Kirjoittaja Aihe: Tex Willer  (Luettu 1125990 kertaa)

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

MikaKLA

• Jäsen
Vs: Tex Willer
« Vastaus #4575 : 22.10.2025 klo 12:24:49 »
Ensi vuonna ilmestyy suomeksi 45 Tex Willeriä: 16 pokkaria, 12 Nuorta Tex Willeriä, 5 Kirjastoa, 4 Kronikkaa, 2 Maxia, 2 Värialbumia, 2 Spesiaalia, 1 Tex Willer & Zagor ja 1 Suuralbumi.  Kaukana on ne ajat, että ilmestyi vain pokkarit. Saisivat vain ilmestyä kaikki Italian tarinat suomeksi.
« Viimeksi muokattu: 22.10.2025 klo 13:20:06 kirjoittanut MikaKLA »

TexMex

• Jäsen
« Vastaus #4576 : 22.10.2025 klo 19:13:46 »
Jos tuosta jättää uusinnat (kronikat ja kirjastot) pois niin kuitenkin 36 lehteä vuodessa ja noin 4000 sivua luettavaa :D

MikaKLA

• Jäsen
« Vastaus #4577 : tänään kello 03:18:47 »
Jos tuosta jättää uusinnat (kronikat ja kirjastot) pois niin kuitenkin 36 lehteä vuodessa ja noin 4000 sivua luettavaa :D
Minä ostan myös kronikat ja kirjastot  :) Tex Willerin lisäksi ostan Lännentie-kronikat ja BD Westit. Tosin 14/26 Lännentie-kronikkaa ja kaikki kolme BD Westiä on lukematta. Toki olen ostanut kaikki Lännentie-kronikat ja BD Westit. Lisäksi luen Aku Ankkaa Digi-palvelusta. Uusien Tex Willereiden välissä luen myös vanhoja Tex Willereitä, joita mulla on yli 1500 kappaletta (kaikki paitsi liuskakoosteet, 3 kpl, mutta toki kaikki liuskat löytyvät). Onneksi meillä on Tex Willer!
« Viimeksi muokattu: tänään kello 16:20:04 kirjoittanut MikaKLA »

TexMex

• Jäsen
« Vastaus #4578 : tänään kello 17:53:28 »
Uusin peruswilleri oli kyllä mielenkiintoinen.
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Myös uusi tarina alkaa jokseenkin mysteerisesti. Ja Carsonin parta jotenkin kummallisesti piirretty ;D

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #4579 : tänään kello 19:45:42 »
Ensi vuonna ilmestyy suomeksi 45 Tex Willeriä: 16 pokkaria, 12 Nuorta Tex Willeriä, 5 Kirjastoa, 4 Kronikkaa, 2 Maxia, 2 Värialbumia, 2 Spesiaalia, 1 Tex Willer & Zagor ja 1 Suuralbumi.  Kaukana on ne ajat, että ilmestyi vain pokkarit. Saisivat vain ilmestyä kaikki Italian tarinat suomeksi.

Suomessa ilmestyy Viikko-Willer!

Uskomatonta, että kaikki nämä menevät. Hatunnoston paikka.

Itse olen jättäytynyt jo perussarjan lukijoista pois (ja eihän noille ole tilaakaan!).

Viimeksi ostin jokusen noista värialbumeista, joissa on kiinnostavia tekijöitä ja pientä irtiottoa sarjan konventioista.

TexMex

• Jäsen
« Vastaus #4580 : tänään kello 20:02:07 »
Kyllähän nimenomaan perussarjassa pääpiirteittäin tulee ihan laatutavaraa. Varsinkin nyt kun jätetään pois Color Tex tarinat, jotka on yleensä aina ollut sitä huonointa antia perussarjassa. Parinkymmenen sivun lyhäreihin nyt ei ehdi kovin jännää juonta väkertää, ja noissa tuntuu usein olevan jotain uusia tekijöitä "kokeilemassa siipiään".

Esim. Maxi-Texeissäkin on loistoyksilöitä, mutta varsinkin kuvituksen osalta usein harmillisen tökeröä. En haluaisi ketään haukkua, paljon paremmin nuo piirtää kuin itse ikinä kykenisi... :P, mutta kyllä Maxeissa tuntuu olevan yliedustettuna vähiten arvostetut piirtäjät.

MikaKLA

• Jäsen
« Vastaus #4581 : tänään kello 20:32:40 »
Nythän ilmestyy ensi kuussa Tex Willer & Zagor 1 ja ensi vuonna toinen osa. Sitten uutena ovat Spesiaalit, joita ilmestyy ensi vuonna kaksi. Paljonko ja mitä Italian tarinoita on jäänyt väliin, siis ei olla julkaistu suomeksi?

TexMex

• Jäsen
« Vastaus #4582 : tänään kello 21:00:02 »
Spesiaalit ovat käytännössä Italian Color Texit. Eli kaksi 160-sivuista vuodessa, tähän asti julkaistu Suomessa perussarjassa. Ilmeisesti noista on muutamia lyhyttarinoita jäänyt julkaisematta, toivottavasti julkaistaan nekin nyt jossain.

Näiden lisäksi muistelen nähneeni jonkun Italian uuden liuskatarinan, mutta tuo oli ilmeisesti yhden tarinan erikoisjulkaisu sikäli kuin tiedän. Ei vielä ole julkaistu Suomessa.

Sitten taitaa olla muutamia Italian perussarjan "Bis" numeroita, joista vasta yksi julkaistu Suomessa (se intiaaniagenttitarina). Loput ilmestynee kohtapuolin väritarinoiden sijasta perussarjassa.

Sitten vielä Italian Nuori Tex Specialit, joihin kuuluu myös nuo Zagor-tarinat, mutta Italiassa näitä julkaistu 10. Ei vielä tietoa miten lopuille käy Suomessa.

Sikäli kuin minä tiedän, niin tuossa on kaikki...? (tietenkin Suomessa tullaan hieman myöhässä uusissa julkaisuissa, muutamasta kuukaudesta pariin vuoteen verrattuna Italiaan, riippuen sarjasta)

Sergio Bonelli Editoren sivuilta voi luntata tulevia ja menneitä julkaisuja:

https://www.sergiobonelli.it/sezioni/43/fumetti?tag_0=1&noinit=true&exact_match.tag_64=Tex&page=2
« Viimeksi muokattu: tänään kello 21:02:01 kirjoittanut TexMex »