Kirjoittaja Aihe: The Dark Knight  (Luettu 90902 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pässi

• Jäsen
Vs: The Dark Knight
« Vastaus #330 : 20.01.2011 klo 13:28:03 »
Ja miksi Anne Hathaway on Kissanainen? Eihän hän edes näytä siltä.
Näyttääkö Jokeri Heath Ledgeriltä? Tai Aaron Echard Harvey Dentiltä?
Miltä Kissanainen ihan oikeasti näyttää?

Ei silti. Kissanaisen rooliin olisi pitänyt pestata Sean Young.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #331 : 20.01.2011 klo 14:52:12 »
Ei silti. Kissanaisen rooliin olisi pitänyt pestata Sean Young.

Paha! :laugh: Jos Sean taas kaivaa Kissanainen-asunsa vaatekomerostaan, pyyhkii siitä pölyt ja hipsii se päällään kuvauspaikalle metelöimään...

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #332 : 20.01.2011 klo 15:14:54 »
Onpas Riddle(r) nyt jyrkkänä. Mistäs sitä tietää jos vaikka Hathaway tekeekin "ledgerit" ja pesee Pfeifferin Catwumanin? En usko toki mutta...who knows...

eihän sitä ikinä tiedä. Itse olen huomannut että Nolanin elokuvissa ylipäätään naisrooli on hillittömän tärkeä, se liikkeelle paneva voima ja pääasiallinen motivaatio, mutta naisnäyttelijäsuoritukset sitten taasen ovat yhdentekeviä, Inception, Batman begins, Dark knight, Memento, the prestige ja lähimmäs oikeaa naisnäyttelijän onnistumista päästiin Insomniassa mutta siinäkin Hilary Swankin olisi voinut vaihtaa huoleti Dino de Laurentis linjauksella.

En tosin ole varma oliko tuottajalegendavainaan lausahdus
Lainaus
Ihan sama mikä tissipari siinä roolissa on
sen jälkeen kun Jodie foster ilmaisi että Uhrilampaat- Silence of the Lambs riittää, tack, se mitä Pässi tällä haki:.
Ihan ok. On niitä huonompiakin tissejä.

itselle on mysteeri miten elokuvissa ylipäätään mieskatsojille tuputetaan juuri näitä "näyttelijättäriä" jotka osaavat tasan vain keikistellä eikä sitäkään mitenkään erityisesti.

Toivottavasti Kissanaisen rooli sekä kirjoitetaan ja näytellään hyvin, hahmo kun on monisyisempi mitä, varsinkaan sarjakuvia lukemattomien parissa, yleisesti ajatellaan.

Gothicus

• Jäsen
« Vastaus #333 : 20.01.2011 klo 17:53:03 »
Heh, juuri noinhan se on, mutta Michael Chiklisiä on silti joskus vaikea erottaa Ihmenelosten Möykystä, muutoin kuin laskemalla sormet.
"Ihminen on ihmiselle kettu."

smitty

• Jäsen
« Vastaus #334 : 20.01.2011 klo 18:10:17 »
Itse pidän pahis-valintoja loogisina (näyttelijöistä itsestään en osaa sanoa mitään).

Molemmat vihulaiset tavallaan heijastavat Batmania itseään.

Bane on yhtä voimakas ja älykäs kuin Batman, mutta ilman tämän oikeudenmukaisuutta (okei, pohjaan aika paljon Splashpagen Bane-sivuun  :-[).

Kissanainen (ja nyt pohjaan Ed Brubakerin tarinoihin hänestä) on monin tavoin kuin Batman, paitsi ilman tämän moraalia.

Mikä saa toisen nousemaan korkeuksiin mutta toisen lankeamaan syvyyksiin?  Mitä jos kohtaisit jonkun joka on kuin sinä, paitsi yhden merkittävän seikan verran? Yrittäisitkö tehdä hänestä kaltaisesi vai voisitko hyväksyä hänet sellaisenaan? Ja mitä päätöksesi kertoo sinusta itsestäsi?

Ehkä vain pimeän ritari osaa vastata tuohon ;)

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #335 : 20.01.2011 klo 20:28:07 »

Kuinka monta kertaa minun pitää sanoa, että Ledger ei osaa näytellä, ja oli Jokerin roolissa William Shatner syndroomasta kärsivä kurkkukipuinen huvittava ja nolo emopoika, ei Jokeri.

