Kirjoittaja Aihe: 24 tuntia sarjakuvaa -tapahtuma 7.10-8.10.2006 Tampere  (Luettu 23211 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

norpatti

• Vieras
Re: 24 tuntia sarjakuvaa -tapahtuma 7.10-8.10.2006 Tampere
« Vastaus #75 : 10.10.2006 klo 12:45:02 »
muhun vetos eniten sellaset jutut, jotka kertoi siitä itse piirtämistilanteesta, tai oli muuten sellasia "juostenkustun" olosia tajunnanvirtajuttuja. just sellasia ton tyyppisten juttujen kuuluuki munmielestä olla.

tykkäsin eniten:
jaana suorsa, osaksi ihan siksi, että seurailin työn valmistumista sivusta. hauska ja vauhdikas, sopivasti sekava sarjis. tositarinaa sarjisryyppäjäisistä, aina toimiva aihe ;)

sini timonen. kiva tyyli ja tarina. mitä vikaa on siinä, että piirtää juuri siitä piirtämisen vaikeudesta? pupujutuista  tykkäsin hirmuna  (olenko mä se punatukkainen tyttö yhdessä ruudussa?). niitä lisää! sopi hauskasti sinne sekaan ne.

jukka tilus. nää oli just sellasia tajunnanvirta-pakkosaadajotaintehtyä-juttuja ja juuri siksi pirun toimivia. nauratti moneen kertaan lukiessa! :D

jyrki vainio. täytyy nostaa hattua, että jyrki jaksoi loppuun asti viedä tarinan samalla tyylillä loppuun saakka. ovela idea ;)

itte vaan piipahrin pariin otteeseen bukrassa kaljankiskonnan lomassa häiriköimässä. ei riittäny rohkeus ja taidot tekemään tällästä. suurta kunnioitusta kaikille jotka siihen kykenivät ja vieläpä näin hienoin lopputuloksin \o/
« Viimeksi muokattu: 10.10.2006 klo 14:35:20 kirjoittanut norpatti »

Solja

• Sarjakuvataiteilija
  • Jäsen
  • Helvetin hyvin menee.
« Vastaus #76 : 10.10.2006 klo 18:42:00 »
Tamppereen sivut katseltuna pikaseen. Onhan se Ukkometsolat kyllä parhautta, Soljan stribbet oli hauskoja - "hauskoja" siis - "Kiroileva Solja", uusi menestyssarjis? 
Kiitos Vesa! Sää se jaksat aina tykätä. Lainaten Jukkaa, joka lainaa Pekkoa: Itse sääli sopii mulle.

Holle

• Jäsen
« Vastaus #77 : 10.10.2006 klo 23:18:55 »
Rojun kommentit tuntuivat hieman vähätteleviltä? En myöskään ymmärtänyt mitä nörttiä hommassa on. Samaa mieltä olen kyllä että ko. tapahtumasta piirtäminen on se matalin aita.
...................
Itse unohdin kaikki etukäteissuunnitelmat saman tien. Ensimmäiset kolme tuntia koetin keksiä jotain järjellistä piirrettävää.
Kaikenkaikkiaan tapahtuma oli mieleenpainuva.
Sekin mukava puoli kokemuksessa oli että seuraavan oman sarjakuvan teko tuntui lastenleikiltä. Muutenkin luulisi että tuossa saisi piirtämisestä tarpeekseen mutta tuntuma oli päinvastainen. Suosittelen.
Muhoksella suunnitellaan jo kovaa vauhtia ensi vuoden tapahtumaa.
Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com

roju

• sarjispelle
  • Jäsen
« Vastaus #78 : 11.10.2006 klo 00:02:13 »
Rojun kommentit tuntuivat hieman vähätteleviltä? En myöskään ymmärtänyt mitä nörttiä hommassa on.

No voi kyynel. Mitä vikaa nörteissä on? Entä mielipiteissä? Voihan ne olla vääriä. Ovatpahan ainakin omia. Ja niitä sopisi jokaisen itse muodostaa. Sellaisesta syntyy keskustelu. Ilman niitä vain hyssyttely. Tuolla toisessa ketjussa kaivattiin kritiikkiä...

