Kirjoittaja Aihe: Tex Willer  (Luettu 1021507 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

VilleM

• Jäsen
Vs: Tex Willer
« Vastaus #480 : 16.11.2006 klo 10:06:01 »
Okay, pitänee täsmentää hieman mitä Ticcistä aikaisemmin sanoin. Eli tarkoitin hänen olevan yksi Texin parhaista lännenmaisemoittajista nimenomaan 1970- ja 80-lukujen ansioilla.

Wade ja Janne ovat oikeassa siinä, että Ticci on viimeisten noin kymmenen vuoden aikana hiljakseltaan päästänyt kynäkätensä rappiolle. Henkilöt näyttävät aika virttyneiltä ja ankeilta nykyisin. Eikä taustoissakaan ole oikein potkua. Tosin hän ei ole vieläkään kovin huono, mutta pahaa pelkään, että hänen tasonsa ei tule nykyisestä enää parantumaankaan. Samoin on käynyt kaikille muillekin Texin piirtäjäveteraaneille, kun vanhuus on alkanut kolkutella ovien ja ikkunoiden takana.

Yksi seikka, joka minua on Ticcissä (kun hän oli rautaisimmillaan) aina suuresti miellyttänyt, on se kuinka hän piirtää 'pahikset'. He ovat oikeasti ilkeän näköisiä, etenkin meksikolaiset bandiitit Ticci hallitsee mestarillisesti.

Wade

• Jäsen
« Vastaus #481 : 16.11.2006 klo 10:42:10 »
Ticcin henkilöhahmot eivät ole kovin persoonallisia, mutta en sitäkään asiaa liiaksi moittisi.

En minäkään. Mielestäni se sopii Ticcille. Harmi kun Ticci on päässyt niin pahasti rappiolle
Wade Koivurinne

Wade

• Jäsen
« Vastaus #482 : 16.11.2006 klo 17:14:47 »
Käykääpähän äänestämässä Texin ja kumppaneiden omasta osiosta Kvaakiin! Ja perustelut mukaan!
Wade Koivurinne

Mr. Font

• Jäsen
« Vastaus #483 : 18.11.2006 klo 11:53:12 »
Anteeksi kun ilmoitan myöhässä, kun on ollut taas vähän kiireitä yms. taistelua Länkkärit-osiosta kvaakkiin. Mutta sanomani pitää että Kronikka Musta kojootti on ilmestynyt.
« Viimeksi muokattu: 19.11.2006 klo 16:24:36 kirjoittanut Mr. Font »

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #484 : 18.11.2006 klo 18:09:56 »
Selailin kronikkaa kaupassa. Nyt oli skannaus mielestäni epäonnistunut. Kuvat olivat tarkkoja, mutta pilkullisia. Minulle kävi kerran samalla tavalla, kun skannasin mustavalkokuvia muistaakseni väriasetuksilla ja korkealla resoluutiolla. Kuvat olivat aivan pilkkua täynnä. Onkohan nyt käynyt kronikalle samoin? Vai selasinko vain huonosti painettu kappaletta?
"Tex-tieteen yli-morisco"

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #485 : 18.11.2006 klo 21:27:55 »
Minun kronikka-yksilöni oli kyllä ihan ok, huomattavasti parempaa laatua kuin aikaisemmat. Kun nyt Janne sanoit noista pilkuista niin katsoin tarkemmin ja kyllähän sieltä pilkullisuutta löytyy, muttei mitenkään häiritsevästi; en niihin olisi muutoin osannut edes kiinnittää huomiota. Täytyy olla kappalekohtaista variaatiota?

Aiempaan verrattuna kyllä huomattavan paljon parempi painojälki, ei ryppyjä tms.

Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

Asko AA

• Jäsen
  • "I Lost My Heart In A Drive-In Movie"
« Vastaus #486 : 19.11.2006 klo 02:44:25 »
Norhavenhan tämän uusimman Kronikan teki.
Hitto, tulikohan painovaihdos kirjattua krediitteihin..?

Skannaus tehtiin täsmälleen samoilla asetuksilla kuin edellinen Kronikka eli "pilkullisuus" johtui paperin tummuudesta.
Tätä tsekattiin eri arvoilla, mutta mielestäni paras vaihtoehto oli se, jossa ei viivaakaan menetetty, vaikka pientä pistesumua esiintyi.

Sama ilmiö siis kuin Kronikoiden kansissa, joissa olen oikein ohjeistanut graafikoita, että aitoa patinaa saa olla. Ettei näyttäisi samalta kuin "Minä Disney" -kirjojen tasaväriset lattapinnat.