Mark Hamill on oikea Jokeri. Ja ei, hänkään itse ei näytä Jokerilta, mutta hänen tarvitseekin vain kuulostaa siltä. Hänen näyttelemänsä animoitu Jokeri sen sijaan myös näyttää Jokerilta. Myös John DiMaggio on mainio.

Aaron Echard näytti Harvey Dentiltä ja sillä selvä.
Kissanaisen ulkonäöstä olen pitänyt jo kerran luennon.

Ja koita nyt silti ymmärtää, että suurin huoleni ei ole Kissanainen, koska ainakin se tulee olemaan parempi ku ne edelliset hirvitykset...suurin huoleni on se, että tässä elokuvassa on Bane. Lastentarhassakin lapsille opetetaan että Bane + Nolan = Katastrooffi.

Ja vielä kerran, oletteko unohtanut kuka oli kolmas pahis Batman & Robinissa? Annan 3 vaihtoehtoa, koittakaa arvata:
A) Batman B) Bane C) Joel Schumacher

Oikea vastaus on...
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Allu

• Jäsen
« Vastaus #336 : 20.01.2011 klo 20:56:53 »
On epäreilua käyttää Batman & Robin leffaa Banea vastaan. Ei tehnyt hahmolle ollenkaan oikeutta.

Pikemminkin tässä on tilaisuus korjata suuri vääryys.

echramath

• Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
  • Jäsen
« Vastaus #337 : 22.01.2011 klo 01:05:22 »
Minä en tajua tästä keskustelusta mitään. Ilmeisesti kaikki Batman-filmit ovat huonoja, kun Batman oli mukana Batman & Robinissa?
I've got 99 problems, but luftballons ain't one.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #338 : 22.01.2011 klo 12:08:01 »
Minä en tajua tästä keskustelusta mitään. Ilmeisesti kaikki Batman-filmit ovat huonoja, kun Batman oli mukana Batman & Robinissa?

Ei tässä nyt ole vain kyse siitä. Kyse on myös siitä, että mitä hiivattia Bane tekee Nolanin Batman elokuvassa? Mitä hän ylipäätään tekee Batman elokuvissa?

Ja kyllä, ne hyvin pitkälti ovat huonoja, ilman Batmaniä tai Batmanin kanssa. Aivan kuten kaikki sarjakuvaelokuvat. Siksi niitä juuri ei pitäisikään tehdä.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Vastaus #339 : 22.01.2011 klo 19:49:31 »
Ei tässä nyt ole vain kyse siitä. Kyse on myös siitä, että mitä hiivattia Bane tekee Nolanin Batman elokuvassa? Mitä hän ylipäätään tekee Batman elokuvissa?

No, kun kerran kysyit -- ja kun selvästikin suhtaudut asiaan täysin rationaalisesti -- niin kysehän on siitä, että Bane on eräänlainen Batmanin synkkä peilikuva. Hänkin on määrätietoisesti muokannut mieltään ja kehoaan ollakseen enemmän kuin normaali ihminen, mutta toisaalta hänestä on myös tullut hyvin konkreettisella tavalla epäinhimillinen, syistä joihin hänellä itsellään ei ollut valtaa.

Näin Banen kohtaaminen pakottaa Batmanin jälleen vastaamaan kysymykseen -- mutta taas hieman eri tavalla kuin kahdessa aiemmassa elokuvassa -- mitä hän on valmis tekemään nujertaakseen vastustajansa.

Hardynhan huhuttiin aiemmin esittävän tri Hugo Strangea, ja Strangella on osansa Banen syntytarinassa, eli mahdollisesti hänkin tulee elokuvassa esiintymään. Ehkäpä myöskin huhuttu Talia al Ghul nähdään myös...
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #340 : 23.01.2011 klo 08:01:03 »
Kyllä se Bane minusta silti kuuluu sarjakuviin, ja vain ja ainoastaan sarjakuviin. Sitä paitsi eihän kukaan katsojista ole koskaan kuullut mistään Banesta. Menee hyvä hahmo hukkaan. Luulevat sitä joksikin Spawnin tai Mortal Combatin hahmoksi. Talia al Ghul olisi ok, koska hän on vielä jokseenkin Nolan tavaraa.