Tärkeintä lienee että osallistuneilla on ollut kivaa ja ovat saaneet tapahtumasta jotain irti. (Jos tämä asia nyt minun on kerrottava.) Minä lukijana sain osasta juttuja selkeästi vähemmän irti kuin niiden tekijät. Olisiko sekin pitänyt jättää sanomatta?

Keijon kommentti oli mielenkiintoinen, ja komppasi omaa havaintoani, että aina kiire ei ole huono juttu. Se pakottaa (opiskelijat) relaamaan ja huomaamaan että oikeasti saakin aikaan kunnon juttua vähemmälläkin hinkkaamisella.

Itse muistan kouluaikojen 24h jutusta että oli, öö, masentavaa tai jotain huomata kuinka paljon oikeasti voi saada aikaan 24 tunnissa. Mutta eihän sillä tavalla tietysti voisi koko ajan töitä tehdä, laatu kärsisi ainakin pitemmän päälle. On tullut kokeiltua aivan ilman tapahtumiakin välillä, pakon edessä  :)

*ironia päälle*
Tässä vielä erikseen SILI SILI päähän kaikille jotka sitä kaipaavat ja tarvitsevat ja sen avulla kasvavat ihmisinä ja taiteilijoina ja sukankuluttajina. Leikkaa talteen ja liimaa vaikka teinarin sisäkanteen katsottavaksi tarpeen mukaan.
*ironia pois päältä*
Muista poika, että tämän päivän kapinallinen on huomispäivän pieru.

Amanda Vähämäki

• puolimatruusi
  • Uusi jäsen
« Vastaus #79 : 11.10.2006 klo 00:43:14 »
roju on oikeassa. olihan se nyt ihan helvetin nörttiä. onneksi välillä käytiin nörttikaljoilla. kiitos kehuista. terveisiä tutuille.
t. amanda

Ollihietala

• Ihiminen
  • Jäsen
  • Nake me happy
« Vastaus #80 : 11.10.2006 klo 10:10:41 »
Lainaus
Sekin mukava puoli kokemuksessa oli että seuraavan oman sarjakuvan teko tuntui lastenleikiltä. Muutenkin luulisi että tuossa saisi piirtämisestä tarpeekseen mutta tuntuma oli päinvastainen.

Sama homma mulla, tuntuu ettei voi lopettaa tekemistä vaikka käteen sattuukin hieman. Piirtämisen kynnys madaltu ja se ei oo koskaan huono asia.

Nuo nörtti-kommentit kyllä ymmärrän ihan hyvin, mutten pidä sitä pahana asiana. Itsestä ei kyllä tuntunu kovin nörtiltä istua ja piirtää päivä putkeen hyvässä seurassa. Nörtteily harvoin on noin sosiaalista puuhaa mitä se 24h tapahtumassa oli.

Hei ja mun mielestä on aina huippua kun löytyy ihmisiä jotka sanoo mitä ne ajattelee! Eli pisteet Rojulle siitä, pysy jämynä!

norpatti

• Vieras
« Vastaus #81 : 11.10.2006 klo 12:37:49 »
mun mielestä kyllä siinä, että tyypit istuu ja piirtää (ja vieläpä noin HYVIN) vuorokaudn yli ahtaassa tilassa, ei oo mitään "nörttiä".  sanoisin että assembly on nörttiä. ei sarjakuvapiirtäminen.

