Author Topic: Sarjakuvia muualla  (Read 8198 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Foxtrot

• Jäsen
Re:Sarjakuvia muualla
« Reply #15 on: 30.11.2004 klo 00:08:41 »
"Valon prikaati" saattaa olla tulossa näyttämöversiona lähivuosina. Lisää aiheesta

Kapteeni Kenguru

• Groupie
  • Jäsen
  • ¿Cuándo se come, aquí?
« Reply #16 on: 30.11.2004 klo 18:03:30 »
Olen nähnyt sekä jopa ollut osaltani avustamassa Lysistratea, joka vaikka ei Königin kirjoittama alun perin olekaan, oli ottanut albumista vaikutteita ainakin - öh, miehisten elinten kohdalla.
Muuten en oikein osaa sanoa miten uskollisia oltiin alkuperäistekstille, kun en sitä ole lukenut.

Myöskin olen nähnyt amatöörivetoisen version albumista Tintti ja salaperäinen tähti. Oli muuten yllättävän hyvä.

Kaikkeen sitä joutuu.
POLKU PYÖRÄ VARKAAT KURIIN!!1

http://www.youtube.com/user/Satelliittifillari

Foxtrot

• Jäsen
« Reply #17 on: 30.11.2004 klo 21:18:57 »
Olen nähnyt sekä jopa ollut osaltani avustamassa Lysistratea, joka vaikka ei Königin kirjoittama alun perin olekaan, oli ottanut albumista vaikutteita ainakin - öh, miehisten elinten kohdalla.
Muuten en oikein osaa sanoa miten uskollisia oltiin alkuperäistekstille, kun en sitä ole lukenut.

Myöskin olen nähnyt amatöörivetoisen version albumista Tintti ja salaperäinen tähti. Oli muuten yllättävän hyvä.

Kaikkeen sitä joutuu.
Kyse lienee siis näyttämöversioista? Missä päin maailmaa ja kenen toimesta nämä toteutettiin ja koska?

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Reply #18 on: 01.12.2004 klo 10:53:03 »
Königin Lysistratea on Suomessa näytelty ainakin Pieksamäellä ja Turussa, se oli kaverini Tommi Sahan lopputyö Turun Taideakatemian Nukketeatterilinjalle, öööhhh... 1998?
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Kapteeni Kenguru

• Groupie
  • Jäsen
  • ¿Cuándo se come, aquí?
« Reply #19 on: 01.12.2004 klo 14:54:48 »
Kyse lienee siis näyttämöversioista? Missä päin maailmaa ja kenen toimesta nämä toteutettiin ja koska?

Jawohl, näyttämöllä tapahtui.

Ja paikkana oli Pohjois-Arjala joka sijaitsee itäisessä Suomessa, tapahtuman toteuttivat käytännössä Outokummun Oppimiskeskuksen kulttuurialan opiskelijat (kyllä, luit oikein! Myös muuallakin kuin teatterikorkeakoulussa annetaan kulttuurialan opetusta. Osaavat jotkut "amikset" muutakin tehdä kuin korjata autoja!) ja Lysistrate taisi olla siinä about vuosituhannen vaihteessa. Tintti vähän sen jälkeen.
« Last Edit: 01.12.2004 klo 14:55:46 by Jippo Kenguru »
POLKU PYÖRÄ VARKAAT KURIIN!!1

http://www.youtube.com/user/Satelliittifillari