Kirjoittaja Aihe: Greatest Batman Stories Ever Told  (Luettu 5088 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lurker

• Vieras
Greatest Batman Stories Ever Told
« : 03.03.2005 klo 21:15:47 »
Kävelin Helsingissä pitkin Fredrikinkatua pakkasen kipristellessä korvanlehtiä. Wanhain kirjojen kaupan Hagelstamin kohdalla huomasin, että ulkona halpahyllyn takana ikkunalaudalla kökötti maaliskuun auringon kultaamana paksu, pehmytkantinen Greatest Batman Stories Ever Told. Ajattelin, että katsotaanpa. Hinta: 1 euro. Ei muuta kuin sisälle liikkeeseen tekemään kaupat. En ruvennut tinkimään.

Minulla oli jo aikaisempi saman niminen kovakantinen opus, mutta tässä oli aivan eri tarinat. Ilmeisesti tämä antologia julkaistaan aina välillä eri tarinoilla.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Re: Pakkaspäivän tarjous
« Vastaus #1 : 03.03.2005 klo 21:26:35 »
Minulla oli jo aikaisempi saman niminen kovakantinen opus, mutta tässä oli aivan eri tarinat. Ilmeisesti tämä antologia julkaistaan aina välillä eri tarinoilla.

Jep, ymmärtääkseni siinä on teemoittain valittuja sarjoja eri osissa. Tuo oli paras tarjous ikänä. Itse ostin joskus yhden sarjan kirjoista (jossa oli parhaita Jokeri- ja Kissanainen -tarinoita), Suomalaisesta 20 markalla.

Timo

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #2 : 04.03.2005 klo 10:38:39 »
Hagelstam on mainio paikka, mutta siellä ei noin yleisesti ottaen myydä sarjakuvia laisinkaan. Kun joku tuontapainen sisään eksyy, siitä pitää päästä äkkiä eroon etteivät bibliofiilien homenokat ärsyynny ruututarhan tuoksuista.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Lurker

• Vieras
« Vastaus #3 : 04.03.2005 klo 15:18:31 »
Onko tuo Lurkerin ostama joku aivan eri juttu?

Eurolla ostamani on se Titanin painos.

Mutta täytyy kaivaa esiin se aikaisempi kovakantinen painos (keltaiset kannet ja batman-logo) ja katsoa, milloin se on painettu.

Coaster

• Jäsen
  • O_o
« Vastaus #4 : 04.03.2005 klo 15:22:09 »
Paljonkos noista opuksista joutuu normaalisti maksamaan?
"I don't drink coffee I take tea my dear"

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #5 : 04.03.2005 klo 15:26:22 »
Paljonkos noista opuksista joutuu normaalisti maksamaan?

Normaalidivarissa 5 - 10 euron väliltä, uusina jotakuinkin parikymppiä. Kovakantisista ehkä kympinkin enemmän. 
« Viimeksi muokattu: 04.03.2005 klo 15:28:21 kirjoittanut VesaK »
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

q-mies

• Jäsen
  • The cut runs deep
Greatest Batman Stories Ever Told
« Vastaus #6 : 13.09.2006 klo 18:39:21 »
Onko kellään hallussa "Greatest Batman Stories Ever Told" nimistä opusta ja onko uudelle bätmänistille hankkimisen arvoinen?
t.Q

Curtvile

• Ylläpitäjä
Re: Greatest Batman Stories Ever Told
« Vastaus #7 : 13.09.2006 klo 19:06:40 »
Jos puhutaan siitä teoksesta jonka tiedän niin vähän kaksipiippuinen juttu.
Osa noista vanhemmista tarinoista ei uppoa Millerin ja Mooren jälkeisiin tarinoihin tottuneisiin.

Hyviä, mutta vanhoja.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #8 : 13.09.2006 klo 19:14:47 »
Oikea Batman-raamattu, suosittelen. Muistaakseni mukana on myös niitä tärkeimpiä Jokeri-juttuja, joista on usein saatu innoitusta näihin uusiinkin tarinoihin.

Olen tästä ennenkin intoillut:
EDIT: Poistin linkin koska yhdistin nämä. -joe-

Kuten aikaisemmasta keskustelusta huomataan, tämä opus sisältää editiosta riippuen eri tarinoita!

V3§a V1tikain3n

• Jäsen
  • kersanttinapalm.com/
« Vastaus #9 : 13.09.2006 klo 20:24:26 »
Minulla on muistaakseni kaksi melkein samanlaista, eri kansilla vain. Kaksi juttua taisi olla vaihtunut, ja toisessa oli lisäksi Son of the Demon lisätty loppuun. Lisäksi vol II jossa on parhaita Kissanainen ja Pingviinistooreja.

Voin myydä sen Demoninpojattoman version festareilla sulle, jos vielä löydän sen.

Chemo

• Jäsen
« Vastaus #10 : 13.09.2006 klo 21:07:00 »
Onko kellään hallussa "Greatest Batman Stories Ever Told" nimistä opusta ja onko uudelle bätmänistille hankkimisen arvoinen?

Mullakin on tää. Curtvilen kommentin allekirjoitan; sitä vanhempaa (mutta hyvää sellaista), itse olisin tykännyt juurikin siitä Moore/Miller-tyyppisestä Batmanista. Joten pieni pettymys tää oli mulle, mutta jos niistä vanhemmista tykkää niin sitten ilman muuta voi suositella.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.

q-mies

• Jäsen
  • The cut runs deep
« Vastaus #11 : 13.09.2006 klo 22:21:02 »
Paino sanalle "uusi" eli minulla ei Lepistä hyllystä löydy. Mihinkään en ole siis tottunut. Tässä on käsittääkseni ihan alkupään lehtiä sekä sellaisia käännekohtia? Onko nuo tapahtumat nykyään jo kirjoitettu uusiksi (olen kuullut että DC harrastaa moista)?
t.Q

q-mies

• Jäsen
  • The cut runs deep
« Vastaus #12 : 13.09.2006 klo 22:58:14 »
Voin myydä sen Demoninpojattoman version festareilla sulle, jos vielä löydän sen.

Mihin hintaan ja millä festareilla?  ???
t.Q

V3§a V1tikain3n

• Jäsen
  • kersanttinapalm.com/
« Vastaus #13 : 14.09.2006 klo 17:53:11 »
Mihin hintaan ja millä festareilla?  ???

Olinpa ajattelematon, Hesan sarjakuvafestivaaleillehan tässä jo matkaa suunnittelin. Käykö kuusi euroa? Alppari on käytettynä ostettu. (Kohta joku siirtää tämän shoppailuosastolle)

Chemo

• Jäsen
« Vastaus #14 : 14.09.2006 klo 19:35:59 »
Paino sanalle "uusi" eli minulla ei Lepistä hyllystä löydy.

No, jos Batman noin ylipäätään yhtään kiinnostaa, ja tiedostaa että muunkinsävyistä Batmania on olemassa, niin sitten voi suositella. Varsinkin tuohon Vesan tarjoamaan hintaan.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.