Sinun sarjakuvasi on taatusti ehtaa aitoa sarjakuvaa! Työvälineestä viis:vaikka minä piirtäisin huussin seinään tarpeilla käydessäni stripin tikku-ukoista pohtimassa metafysiikkaa. se olisi oikeaa sarjakuvaa.
Sitä olisi vain hankalampi postitaa julkaisijalle...
Vinkkinä vain: jos tykkäät photoshopin vektoreista, sinun kannattaisi vilkaista myös oikeiden vektorigrafiikkaohjelmien puoleen (freehand, illustrator, canvas... nojoo ja se coreldraw...

), työskentely on paljon sujuvampaa kuin ps:n kankeilla path-kaluilla.
Mutta sitten kunnon palopuhe:
Minä olen hieman kimpaantunut siitä, että kaikkea mikä saadaan aikaan tietokoneella pidetään roimasti alempiarvoisena, kuin "käsin" tehtyä. Minä en ehkä ymmärrä sitä, sillä siitä kun aloitin kynällä piirtämisen kesti vain muutama vuosi siihen kun otin työvälineeksi myös tietokoneen (olin kuusivuotias ja kone oli Macintosh SE/30, siinä ei ollut pelejä, joten en osannut muuta kuin piirtää) Kun on tehnyt koko ikänsä sekä kynällä että koneella, niistä on tullut niin dymaaminen työvälinepari, ettei ilman toista enää tunnu pärjäävän. Paino sanalla
työväline: kynä ei ole itseisarvo, tietokone ei tee töitä puolestani. Tietokone ei helpota työtä; se muuttaa sitä, avaa mahdollisuuksia, mutta myös vaatii käyttäjältään itsehillintää (monessakin mielessä

)
Ainoa ero tietokoneen ja kynän välillä on se, että kynä jättää minulle originaalin. Niin kauan kuin tietokoneympäristössä ei ole käsitettä originaali, ei koneella tehdyillä ole originaali-sanan tuomaa arvoa. Mutta missä vaiheessa piirretty työ muuttuu koneelle vietäessä arvottomaksi? Skannausvaiheessa? Kun sitä korjataan? Kun se väritetään? Entä jos teenkin luonnoksen koneella, tulostan sen ja piirrän puhtaaksi valopöydällä?...

Tässä vähän pureskeltavaa...