Kirjoittaja Aihe: Täytettäviä tusseja?  (Luettu 5997 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

J.Kantelinen

• Jäsen
  • Cabals The Card Game
Täytettäviä tusseja?
« : 17.01.2004 klo 17:07:09 »
Hei!

Onko kellään kokemusta tai tietoa täytettävistä tusseista? Siis kun tusseilla on kiva tehdä, mutta tulis kaiketi halvemmaksi, jos vois täyttää jotenkin halvalla musteella tussin, kun se hyytyy. Jotain tälläistä näin Helsingin sarjisfestareilla syksyllä, mutta jostain syystä en ottanut asiasta sillloin enempää selvää. Tussiteräily on vähän turhan hidasta puuhaa.

goldi

• Jäsen
Re:Täytettäviä tusseja?
« Vastaus #1 : 25.01.2004 klo 14:19:00 »
Vaikka minkämoisia löytyy, tästä on muissakin keskustelulinjoissa, joten selailee taaksepäin...

Jos pääset Helsingin Temperaan (-15% taideopiskelijoille!) Uudenmaankatu 16 , niin siellä on heti ovensuusta pari hyllyä tavaraa tähän tarkoitukseen. Copicin tussit reilummalle jäljelle, Rotringin mustekynät näpertelylle, molempia käytän itse. Ainakin Rotringit ja mustepatruunat on halvempia Temperassa kuin esim. Stockmannilla. Copicia ei tietääkseni muualta saa. Huomasin viimeksi käydessäni myös muistaakseni Steadlerin Mars nimellä menevän kynäsarjan, jossa on vaihdettava mustepatruunakuitukärki yhdistelmä, sitä en ole kokeillut mutta kuulostaa jännältä. Joku joka käyttää voi kertoa enemmän?

Goldi
-joka on viimeaikoina hieman välineurheillut...  :P
« Viimeksi muokattu: 25.01.2004 klo 14:20:03 kirjoittanut goldi »

J.Kantelinen

• Jäsen
  • Cabals The Card Game
« Vastaus #2 : 25.01.2004 klo 16:06:48 »
Vaikka minkämoisia löytyy, tästä on muissakin keskustelulinjoissa, joten selailee taaksepäin...

Jos pääset Helsingin Temperaan (-15% taideopiskelijoille!) Uudenmaankatu 16 , niin siellä on heti ovensuusta pari hyllyä tavaraa tähän tarkoitukseen. Copicin tussit reilummalle jäljelle, Rotringin mustekynät näpertelylle, molempia käytän itse. Ainakin Rotringit ja mustepatruunat on halvempia Temperassa kuin esim. Stockmannilla. Copicia ei tietääkseni muualta saa. Huomasin viimeksi käydessäni myös muistaakseni Steadlerin Mars nimellä menevän kynäsarjan, jossa on vaihdettava mustepatruunakuitukärki yhdistelmä, sitä en ole kokeillut mutta kuulostaa jännältä. Joku joka käyttää voi kertoa enemmän?

Goldi
-joka on viimeaikoina hieman välineurheillut...  :P

Kiitos.

Mitenkäs he määrittelevät taideopiskelijan?

goldi

• Jäsen
« Vastaus #3 : 26.01.2004 klo 10:42:59 »
En osaa sanoa. Mulla oli näyttää A4 paperi (kun ei ole opiskelukorttia) joka on jatko-opiskelutodistus koulun leimalla. Kai se pitää olla jonkinlainen laitos tai linja  jonka nimessä on "taide" tai "muotoilu" tai vastaava.

Ai niin, ja valopöytäkeskusteluun (pahoittelen että en nyt jaksa etsiä sitä keskustelulinjaa): Temperalla näin hyllyssä jonkinlaista valopöydän pöytämallia jota kai sai erikokoisenakin (A4-A2?), mutta se oli varsin kallis, en tarkemmin muista, mutta ehkä 100 euron paremmalla puolella.