Holle

• Jäsen
« Vastaus #82 : 11.10.2006 klo 13:03:46 »
Hieman näytettä millaista jälkeä Muhoksella saatiin aikaiseksi. Koko tarinoita en ehdi skannaamaan. Jospa asianomaiset innostuisivat niitä joskus esittelemään , sen verran hienoja juttuja joukossa oli.
Kaikesta piirretystä on nyt kopiot maakuntakirjastossa ja osa materiaalista esillä asian tiimoilta kasatussa näyttelyssä joskus tulevaisuudessa.
Sarjakuvat ja kuvitus

Ollihietala

• Ihiminen
  • Jäsen
  • Nake me happy
« Vastaus #83 : 11.10.2006 klo 14:38:22 »
Olisi pitänyt talkoovoimin skannailla paikan päällä. Älytön homma tosiaan. Pitää laittaa näytille jahka posti ne originaalit luukusta heittää, pitää vaan toivoa ettei kissat niitä raatele... Vähän sellanen paha tapa niillä. Gulp.

bukra

• Jäsen
« Vastaus #84 : 11.10.2006 klo 14:46:47 »
Bukra kiittää hyvästä seurasta ja onnistuneesta tapahtumasta. Oli rento meininki ja kaikki sujui suhteellisen ongelmitta.

Hieman alkuun kauhistutti kun näki miten ahtaaksi tila käy, mutta hyvinhän kaikki piirtäjät siihenkin suhtautuivat. Ja hyvää jälkeäkin syntyi.

Toivottavasti tila kelpaa jatkossakin, jos Treen suunnalla tapahtuma järjestetään.

Bukra Kirjakauppa
Otavalankatu 9
33100 Tampere

p.03-2145793
www.bukra.fi

ma-pe 10-18
la 11-16

J. Suominen

• Jäsen
« Vastaus #85 : 11.10.2006 klo 15:03:42 »
Bukraa täällä on aivan unohdettu kiitellä kokonaan! Ainakin melkein...

Asiattomat, eli yleisön jäsenet, saivat myös kahvia juodakseen ja yhdessä vaiheessa oli karkkiakin. Mukavata oli se. Toivottavasti joku älysi ostaa kirjoja ja sarjakuviakin.

JP

• Jäsen
« Vastaus #86 : 12.10.2006 klo 09:50:14 »
Hei tosiaankin suurkiitos osallistujatovereiden lisäksi Bukralle sekä tietenkin Joonakselle ja assareille. Oli muuten ihan hyvä veto hankkia myös portsari öisiä vieraitamme silmälläpitämään. Zarillosta kun tuntui ramppaavan kaikennäköistä kaveria ulos. :)

Tapahtuma oli tosiaan ihan hauska, mutta eipä tuota nyt ihan joka viikonloppuna alkaisi vääntämään. Ehkei kuukausittainkaan. Mutta ensi vuonna uudestaan, jos vain suinkin.

Ja kiitän kehuista ja kritiikistä. Kiva jos sarjiksesta pääasiallisesti tykättiin.

Holle

• Jäsen
« Vastaus #87 : 12.10.2006 klo 12:38:28 »
Olisi pitänyt talkoovoimin skannailla paikan päällä. Älytön homma tosiaan. Pitää laittaa näytille jahka posti ne originaalit luukusta heittää, pitää vaan toivoa ettei kissat niitä raatele... Vähän sellanen paha tapa niillä. Gulp.

Laitoin mirrille vähän haastetta kuoreen. Toivottavasti ei ropise leegot permannolle.
Sarjakuvat ja kuvitus

Ollihietala

• Ihiminen
  • Jäsen
  • Nake me happy
« Vastaus #88 : 12.10.2006 klo 13:21:15 »
Lainaus
Laitoin mirrille vähän haastetta kuoreen. Toivottavasti ei ropise leegot permannolle.

Jos ei kissat niitä saa palasiksi niin kämppis viimeistään. Se syö mitä vaan. :)

Tippuneista hampaista saisi vaikka trendikkään kaulakorun. :P

Jaana S.

• Vieras
« Vastaus #89 : 13.10.2006 klo 14:02:26 »
tykkäsin eniten...
Kiitos norpatti kannustamisesta paikanpäällä näin jälkikäteen! Marille kanssa kiitti palautteesta (nyyh... ei sun tarvi olla aina mulle niin kiltti...  :'(.

Muillekin orjapiiskureille kuten J Suomiselle ja Ristolle kiitokset.

Roju: Jos nörtteily on noin hauskaa niin sitten alan nörtiksi.