Ei sohita Yamaa. Mefisto-Yama -tarinat ovat monelle lukijalle mielenkiintoisia. Olisi ollut häpeällistä, että Yama olisi jätetty vässykäksi. Minä odotan tulevaa tarinaa ja toivon, että Padmakin vilahtaisi ruuduissa. Tiedän Texin lukijoita, jotka eivät juuri välitä yliluonnollisesta pahuusmagiasta, vaan lukevat mieluummin ruudinkäryisiä tarinoita. Annetaan siis kunkin lukijan hehkuttaa mieltymyksiään. Itse pidän kaikista tarina-aiheista.
Kaikista Texin tarinoista voi sanoa, että lopussa Tex on hengissä ja yleensä konnat ovat saaneet yliannostuksen lyijyä.
Ajattelen, että koska pääosa Tex Willerin vastustajista kuopataan tarinan lopussa, ne ainoat, ketkä ovat jääneet eloon, nousevat heti nostalgiaosastoon. Edellä tuli esille Proteus ja Mestari, joiden paluuta on odoteltu jonnin aikaa. Muistetaan myös se, että Jack Thunder ja El Muerto pääsivät konnagalleriaan ilman jatko-osia.
Se sitten, että pystyykö tulevasta Yama-tarinasta tekemään vielä kerran mielenkiintoisen vai onko kaikki eväät jo syöty, on ihan aiheellinen kysymys. Siinä suhteessa Proteuksella ja Mestarilla olisi ollut enemmän annettavaa.
Olen eri mieltä siitä, että Tex-tarinat olisivat olleet huonoja parin vuoden ajan. Minusta keskimääräinen nykytarina on aina parempi kuin liuska-ajan loputtomien kliimaksien tarinat ja jos kelaa taaksepäin, niin tusinatarinoita on aina mahtunut vuosikertoihin.
Taidan lähteä hakemaan Poliisipäällikön pois kaupan hyllyltä.