Kirjoittaja Aihe: Tex Willer  (Luettu 1021852 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

mkivimaki

• Willeristi
  • Jäsen
  • Hari hari, Aryman!
Vs: Tex Willer
« Vastaus #2670 : 21.12.2011 klo 13:27:30 »
Kuinka iso tarra on tulossa? Sisustamisesta puheen ollen, tiedän yhden vaimon tutun perheen, jossa yhden huoneen seinätapetti on tehty jostain Willer-kuvasta. Ei ole mennyt se idea vielä meillä läpi, mutta tarra... pitääpä ehdottaa joskus.

Mä en ole koosta ihan varma vielä. Meinasin laittaa oven/ikkunan yläpuolelle matalan ja leveän kuvan, mutta toisaalta isompikin kiinnostaa. Riippuu hiukan haluaako muutella huonekalujen paikkaa joskus.
Meillä on jatkossa yksi huone pyhitetty länkkäreille, joten siitä tulee paratiisi   8]

Mosabacka

• Jäsen
« Vastaus #2671 : 26.12.2011 klo 09:13:30 »
Alla olevan videolinkin "Anthony Steffen" -nimimerkillä on kyllä melkoinen kokoelma Texejä ja aiheeseen liittyvää materiaalia. Italianpäässä on ilmestynyt varsinaisten sarjakuvien ja uusintojen lisäksi häkellyttävä määrä erilaisia Texistä tai piirtäjiä käsitteleviä opuksia, lehtiä ja kirjoja. Onko tämän palstan jäsenillä näitä makaroonikirjoja? Tuli vain mieleen, että joku noista on varmasti niin hyvä, että kannattaisi kääntää suomeksikin. Minä ainakin ostan, jos käännetään.

Noita ukkojakin on tehty karmea määrä.

http://texwillerblog.com/wordpress/?p=34194
kehittyvä willeristi

petro k

• Tex Willer fani since 1983
  • Jäsen
« Vastaus #2672 : 26.12.2011 klo 20:55:53 »
 Reipas määrä oli kaverilla kans noita Tex Willeriä , varmasti lähelle jollei täydellinen kokoelma Italiaksi . Uskon , että meiltäkin löytyy varmasti monia keräilijöitä , joilla on vastaavia kokoelmia . Laskin , että pelkästään Suomeksi käännetyistä Texeistä saa helposti sellaiset kymmenkunta hyllymetriä . Netin kautta tilaamalla on myös  vaivatonta saada hyppysiinsä noita Italian " aarteita " . Odottelen parhaillaan reilun 20 lehden tilausta ( Nuova ristampa - sarjan uusintapainoksia ) . Myös noita Tex - figuureja saa suht helposti hankittua . Niitä on tietääkseni tehty 40 erilaista . Texin hahmosta on peräti 6 eri versiota ( Yön Kotka , kidutuspaalussa oleva Tex , kuoleman mies - naamioasuisena , Dynamiitin selässä oleva , " normi Tex " ja hieman paremmin pohjoisen oloihin puettu Tex ) . Italiasta olen tilannut näitä 30 kappaletta ( muutaman vähemmän tärkeän hahmon olen toistaiseksi jättänyt hankkimatta ) .
Tuhat tulimmaista !

mkivimaki

• Willeristi
  • Jäsen
  • Hari hari, Aryman!
« Vastaus #2673 : 27.12.2011 klo 17:56:18 »
Noita figuureja on mullakin, mutta kaikkia en ole onnistunut hankkimaan. Esim. Tex hevosen selässä ja Mefisto puuttuu sekä muutama muu.
Heti kun jostain löytäisi paikan mistä noita puuttuvia saa, niin tilaan. Muscaralla noita oli ja sieltä ostin kaikki mitkä minulla on.
Vinkkejä otetaan vastaan, jos jostain noita löytyy.

Mosabacka

• Jäsen
« Vastaus #2674 : 27.12.2011 klo 19:58:34 »
...Mefisto puuttuu sekä muutama muu.
Muscaralla näyttäisi olevan muutama Mefisto myynnissä. Taidan ensi vuonna tilata minäkin ukkeleita itselleni. Laitoitteko sähköpostilla tilauksen vai sivujen kautta? Miten maksupuoli kannattaa suorittaa?
kehittyvä willeristi

petro k

• Tex Willer fani since 1983
  • Jäsen
« Vastaus #2675 : 27.12.2011 klo 21:43:06 »
 Muscaran kautta olen minäkin pääasiassa noita Tex - figuureja tilannut . Muistaakseni sinne piti rekisteröityä . Itse tilaaminen on sen jälkeen nopeaa ja vaivatonta . Ostoskori täyteen vaan haluttua tavaraa : ) Sieltä tulee omaan sähköpostiin varmennus ja tilinumero mihin laskun saa maksaa ( itte oon käyttäny pankin toimeksiantoa varmuuden vuoksi . varmaan asian voi toisinkin hoitaa ) Pari viikkoa sitten kun tilasin viimeeksi tavaraa, maksoin laskun pois samana päivänä ja tilaus lähti matkaan  Italiasta 4 päivän päästä . Lähetyksen pitäisi saapua muutaman päivän päästä , elikkä jos on itse nopea toimissaan , menee yleensä pari viikkoa siihen , että tilattu tavara tulee perille .
Tuhat tulimmaista !

