Huokaus. Suippokorvat ovat sitä mieltä että laadulla ei väliä kunhan määrä on megalomaaninen. Korjaan mielipidettäni, ei scifiä tarvita todella mihinkään vaan kunnon merirosvoseikkailuja, sotaa, viikinkejä, länkkäreitä ja Rosvo-Rudolf
Eli pulppia. Aivan. Itse toivotan Star Trekin kaikkine inkarnaatioineen kadotuksen syövereihin.
Se nyt vaan on pakollinen paha. Scifiin ja kaikkeen muuhunkin pätee vanha kunnon " ainakin 90% kaikesta on paskaa".
Määrää tarvitaan jotta saadaan laatua. Toinen fakta on että hyvä materiaali ei innoita ketään. Täydellisiä mestariteoksia voi ihailla, mutta ne herättävät minä-en-kykene-tuohon-tai-parempaan- reaktioita.
Mutta kun luet tai katsot jotain aivan käsittämätöntä räpellystä, syntyy kolmivuotiaskin-tekee-parempaa-annas-kun-minä-näytän - henkeä. josta seuraakin jotain.
Ja laatuhan tarkoittaa eri ihmisille eri asioita. Yksi tykkää tyttärestä, toinen äidistä, kolmas molemmista, neljäs tahtoo katsoa tytärtä ja äitiä vauhdissa, viides tahtoo isää, kuudes koiraa ja seitsemäs seurata tv:stä mäkihyppyä.
Kaikki mielestään oikeassa.