Author Topic: Syyshaaste 2006  (Read 8115 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
Re: Syyshaaste 2006
« Reply #30 on: 02.11.2006 klo 21:58:07 »
Jos ei innokkampaa löydy, minä voin ottaa pallon. Palkinnoksi tulisi varmaankin joku sarjakuvan piirto-opus. Mutta jos joku muu ehdottomasti haluaa ottaa haasteen järjestelyn, kertokaa...
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #31 on: 02.11.2006 klo 22:20:54 »
Okei. Markku järjestää seuraavan haasteen. Jos joku haluaa sen järjestää, niin lähettäköön Markulle yksityisviestin mitä pikimmiten (ennen kuin Markku ehtii pistää haasteen käyntiin siis).
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
« Reply #32 on: 03.11.2006 klo 08:39:03 »
Pistän haasteen pyörimään tänä iltana, jos kukaan muu ei ilmoittaudu. Minulla on aiheesta idea ja muutama palkinto taitaa löytyä myös. Niin että koettakaa ennen kello 19:00 ilmoitella jos joku haluaa haasteen järjestää. Muuten minä teen sen.
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

Mika

• Jäsen
« Reply #33 on: 07.11.2006 klo 20:32:40 »
Tässä vielä mun kommentteja. Kiitos palautteista kaikille!

Rovio: Piirrosjälki on vähän luonnosmaista, mutta sehän kehittyy nimenomaan piirtämällä. Positiivista on, että käytät rohkeasti eri kuvakulmia. Ymmärrän jutun juonen, mutta se ei silti oikein sano minulle mitään. Mielestäni se ei ihan huumoriakaan ole.

Holle: Mukavan erilainen tarina, joka ei naurata vaan hymyilyttää. Se oli ehkä tarkoituskin? Piirroksissa on mukava oma tyyli, ja harmaat tehosteet sopivat hyvin mukaan.

Adeleq: Juttu on mielestäni hyvä! Kuvituskin on ihan hyvä, vaikka ehkä kaipaisin ruutuihin vähän vaihtelua. Koneella tehty fontti sopii hyvin tehosteena "tilastotietelijän" puheeseen, mutta toisen hahmon puheen olisi voinut tehdä käsin. Kuvitustyyli sopii kaikenkaikkiaan ehkä paremmin nettisarjakuvaan?

JanneT: Tarina on ok, vaikka ei mielestäni mikään erityisen hyvä. Aina ei tietysti tule helmiä, kun piirtää paljon samaa sarjaa. Kuvitus on ammattimaista, mutta näissä voisi harmaan ehkä korvata vähän reilummalla mustan käytöllä? Mielipideasia...

Jukka Koivusaari: Tämä on ihan hauska. Kuvan käsittelyssä tai skannauksessa on ehkä joku ongelma, kun viiva on kovin rakeista? Kuvitus on muuten ihan mukavan näköistä. Taittaja saattaisi kaivata vähän lisää ruutuja lyödessään tätä lehden sivulle.

Mari: Linkki ei toiminut...

ezuli: Vitsissä oli jonkinlainen idea. Piirroksessa on vielä kehitettävää. Myös yksinkertaisella piirrostyylillä voi tehdä julkaisukelpoisen sarjakuvan, kuten esim. Life in Hell.

KimmoK: Onhan tässäkin jonkinlainen idea, vaikka ei se oikeastaan huvittanut. Piirtämisen harjoitteluun kannattaa panostaa.

ezuli

• Guest
« Reply #34 on: 08.11.2006 klo 19:20:52 »
Ei näköjään ihmisille oikein napannut tuo minun kokeiluni.
Nooh, vartokaa vain seuraavaa haastetyötäni.