haluan tästä sarjakuvasta elokuvan!
« Vastaus #91 : 29.09.2004 klo 17:05:10 »
Clowesin Art School Confidential on jo tulossa. Sama ohjaaja kuin Ghost Worldilla ja muutamia aika kovin näyttelijänimiäkin löytyy.
"I'd prefer not to be reminded of his continued existence, frankly. If he's hit by a bus--let me know so I can go piss on his grave--otherwise, give it a rest."

-Erik Larsen Rob Liefeldista

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Re: Haluan tästä sarjakuvasta elokuvan!
« Vastaus #92 : 07.04.2005 klo 13:26:31 »
Tästä aiheesta keskustellaan nyt Iltasanomien palstoilla. Peräsmies on saanut kovasti kannatusta...

Peräsmies! Piirrettynä vai elävillä näyttelijöillä? Kuka näyttelisi Peräsmiestä?  ;D

Timo

T.Kokkila

• Jäsen
« Vastaus #93 : 08.04.2005 klo 08:25:24 »
Lainaus
Kuka näyttelisi Peräsmiestä?

Heh! Hyvä keskustelu.
Nojoo... vitsinä Peräsmies-elokuvasta on puhuttu jo kauan sitten. Jos tuotanto olisi kotimainen, niin Mikko Kivinen kai sopisi noin fysiikaltaan aika hyvin, kun Leo Lastumäki on jo ihan liian vanha.
Jos leffaa tehtäisiin Amerikassa, niin pitäisi löytyä joku edesmenneen John Belushin tyyppinen kaveri. Toinen, joskin paljon huonompi Saturday Night Live-näyttelijä Chris Farleykin taisi kuolla jo ajat sitten. Se tyyppi, joka esitti Kolmas kivi auringosta-sarjassa kaupungin poliisia, oli joskus suosikkini, nimi ei nyt tule mieleen.
Mutta oikeasti hyvä voisi olla vaikka Philip Seymour Hoffmann... Ja ohjaajina Farrellyn veljekset mieluummin kuin Wachowskin veljekset.
« Viimeksi muokattu: 08.04.2005 klo 08:29:33 kirjoittanut T.Kokkila »

Chemo

• Jäsen
« Vastaus #94 : 08.04.2005 klo 09:51:40 »
Mua kiinnostaisi nähdä, mitä joku vahvan näkemyksen omaava ohjaaja saisi aikaan Spiegelmanin Mausista. Tuossa pitäisi jollakulla siis olla täysin vapaat kädet tehdä oma näkemyksensä aiheesta: ainakaan mitään Hollywoodiin viittaavaakaan siinä ei saisi olla vesittämässä juttua.

Marjane Satrapin sarjakuva Persepolis - iranilainen lapsuuteni voisi olla toinen kiinnostava elokuvan aihe.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.

quisma88

• sika
  • Jäsen
  • jeee
« Vastaus #95 : 08.04.2005 klo 10:14:46 »
tarkastaja ankardon,hieno animeatio elokuva hienosta sarjakuvasta.....juoni voisi vaikaa olle sarjakuvasta rasputinin merki,joka on yksi parjaista tarinoista... :) :)

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #96 : 08.04.2005 klo 12:07:59 »
Mua kiinnostaisi nähdä, mitä joku vahvan näkemyksen omaava ohjaaja saisi aikaan Spiegelmanin Mausista.

Sen pitäisi mun mielestä olla animaatio, mustavalkoinen ilman välisävyjä. Samanlainen kuin originaali. Vähän semmosia animaatioita mitä National Film Board of Canada esitteli suomen teeveessä 1970-luvulla (Mihinkähän ne ovat kadonneet?), rosoista ja silti kiehtovaa, realistinen ääniraita.
NFB on kyllä verkossa.

Timo

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Vastaus #97 : 08.04.2005 klo 12:57:53 »
Mua kiinnostaisi nähdä, mitä joku vahvan näkemyksen omaava ohjaaja saisi aikaan Spiegelmanin Mausista.
Sen pitäisi mun mielestä olla animaatio, mustavalkoinen ilman välisävyjä. Samanlainen kuin originaali. Vähän semmosia animaatioita mitä National Film Board of Canada esitteli suomen teeveessä 1970-luvulla (Mihinkähän ne ovat kadonneet?), rosoista ja silti kiehtovaa, realistinen ääniraita.
NFB on kyllä verkossa.

Timo

Eipä pitäisi, vaan Mausin pitäisi olla näytelty mustavalkoinen elokuva, jossa näyttelijöillä on Jim Hensonin firman tekemät hiirimaskit päässään. Voisi olla karmaiseva...

Chemo

• Jäsen
« Vastaus #98 : 08.04.2005 klo 15:00:58 »
Sen pitäisi mun mielestä olla animaatio, mustavalkoinen ilman välisävyjä. Samanlainen kuin originaali.