Oonpa ollut nyt todellinen Tempera mainos, saisivat antaa mulle parempia alennuksia!  :D

Jukka

• Jäsen
« Vastaus #4 : 26.01.2004 klo 15:31:25 »
Kun ei ole vielä tullut ilmi niin kysytään nyt sitten että minkä hintaisia nuo ylämainitut kynät ovat? Olen itsekin harkinnut sellaisen ostoa ja vähän hintahaitaria olisi mukava tietää.

goldi

• Jäsen
« Vastaus #5 : 27.01.2004 klo 14:04:14 »
Copicit reilu 6 euroa, täyttö pullo noin 10 euroa. Rotringin rapidoista en tiedä, ne olen saanut käytettynä, Rotringin ArtPen noin 20 euroa. Löytyy Temperan sivuilta jonkinlainen hinnastokin muistaakseni.

Kitty Vane

• Pilvilinna arkkitehti
  • Jäsen
  • Batgirl is a geek
« Vastaus #6 : 09.02.2004 klo 13:17:56 »
Itse olen käytänyt Copicin kyniä ja havainnut ne vallan mainioiksi. Väri tulee tasaisesti eikä jätä "raitoja" kuten tavalliset tussit. Kannattaa kieltämättä käyttää tavallista printteripaperia vahvempaa paperia, sillä tussit vuotavat läpi aika runsaati.

Tussien täytöstä ei ole kokemusta, kun köyhänä minulla ei ole ollut varaa hankkia täytettäviä, mutta mitä olen kuulut niin se ei ole kovin vaikeaa. Copicin omilta sivuilta löytyy jopa ohjeet ja pieni video aiheesta. http://copicmarker.com/home/cm1/howto_main.html#refill

Copicit ovat hintavia (6-7e/kpl), mutta mielestäni kyllä hyvin sen arvoisia.
Put on your big girl panties and deal with it!

WalkingIdiot

• Vieras
Re: Täytettäviä tusseja?
« Vastaus #7 : 05.11.2005 klo 23:46:00 »
Minä olen miettinut nuiden copic kynien hankkimista,mutta hinta tulee vähän tielle.Olen kuullut niistä pelkkää hyvää,joten uskon että jos tahtoo ostaa kerralla kunnolliset täytettävät,kannattaa valita.Ja näitä saa Temperan postimyynnistä sekä "Turku: Turun Väri; Vaasa: Ateljee Sumppis; Lahti: Pigmentti" (lähde:Temperan onlineshop).

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #8 : 06.11.2005 klo 09:39:45 »
Riittävä määrä copiceja maksaa ainakin 1000 euroa. Niitä käytetään kitsaasti ja tylsästi, ei hennota kuullottaa värejä päällekkäin jotta sävyt olis rikkaampia. Sitten kuitenkin muste loppuu ja pitää ostaa uusia.

Tuhannella eurolla saa jo tietokoneen ja wacomin, eikä väri lopu ikinä. Ja on tasaista tai rosoista.

WalkingIdiot

• Vieras
« Vastaus #9 : 06.11.2005 klo 23:51:41 »
Riittävä määrä copiceja maksaa ainakin 1000 euroa. Niitä käytetään kitsaasti ja tylsästi, ei hennota kuullottaa värejä päällekkäin jotta sävyt olis rikkaampia. Sitten kuitenkin muste loppuu ja pitää ostaa uusia.

Tuhannella eurolla saa jo tietokoneen ja wacomin, eikä väri lopu ikinä. Ja on tasaista tai rosoista.

Niin,mutta toisaalta monet tuntemani köyhät (lue:normaali tuloiset) ostavat sen perusvärisetin ja sekoittelevat värejä keskenään.Vain ökyillä nyt on varaa nuihin jumbopaketteihin ja on myös ihan tavallista että copicceja käytetään vain täydentämässä esim.akvarelleilla tehtyjä töitä.Itselläni on kyllä joululahjalistalla sellainen kapine kuin "piirtopöytä",tulee melkoisen halvemmaksi kuin nuo perkeleet.