Kirjoittaja Aihe: Jenni Ropen työt  (Luettu 2546 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
Jenni Ropen työt
« : 11.10.2006 klo 18:22:35 »
Etusivulta löytyy Veltin arvostelu Jenni Ropen uudesta (sarjakuva)kirjasta: http://www.kvaak.fi/naytajuttu.php?articleID=682

Sen innostamana menin WSOY:n sivuille tsekkaamaan paljonko kirja maksaa (17 euroa). Siellä lukee että painos on loppu, mikä hämmästyttää minua kovin. Vastahan se ilmestyi. Kuinka paljon tämäntyyppisen matskun lukijoita Suomessa oikein onkaan..?

Curtvile

• Ylläpitäjä
Re: Jenni Ropen työt
« Vastaus #1 : 11.10.2006 klo 18:32:47 »

Sen innostamana menin WSOY:n sivuille tsekkaamaan paljonko kirja maksaa (17 euroa). Siellä lukee että painos on loppu, mikä hämmästyttää minua kovin. Vastahan se ilmestyi. Kuinka paljon tämäntyyppisen matskun lukijoita Suomessa oikein onkaan..?

Täytyy muistaa myös ettei ole nk. vakiopainoskokoa. Ei kaikista oteta mitään jättipainosta.
ja kustantamoillekin käy virheitä. ensi kesänä tuore WSOYn varastomies kysyy että mikäs se tämä kontti on....

Ja että noin kuukausi sitten jo promotettiin tätä muistaakseni Nyt-liitteessäkin. Joku nerokas toisen alan Daideilija arvioi toista. En nyt muista oliko tämä se Kata Kärkkäisen lukema ja arvioima....
selasin muistaakseni akateemisella. kaupan hyllyyn jäi.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #2 : 11.10.2006 klo 18:45:36 »
selasin muistaakseni akateemisella. kaupan hyllyyn jäi.

Arvatenkin siksi että on painettu Kiinassa... Joo ei varmaan oo mikään jättipainos mutta tuskin WSOY mitään alle nelinumeroisia painoksiakaan harrastaa vois kuvitella.

Mikko A

• Jäsen
  • ostan omakustanteita - uudet & vanhat - tarjoa!
« Vastaus #3 : 21.10.2006 klo 18:58:29 »
itse en tuota ostanut kun se osoittautui olevan kaikkea muuta kuin "sarjakuvaa". Ei toki taidekirjoissa mitään vikaa ole, mutta ei tyylillisesti ollut sellaista "taidetta" jota itse viitsisin ensisijaisesti ostaa. Julkaisu toimi lähinnö objektina, ei niinkään lukuelämyksenä. Se tietysti on keräilijälle ihan riittävä..

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #4 : 25.10.2006 klo 20:18:43 »
Kun samalla kertaa painattaa monta eri teosta, se tulee edulliseksi, vaikka yhtä kirjaa painettaisiin vain esim. 1500 kpl.
Kieltämättä jännä opus, mutta ei ihan minun makuuni.

PS: Viheliäisintä on, jos kustantaja sortuu siihen harhaan, että "myy" kaupallisesti riskaabelia teosta kirjakaupoille palautusoikeudella. Kyllähän siten saadaan painos nopeasti "myytyä loppuun", mutta...
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

JanneT

• Jäsen
« Vastaus #5 : 25.10.2006 klo 20:35:36 »
Jenni Ropen työt ovat eivät ole aivan minun juttuni, tykkään vähän sarjallisemmasta tavarasta. Vaikka sarjallisuuden rajojen kokeilu onkin tietysti ihan jees. Mutta kyllä noiden arvostelun kuvien perusteella ulkoasu vaikuttaa varsin mainiolta.
Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi