Kirjoittaja Aihe: Omatekoiset fantasiasarjakuvat  (Luettu 8639 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Teräskäsine

• Jäsen
  • Punk's not dead
Omatekoiset fantasiasarjakuvat
« : 07.10.2006 klo 12:44:08 »
Kuinka moni piirtää omia pitkiä seikkailusarjakuvia?
Itse olen piirtänyt senlaista jo yli 2 vuotta.Oma fantasia sarjakuvani nimi on TERÄSKÄSINE,josta olette saattaneet nähdä 14.8.2006 itä-savossa jutun.   Tai myös Länsi savosta 15.8.2006

Otsikossa muutama kieli-opi vihre. Korjasin. -Wade
« Viimeksi muokattu: 28.01.2007 klo 21:03:07 kirjoittanut Wade »

Jho

• Jäsen
Re: oma tekoiset fantasia sarjakuvat
« Vastaus #1 : 11.10.2006 klo 00:02:34 »
Kerro toki enemmän, kun kirjahyllystä kyseistä Itä-Savoa löydy.
Onko näytettä antaa?

Itse tykkään nimenomaan fantasiasta, tai miten nyt sitten virallisesti määritellään fantasia?
Sanoisin siis ehkä että tykkään fiktiivisistä maailmoista.

Olet näköjään uusi kvaakissa, joten et varmaan tiedä tästä minun Lupus projektista, mutta se lienee fantasiaa kaikki tyyni.
Ensimmäinen osa on netissä luettavissa, ja seuraavan alpparin sivun 15 sain justiin eilen valmiiksi :)

Tervetuloa voorumille.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #2 : 11.10.2006 klo 09:40:32 »
Tervemenoa yhdyssanakursseille. ;D

Teräskäsine

• Jäsen
  • Punk's not dead
« Vastaus #3 : 12.10.2006 klo 12:44:08 »
Aloitin sarjakuvien piirtämisen jo 1997,jolloin ensimmäisen sarjikseni nimi oli jo tuolloin Teräskäsine.Vaikka nimi oli tuolloin sama kuin nykyisellä sarjakuvallani, niin sisältö oli ihan muuta kuin nykyään.Silloin 7 vuotiaana päässä pyöri idea tehdä supersankari sarjista,mutta nyt se on muuttunut Luupäiden kaltaiseksi seikkailu fantasiaksi.Jos luulette minun piirtävän manga tyylillä niin olette väärässä,itse kuulun niihin harvoihin mangan vihaajiin.

Sarjakuvani juttu on pitkä ja onhan sitä tullut jo monet vuodet kehiteltyäkin,joten tavaraa on runsaasti ja lisää tulee.

Toki voisin ruveta kirjoittelemaankin sarjakuvastani teille,tämä onkin ainut niin sanottu julkinen esitelmä mitä olen pitänyt.      Joten aloitan kirjoittamisen sitten joskus.

« Viimeksi muokattu: 12.10.2006 klo 14:57:14 kirjoittanut teräskäsine »

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #4 : 12.10.2006 klo 13:09:19 »
Mulla on yhden pitkän fantasiasarjakuvan idea pyörinyt mielessä muutaman vuoden. Jossakin vaiheessa, jos sopiva piirtäjä sattuu tulemaan vastaan, sen voisi ehkä toteuttaa...
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #5 : 12.10.2006 klo 14:46:06 »
Aloitin pitkähkön fantasiaseikkailun suunnittelun jokunen vuosi sitten, mutta hanke juuttui jäihin kroonisen ajanpuutteen vuoksi. Ehkäpä palaan asiaan joskus... haluaisin työskennellä kyseisten hahmojen parissa. Mutta se aika...

Jos luulette minun piirtävän manga tyylillä niin olette väärässä,itse kuulun niihin harvoihin mangan vihaajiin.

....hys hys Aura, älä taas aloita.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #6 : 12.10.2006 klo 22:55:12 »
Mullakin on monta vuotta ollut kehitteillä yksi fantasystoori. Hahmot ja puolet kässäristä on valmiina, mutta saas nähdä mistä löytyisi se draivi, että saisin sen tehtyä valmiiksi joskus.

8]

GeneralTantzu

• Hukassa...
  • Jäsen
  • Kynä on aina ollut miekkaa mahtavampi...
« Vastaus #7 : 15.10.2006 klo 01:33:51 »
Fantasian peräänhän minä jep...
itselläni on mokomia ajatuksia kieppunut jos jonkinlaista aivon nurkissa. Jopa niin paljon, että olen puolet unohtanut  :-\
Siksipä matkin hiukan Tolkienia ja hoidin ensin koko maan ja taivaan helvettiin asti (jälkimmäistä ei ole) valmiiksi, että ei tarvitse sitten myöhemmin vaivata päätään. Toisaalta jos maalla on jo valmis historia ja muuta hömppää se tietysti rajaa mahdollisuuksia toteuttaa erilaisia tarinoita. Vaikka eihän kukaan kiellä nopeaa muunnosta miellyttävämmän lopputuloksen saamiseen...
Ai niin... Niistä sarjakuvista (jotka ovat ikivanhoja) piirsin niitä amatöörimaisella tavalla ja oksentelen tuon tuosta, kun niitä vilkaisen. Kaikki tarvitsevat harjoitusta... JA olihan se silloin joskus kivaakin.
Eli kiteytettynä jälkimmäiset asiat se oli silkkaa amatöörin harjoittelua joka ei ole koskaan pahasta  :)
Virheistä oppii...