Maus-leffa voisi toimia useammallakin eri tavalla; tämä varmaan olisi yksi niistä! Ehkä takautumat noin, ja nykyhetki elävillä näyttelijöillä, kenties maskeilla...?
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #99 : 09.04.2005 klo 17:07:27 »
Nähtyäni Sin Cityn olen sitä mieltä, että jos tehdään sarjiksesta leffaa, jos Syntikaupungista nyt lehva yleensä piti tehdä, niin se pitää tehdä just niinkuin Rodriquez/Miller & Tarantino ovat sen nyt tehneet. Täydellinen sovitus sekä hyvässä että pahassa mielessä.

Mutta silti jäi kaluamaan semmoinen ajatus, että Creepshowssa Romero & King & co. onnistuivat vielä paremmin luomaan sarjakuvatunnelmaa, Sin City oli jo niin överiä että. 
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

T.Kokkila

• Jäsen
« Vastaus #100 : 10.04.2005 klo 11:28:25 »
Lainaus
Mutta käypä Timo antamassa hahmon luojana kantasi myös Iltiksen keskusteluun.

Juu... Iltiksen keskustelussa näemmä ehdotettiin Peräsmieheksi Sam Huberia ja Stan Saanilaa. Huberista mulla on aika hatara mielikuva, mutta kieltämättä, kieltämättä...
Saanila taas... hm... on hyvä tyyppi, mutta en ihan näe häntä Periksenä.

Iltiksen keskusteluun en viitsinyt osallistua... mukavampi katsoa kommentteja ihan ulkopuolisena. Omaa tonttia sivuavaan keskusteluun puuttuminen taitaa usein vaan tyrehdyttää koko jutun, tai ainakin ajaa sen harhapoluille.

Täällä Kvaakissa olen kuitenkin antanut itselleni luvan kirjoitella mitä sattuu, heh.

Matti Veekamo

• Laiskapaska
  • Jäsen
  • Sarjismiäs
« Vastaus #101 : 11.04.2005 klo 13:45:21 »
Kari Väänänen olisi ainoa oikea vaihtoehto Peräsmieheksi. Voin jo mielessäni kuvitella kuinka ylväs näky olisi Kari lennossa ylipienessä Perispuvussa nauraen sitä irstasta nauruaan.

Perisleffa olisi kyllä ehkä sarjakuvaelokuvien kirkkain tähti.
__
Matti Veekamo
Veksu

JONE

• Vieras
« Vastaus #102 : 04.05.2005 klo 22:38:59 »
Päätin minäkin kantaa korteni kekoon,vaikka tämä keskustelu ei olekaan ollut viime aikoina pinnalla. Selaillessani tätä threadia pisti silmään sellainen, ettei Valeriania ole mainittu. Siispä teen sen itse: Haluan Valerianista elokuvan.
Elokuvan roolittaminen onkin sitten vaikeampi tapaus. Valerianiksi minulla on päivänselvä ehdokas: Tom Cruise! Elokuvan pääosan l. Laurelinen roolittaminen onkin sitten jo hankalampi tapaus. Oma ehdokkaani/suosikkini on Julie Delpy, silläkin uhalla että kyseinen neitokainen on auttamattomasti nykyään liian vanha/rupsahtanut kyseiseen rooliin. Ehkäpä Valluelokuva olisi pitänyt tehdä jo kymmenen vuotta sitten.
Viides elementti -elokuvan aikoihin oltiin varmaan lähimpänä Valerianin maailmaa. Vastasihan tuotantosuunnittelusta eräs herra Mezieres. Ja kyllä Luc Besson olisi minun suosikki Valerian -elokuvankin ohjaajaksi.
Käsikirjoituksen laadinta olisikin jo kinkkisempi juttu. Tulisiko sen perustua johonkin tiettyyn albumiin ja jos, niin mihin?

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #103 : 04.05.2005 klo 22:56:06 »
Päätin minäkin kantaa korteni kekoon,vaikka tämä keskustelu ei olekaan ollut viime aikoina pinnalla. Selaillessani tätä threadia pisti silmään sellainen, ettei Valeriania ole mainittu. Siispä teen sen itse: Haluan Valerianista elokuvan.

http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php?topic=1938.0

Tom Cruise? ???

Timo

JONE

• Vieras
« Vastaus #104 : 04.05.2005 klo 23:10:51 »
Tunnustan mokani, parahin Timo. En ollut nähnyt tuota keskustelunpätkää. Jossain ranskankielisessä Mezieres - kirjassa muistan nähneeni jotain animaatiojuttukuvia, mutta ei niistä sen enempää.Eipä siinä edes puhuttu tuosta kyseisestä tuotoksesta.Halusinkin virittää keskustelua siitä, kutka mielestänne sopisivat Vallun ja Laurelinen saappaisiin. MUTTA:Mikä vika Tompassa on? Äijähän ON näyttelijä, ja ulkoisesti aikalailla Vallun näköinen. Olin ajatellut että ehdokkaani Laurelineksi olisi aiheuttanut enemmän kummastusta.
« Viimeksi muokattu: 04.05.2005 klo 23:54:02 kirjoittanut JONE »