Mutta kyllä leffasta aikamoinen Batman & Robin/Spider-Man 3/jne. tyyppinen sirkus tulee jos samaan aikaan Kissanainen, Bane ja Talia (ja Jokeri?) mellastavat pitkin Gothamia, Batmanin miettiessä tyyliin että mennäkö treffeille Selina Kylen, Talian vai Vicki Valen kanssa. Eihän tästä puutu enää kuin Robin, Batgirl ja kuolemaisillaan oleva Alfred.

Toki mainittakoon, että näistäkin aineksista osaa osaava käsikirjoittaja hyvän leffan toteuttaa, johan se on nähty animaatioissakin, että useampi konna kerralla ei ole ongelma, kunhan tietää mitä tekee ja todella tarvitsee kyseisiä konnia.
« Viimeksi muokattu: 23.01.2011 klo 08:02:55 kirjoittanut Michael Riddle »

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Vastaus #341 : 23.01.2011 klo 12:22:01 »
Kyllä se Bane minusta silti kuuluu sarjakuviin, ja vain ja ainoastaan sarjakuviin.

No mutta, eihän Christopher Nolan sitä voi tietää. Nyt sinun vain pitää soittaa hänelle ja kertoa, että sinun mielestäsi Bane kuuluu vain ja ainoastaan sarjakuviin. Ja sitten hän sanoo: "Voi ei, minä nimenomaan luulin, että sinun mielestäsi Banen pitäisi esiintyä Batman-elokuvassa! Olin vähällä tehdä kauhean virheen. Kiitos kun soitit!"

Sitä paitsi eihän kukaan katsojista ole koskaan kuullut mistään Banesta.

Eivät he olleet kuulleet Ra's al Ghulistakaan tai Variksenpelättimestä. Henri Ducardista puhumattakaan. Ei haitannut yhtään. Päättelet virheellisten premissien pohjalta.
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #342 : 23.01.2011 klo 12:26:16 »
No mutta, eihän Christopher Nolan sitä voi tietää. Nyt sinun vain pitää soittaa hänelle ja kertoa, että sinun mielestäsi Bane kuuluu vain ja ainoastaan sarjakuviin. Ja sitten hän sanoo: "Voi ei, minä nimenomaan luulin, että sinun mielestäsi Banen pitäisi esiintyä Batman-elokuvassa! Olin vähällä tehdä kauhean virheen. Kiitos kun soitit!"

Soita sinä kun en minä kehtaa. Mies parka tosissaan luulee että Bane kuuluu Batman elokuvaan, mutta minä tiedän totuuden. En minä kehtaa miestä tuolla tavalla nolata...

Gothicus

• Jäsen
« Vastaus #343 : 23.01.2011 klo 12:58:48 »
Sitä paitsi eihän kukaan katsojista ole koskaan kuullut mistään Banesta. Menee hyvä hahmo hukkaan. Luulevat sitä joksikin Spawnin tai Mortal Combatin hahmoksi.
Eihän 70-luvulla kukaan ollut aluksi kuullut yhtään mitään Luke Skywalkeristakaan ja ihan hyvin kelpasi. Toimi myöhemmin vielä sarjakuvissakin. Liekö sitten, logiikkasi mukaisesti, joku erehtynyt luulemaan häntä Buck Rogersiksi tai Flash Gordoniksi, mene ja tiedä.

Leffayleisön kannalta voi olla jopa parempi, jos he eivät entuudestaan tunne kaikkia hahmoja äärimmäisen hyvin. Jos hahmoihin on ladattu jo valmiiksi tunnesiteitä ja suuria odotuksia, niin elokuva on usein tavalla tai toisella pettymys. Onhan tästä aiheesta muistaakseni ollut puhetta ennenkin...
"Ihminen on ihmiselle kettu."

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #344 : 23.01.2011 klo 13:44:52 »
No, huono siitä tulee. Kolmas elokuva on aina huono. Muistakaa että varoitin.
Hemmetti, missä on Lurker kun häntä tarvittaisiin haukkumaan elokuva.