Tervehdys,
Liityin Villimpi Pohjola -sarjan tekijän J-P Ahosen ehdotuksesta foorumiin. Menen heti asiaan.
Etsin piirtäjää pitkään varastossa olleelle animaatiokäsikselle, josta olen paraikaa johtamassa sarjakuvaa. Kyseessä on valmis ison albumin käsikirjoitus (vielä leffamuodossa) ja sen maailmasta sanomalehtimuotoon johdettuja sarjakuvastrippejä. Konsepti on eläinmaailmaan sijoittuva, suurelle yleisölle suunnattu idea, liippaa läheltä Pixarin/Dreamworksin leffa-aiheita ja mentaliteettia.
Mahdollinen piirtäjäehdokas joutuu tekemään pienimuotoisen uskonhyppäyksen projektin kohdalla, sillä rahaa ei ole juuri nyt tiedossa lainkaan (olen itsekin työstänyt projektia kymmenen vuotta saamatta siitä penniäkään).
En aio vielä tässä projektin yksityiskohtia paljastaa, mutta jos on kiinnostunut koko perheelle suunnatusta piirrostyylistä, joka yhdistyy välillä anarkistiseenkin huumoriin, homma voisi olla sinua varten.
Projektin läpimenemisestä ei ole mitään takeita. Olen ammatiltani toimittaja/käsikirjoittaja, teen juuri debyyttikirjaani isolle kustantajalle ja erään tv-projektin neuvottelut ovat loppusuoralla, mutta 28-vuotiaana olen vasta urani alussa. Ideoita on kuitenkin runsaasti ja kyseistä sarjakuvaprojektia ajatellen paljon täysin valmista tekstiä, joka vain odottaa kuvittajaa. Silti piirtäjällä olisi projektissa paljon vapautta visuaalisuuden suhteen oikean tyylin löydyttyä. Tulevaisuudessa myös sisällöntuottaminen sarjakuvaan on mahdollista, kunhan päästään ensin yhteisymmärrykseen.
J-P Ahonen on periaatteessa itse kiinnostunut projektin kuvittamisesta, jos vain löytää lähitulevaisuudessa tilaa kalenteristaan. Yritän kuitenkin etsiä piirtäjää myös tältä foorumilta.
Yhteydenotot meiliin yousorasanen@yahoo.com tai puhelimella 0505 720 725.
T: Juuso Räsänen