Kirjoittaja Aihe: Mome-Antologiat (Fantagraphics)  (Luettu 2295 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Outi

• Sarjakuvafestariassari
  • Jäsen
Mome-Antologiat (Fantagraphics)
« : 09.09.2006 klo 13:40:52 »
Mitä olette tykänneet Fantan Mome-antologioista?

Itse olen ollut ihan positiivisesti yllättynyt, hyvä konsepti ja mukana on ollut monta itselle uutta ja kiinnostavaa artistia. Kaunis, rauhallinen kokonaisuus joihin voi palata uudestaan ja uudestaan.

Pitää nyt kuitenkin päästä ventiloimaan:
Luin eilen uusimman Momen ja en todellakaan tajua, mitä Sophie Crumb tekee koko kokoelmassa. Ei sovi mukaan lainkaan. Puhumattakaan siitä, että ne ovat ihan kamalan raivostuttavia (=huonoja) sarjakuvia. Onhan se vanhempien varjosta ryömiminen ja oman tyylin löytäminen vaikeaa mutta SILTI, jotain rajaa! Ei Sean Lennoninkaan olisi pakko yrittää näyttää 1:1 isukiltaan... Vapaa maailma...

Mulla meni herne nenään jokaisen jakson kohdalla: Jotain ihme häröilyä New Yorkin katuojapunkkaritutuista joille pitäisi vielä lopuksi lähettää rahaa (!), sitten yksi Robert Crumb-rip-off, sitten ihan turha juttu aamulla heräämisestä ja sitten jotain sekavaa siitä, miten huonoja nykysarjakuvat ovat kun ne kelaa vaan omaa elämää ja huonosti. Siis vrt. neidin oma tuotanto... Aaaaargh.

Seuraavia Momeja lukiessa pistän silmät kiinni aina Sophien kohdalla!
We all need an Alan Rickman to read Shakespeare sonnets to us every night

KHeiko

• Jäsen
Re: Mome-Antologiat (Fantagraphics)
« Vastaus #1 : 18.09.2006 klo 12:46:02 »
Sorg, kyllä täällä löytyisi ainakin yksi lukija, jota haluttaisi puuttua Mome-aiheeseen(kin) --  mutten voi, kun vieraita ei haluta vieläkään päästää kommentoimaan...  ;)

JV

• Jäsen
« Vastaus #2 : 18.09.2006 klo 13:05:24 »
Minua Momessa kiinnostaisivat Horschemeier ja erityisesti yltiöhypernerokas Anders Nilsen - mutten ole viitsinyt investoida parinkymmenen sivun takia (suhteellisen) isohintaisiin antologioihin. Harmittaakin se, että pitää odotella niitä kiinnostavien tekijöiden kontribuutioita omiksi albumeikseen. Vaikka ehkä tarvitsisi odotella joka tapauksessa.

tomu

• Jäsen
  • the book is good but misunderstood
« Vastaus #3 : 06.11.2006 klo 23:58:10 »
Jos pitää valita niin kyllä D&Q:n Showcase -sarja vie selkeän voiton. Toisaalta Fantagraphicsin Blood Orange ja Bete Noire -kokeiluihin verrattuna Mome antaa taas hiukan uskoa kustantamoon. Pitkään näytti, että alkavat olla ihan kalkkiksia.

Outi

• Sarjakuvafestariassari
  • Jäsen
« Vastaus #4 : 09.11.2006 klo 12:12:46 »
Minua Momessa kiinnostaisivat Horschemeier ja erityisesti yltiöhypernerokas Anders Nilsen - mutten ole viitsinyt investoida parinkymmenen sivun takia (suhteellisen) isohintaisiin antologioihin. Harmittaakin se, että pitää odotella niitä kiinnostavien tekijöiden kontribuutioita omiksi albumeikseen. Vaikka ehkä tarvitsisi odotella joka tapauksessa.

Fanta julkaisee ihan liikaa turhaa höttöä mutta Anders Nilsen on lupaavin sarjakuvahenkilö Ameriikasta sitten... Pitkän ajan. Nilseniltä tullut ainakin rankka "Dogs & Water" (D&Q) ja sinikantinen tosi paksu kirja, en muista nimeä & kustantajaa, tsekkaan kotona... Oli avain huippu. Nilsen laajentaa tajuntaa.
We all need an Alan Rickman to read Shakespeare sonnets to us every night