mkivimaki

• Willeristi
  • Jäsen
  • Hari hari, Aryman!
« Vastaus #2676 : 28.12.2011 klo 10:43:44 »
Muscaralla näyttäisi olevan muutama Mefisto myynnissä.
Mefisto minulta jo löytyy. Piti sanomani, että puuttuu El Morisco. Melkein samanlainen tyyppi kuitenkin  ;D

Mosabacka

• Jäsen
« Vastaus #2677 : 28.12.2011 klo 13:41:04 »
Melkein samanlainen tyyppi kuitenkin  ;D
Kummatkin ovat viehtyneet maagisiin asioihin ja ovat merkittäviä henkilöitä tarinoiden kannalta. Pieni vivahde-ero kavereissa kuitenkin on...  :P

PS: Kiitos petro k:lle vinkeistä. Laitan raporttia, kunhan joskus saan pienoishahmot kokoelmieni eteen.
kehittyvä willeristi

Mosabacka

• Jäsen
« Vastaus #2678 : 07.01.2012 klo 12:41:41 »
Katselin willeririvistöjäni ja mieleni juolahti ajatus, jota olen miettinyt aikaisemminkin. Olen huomannut, että alkupään numeroiden liimaus on heikko ja numerot ovat selkeästi paksumpia kuin esimerkiksi kahdeksankymmentäluvulla. Painokoneet olivat varmasti erilaisia. Edelleen jos vertaa yhdeksänkymmentälukua kahdeksankymmentälukuun, paksuusero on merkittävä. Jossakin vaiheessa numeroista tuli sellaisia, että selkämysosa on hivenen paksumpi kuin jatko-osa, jolloin iso kasa uusia willereitä on vaarassa kaatua. Ehkä viimeinen muutos on ollut numeron kasvaminen nykykokoon vuodesta 2007 alkaen.

Kenellä olisi tietoa siitä, missä vaiheissa on tehty muutoksia Tex Willerin tekemisessä?
« Viimeksi muokattu: 07.01.2012 klo 16:18:23 kirjoittanut Mosabacka »
kehittyvä willeristi

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #2679 : 07.01.2012 klo 18:59:14 »
Eiköhän paras paikka asian selvittämiseen ole omat kokoelmat. Tuskin noita tietoja on kirjattu mihinkään, ja takuulla kukaan ei ainakaan muista tarkkoja muutoshetkiä.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Mosabacka

• Jäsen
« Vastaus #2680 : 07.01.2012 klo 20:32:13 »
Kiitos vastauksesta. Täytyneepä tutkailla joku päivä Willereitäni painojäljen, paperin ja nidonnan kannalta.
kehittyvä willeristi

kkupa

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #2681 : 24.01.2012 klo 21:12:11 »
Onko kenellekään osunut tällaista silmiin? Eli liuska 1955 nro 19, erilaiset takakannet? Satuin ne vain kerran huomaamaan kun piti katsella näitä tarkemmin ennen myyntiin laittoa. Kuva ohessa.

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #2682 : 25.01.2012 klo 09:01:54 »
Laskin , että pelkästään Suomeksi käännetyistä Texeistä saa helposti sellaiset kymmenkunta hyllymetriä .

Pari vuotta sitten noita Tex-hyllymetrejä mittailtiin (http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php/topic,12229.0.html).
Vaikka tuon jälkeen on tullut paljon lisää, mm. värikirjasto, niin edelleen 10 metristä jonkin verran puuttuu.
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

mkivimaki

• Willeristi
  • Jäsen
  • Hari hari, Aryman!
« Vastaus #2683 : 25.01.2012 klo 12:39:33 »
Onko kenellekään osunut tällaista silmiin? Eli liuska 1955 nro 19, erilaiset takakannet? Satuin ne vain kerran huomaamaan kun piti katsella näitä tarkemmin ennen myyntiin laittoa. Kuva ohessa.

Ettei tuossa toisessa (jossa on lista ilmestyneistä numeroista) olisi liimattu jonkin toisen lehden takakansi kiinni? Voiko olla mahdollista?
Jotenkin tuntuu, ettei numeron 19 takakannessa voi olla tekstiä, jossa sanotaan liuskoja ilmestyneen jo 24kpl sinä vuonna.
En pääse nyt tarkastamaan omaa kappalettani, mutta voisin vaikka vannoa, että siinä on tuon lentokoneen kuva.

El Reijo

• Jäsen
« Vastaus #2684 : 25.01.2012 klo 12:55:43 »
En pääse nyt tarkastamaan omaa kappalettani, mutta voisin vaikka vannoa, että siinä on tuon lentokoneen kuva.

Mulla ainakin on toi De Havilland tuon numero 19 takakannessa. Tuo toinen kuvatunlainen takakansi löytyy sitten taasen numerosta 24 :)