Steriilimpää jälkeä suosivat lukijat, sana on teidän.
« Viimeksi muokattu: 19.11.2006 klo 17:54:43 kirjoittanut Asko AA »
Asko A. Alanen
Sarjakuvatoimittaja
Sarjakuvaneuvos
Akolinna, Tampereen Tammela

VilleM

• Jäsen
« Vastaus #487 : 19.11.2006 klo 18:46:11 »
Prisman sarjisosasto ratsattu ja uusin kronikkahan sieltä jäi nätisti haaviin. Minunkin yksilössäni näkyy läpi lehden tätä pilkullisuutta, mutta toivotaan ettei se lukiessa haittaa. Huomattava parannus aiempaan on se, että sivut ovat rypyttömiä eikä niissä ole silppuroinnin jälkiä. Mutta yleisilmeeltään uusin kronikka tuntuu käsissä jotenkin löysemmältä kuin edeltäjänsä. Ei varmaan sinänsä huono juttu, kunhan jatkossa eivät tästä enää löysty enempää.

Norhavenhan tämän uusimman Kronikan teki.
Hitto, tulikohan painovaihdos kirjattua krediitteihin..?

Jep, amigo. Kyllä sisäkannessa komeilevat sanat Norhaven Paperback A/S.

Sika

• Jäsen
« Vastaus #488 : 19.11.2006 klo 20:44:17 »

Itse en ole kronikoista niinkään innostunut, tiedän olen sivistymätön.
Onkohan uusin normi willeri milloin tulossa? Eikös sen kohta pitäisi ennen kuun vaihtumista.

Wade

• Jäsen
« Vastaus #489 : 19.11.2006 klo 21:13:34 »
Itse en ole kronikoista niinkään innostunut, tiedän olen sivistymätön.
Onkohan uusin normi willeri milloin tulossa? Eikös sen kohta pitäisi ennen kuun vaihtumista.

Mulla on vähän samanlainen aukko sivistyksessä. Kyllä ne hyllystä löytyy ja kaikki luettu on, mutta... Ainoastaan 9 ja 10 kiinnosti tosiaan. Moni tietää miksi. En ole hirveän innostunut, kun uusin Galep pamahtaa kaupan hyllyille
Wade Koivurinne

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #490 : 19.11.2006 klo 21:34:24 »
Seuraava normaalisarjan Texi pitäisi tulla ennen kuun loppua eli vajaan parin viikon päästä.

Kronikat olen ostanut kaikki, vaikka on ne alkuperäisetkin jo nuorena ostettu ja yhä tallella. Niitä vain ei nykyään viitsi paljon lueskella, kun tuntuu että melkein hajoavat käsiin, joten kronikat palvelevat lukukappaleina ja niitä voi antaa lastenkin käsiin. 

Noin yleensä ottaen en tiedä onko kronikoitten ostamatta jättäminen sen suurempi aukko sivistyksessä kuin koko Tex Willer ylipäänsä, mutta onhan se Texien lukeminen aina kivaa kuitenkin.
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

Mr. Font

• Jäsen
« Vastaus #491 : 20.11.2006 klo 15:31:13 »
On mullakin kronikkoja, ei tosin ihan kaikkia, mutta kuitenkin haluaisin antaa positiivista palautetta, uudesta kronikasta, mielestäni se oli tähän asti paras, sillä (Cheyenne taisi jo mainita) se oli juuri sopivan ns. löysä. Ei niinkuin muut kronikat vaan paljon löysempi ja sivut sai käänneltyä vaivattomasti. Johtunee uudesta painokoneesta yms. Tämä oli niinkuin maxi mutta kronikka. Jos edelleen teette tällaisia maxi-kronikoita lupaan kyllä ostaa kaikki.

VilleM

• Jäsen
« Vastaus #492 : 20.11.2006 klo 18:53:14 »

Jos lähteeni pitää paikkansa (niinkuin on tähän asti aika hyvin pitänyt), niin tarkka ilmestymispäivämäärä pitäisi olla 29.11. Eli ensi viikolla postilaatikko taas kolahtaa.

Mr. Font

• Jäsen
« Vastaus #493 : 20.11.2006 klo 18:57:55 »
Lähteesi pitänee paikkansa koska minun lähde sanoo samaa  :D Liekkö meillä sama lähde  :)

Wade

• Jäsen
« Vastaus #494 : 22.11.2006 klo 17:25:07 »
Olisko materiaalia tehdä "länkkärivisaa"? Eli joku aloittaisi, pistäisi kysymystä kehiin ja (oikein)vastannut saa seuraavan kysymyksen kysyä. Tuollainen löytyi jo Ankkapuolelta, riittäneekö meillä täällä matsku?
Wade Koivurinne