Myytti

• Jäsen
  • Aina menossa...
« Vastaus #8 : 15.10.2006 klo 15:43:21 »
itse olen tehnyt ystäväni kanssa fantasia sk:ta jokusen vuoden sen tekeminen on kiinni kovasti ajasta jota minulla on mutta ystävälläni ei :(

Teräskäsine

• Jäsen
  • Punk's not dead
« Vastaus #9 : 23.10.2006 klo 11:01:21 »
 Fantasia sarjakuvan tekeminen taitaa olla ehkä vaikeinta,koska senhän pitäisi olla aika pitkä.Tälläisten sarjakuvien tekeminen vaatii eniten motivaatiota ja keskittymistä.Ensimmäinen ongelma on se että väsyy ja jättää homman siihen,eikä siihen tee sitten enään mieli palata.Itse väsyin kerran,kun tein puoli vuotta yhtä sarjakuva albumia.Siinä alkoi päässään miettimään kaikkea tälläistä:siitä tulee ihan kakka,olen tehnyt turhaa työtä ja että minä olen huono kun en jaksa.NO,jatkoin ja sain sen valmiiksi ja olin tyytyväinen,että tein sen,vaikka se olikin mielestäni keskinkertainen.

Älkää koskaan luovuttako kyllä tekin pystytte siihen,jos minäkin pystyin!
« Viimeksi muokattu: 23.10.2006 klo 11:03:43 kirjoittanut teräskäsine »

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #10 : 23.10.2006 klo 11:18:56 »
Miksikös fantasiasarjakuvan muka pitäisi olla pitkä? Ei se tarinan pituus mistään tee fantasiaa, vaikka fantsukirjailijat tykkäävätkin kirjoitella paljon sanoja monilukuisiin kirjoihinsa. Niinpä fantasiatarina (oli se sitten kirjoitettu tai piirretty) voi olla kyllä minkä mittainen tahansa. Itse olen tehnyt useitakin alle 5-sivuisia fantasiasarjakuvia.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Teräskäsine

• Jäsen
  • Punk's not dead
« Vastaus #11 : 23.10.2006 klo 12:06:07 »
Niin,eihän fantasia sarjakuvan ole pakko olla pitkä,mutta yleisestihän niistä tehdään aika pitkiä,jos kyseessä on suuri seikkailu,niinkuin niissä yleisesti onkin.
« Viimeksi muokattu: 23.10.2006 klo 12:09:33 kirjoittanut teräskäsine »

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Vastaus #12 : 23.10.2006 klo 12:51:49 »
Anteeksi kielipoliisina toimiminen, mutta fantasiasarjakuva on yhdys sana, samoin kuin omatekoinen ja seikkailusarjakuva. Sentään sait oikein sarjakuva-sanan eli ei mennyt ihan persiilleen...  :P

-P.
« Viimeksi muokattu: 23.10.2006 klo 13:09:01 kirjoittanut puro »

Teräskäsine

• Jäsen
  • Punk's not dead
« Vastaus #13 : 23.10.2006 klo 13:07:16 »
Anteeksi kielipoliisina toimiminen, mutta fantasiasarjakuva on yhdys sana.

-P.

Hups.Äidinkieli ei ollut vahvimpia osa alueitani. ;D

Jes,ettei mennyt täysin pepulleen. ::)
« Viimeksi muokattu: 24.10.2006 klo 11:08:26 kirjoittanut teräskäsine »

Teräskäsine

• Jäsen
  • Punk's not dead
Re: omatekoiset fantasia sarjakuvat
« Vastaus #14 : 24.10.2006 klo 12:02:07 »
Olen aina ollut kiinostunut oudoista ideoista ja siksi välttelen aina tavanomaisia ratkaisuja.sarjakuvani kohdalla olen käyttänyt paljon luovia ideoita ja koittanut tehdä hommasta vielä varsin ymmärrettävän.Olisin kiinostunut kuulemaan mitä erikoisia ideoita/ratkaisuja te olette sarjakuviinne keksineet tai mitä hulluja ajatuksia teillä ylipäätään on ollut? :)

Oma ideani on se ettei sarjakuvassani ole pahaa olemassakaa,vaikka siinä taistellaakin paljon. :o
« Viimeksi muokattu: 24.10.2006 klo 12:29:29 kirjoittanut teräskäsine »