Kirjoittaja Aihe: Piirtopöydät  (Luettu 8713 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Dobbyemppu

• Uusi jäsen
Piirtopöydät
« : 28.07.2006 klo 01:22:10 »
Eli mitkä merkkiset Piirtopöydät ovat hyviä? Ja kuinka paljon ne maksavat? Tuleeko piirtopöydän ostettaessa mukana mitään piirrustusohjelmaa? Ja minkälaista jälkeä piirrustuspöydillä saa aikaan ? Jos ei piirrustusohjelma tule mukana minkälaisen piirrustusohjelman kannattaisi ladata/ostaa?
Pelkään,että Kun paint i toimi etten pysty käyttämään sitä enkä osaisi tehdä sillä mitään ja se jäisi vain nurkkaan pölyä keräämään.
Piirto/kuvanmuokkausohjelmia joita olen ladannut: brush,artrage2,painter 24,coreal paint shop pro X . En tiedä jos piirtopöydällä voi piirtää yhdenkään ohjelman kanssa jotka jo tuossa mainitsin  :-\
« Viimeksi muokattu: 28.07.2006 klo 01:31:52 kirjoittanut Dobbyemppu »

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
Re: Piirtopöydät
« Vastaus #1 : 28.07.2006 klo 02:30:37 »
- Wacom
- noin 60 - 3000 euroa muistaakseni
- tulee
- millaista vaan
- ohjelmia on paljon, ilmaisia ja maksullisia ja kaikkia voi käyttää mutta joissakin toimii paineentunnistus paremmin kuin toisissa

Piirtopöydistä on ollut perinpohjaisia keskusteluja joita löytää haku-toiminnolla.

tokage

• Uusi jäsen
Piirtopöytä ja ohjelman käyttö
« Vastaus #2 : 22.05.2007 klo 22:20:38 »
Hei,
Omistan Wacom A6 piirtopöydän ja Corel Painter Essentials 3:en. Pöytä on mulla ollu jo jonkin aikaa.. mutta ohjelma on enkuksi enkä osaa oikei tota enkkua (ei oo mun vahvin alue) heh.
Ku oon piirtäny jonku kuvan nii miten voi siitä taustan esim värittää ilman että se itse kuva(henkilö) värjäytyy.. Tasoja kai jotenki häätyy lisätä. Olis tosiaan kiva oppia kunnolla käyttää tota ohjelmaa.
Tais tulla aika sekava viesti tähä, mutta jos joku vaa osaa neuvoa mitenkää nii tuhannet kiitokset vaivannäöstä (:

*innokas piirtelijä* :)

Curtvile

• Ylläpitäjä
Re: Piirtopöytä ja ohjelman käyttö
« Vastaus #3 : 25.05.2007 klo 11:18:38 »
Tervetuloa Kvaakkiin Tokage
Luepa tämä läpi ensin

tokage

• Uusi jäsen
Piirtopöytä ja ohjelman käyttö
« Vastaus #4 : 27.05.2007 klo 22:16:04 »
Joo kiitos linkistä nyt tuli luettua.
Tarkemmin sanottuna mulla on Wacom Graphire4 Classic.
Pitää kai itse opiskella jos ei mistään apua löydy.

Tempsa.

• Jäsen
Piirtopöydistä! (again) :D
« Vastaus #5 : 21.06.2008 klo 22:32:23 »
Aion hankkia piirtopöydän viimeistään ensi jouluna ja koska mulla ei ole ennen ollut ottaisin vaan jonkun halppiksen testailuun. Jos sitten pidän siitä voin harkita parin vuoden päästä jotain wakomia, mutta nyt en viitsi testailuun käyttää rahojani wakomin kaltaiseen huippulaitteeseen jos innostus pääsee loppumaan puolessa vuodessa niin ei harmita. Niin mitä suosittelisitte? Aiptekia? Trustia? ja kumpi on parempi Aiptek vai Trust ja miksi? Mitä eroja niissä on ja millaisia kokemuksia teillä on niistä molemmista?

Kiitos jo etukäteen  :)

Tempsa.
Jos mietit seuraavaa askeltasi liian kauan, saat viettää loppuelämäsi yhdellä jalalla seisten.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
Vs: Piirtopöydistä! (again) :D
« Vastaus #6 : 22.06.2008 klo 00:27:57 »
Aion hankkia piirtopöydän viimeistään ensi jouluna ja koska mulla ei ole ennen ollut ottaisin vaan jonkun halppiksen testailuun. Jos sitten pidän siitä voin harkita parin vuoden päästä jotain wakomia, mutta nyt en viitsi testailuun käyttää rahojani wakomin kaltaiseen huippulaitteeseen jos innostus pääsee loppumaan puolessa vuodessa niin ei harmita. Niin mitä suosittelisitte? Aiptekia? Trustia? ja kumpi on parempi Aiptek vai Trust ja miksi? Mitä eroja niissä on ja millaisia kokemuksia teillä on niistä molemmista?

Kiitos jo etukäteen  :)

Tempsa.
Kuin hankkisi häijyn akan kokeeksi ja jos menee hyvin, eroaa ja ottaa mukavamman? ??? :laugh:

PurPur

• Vieras
« Vastaus #7 : 22.06.2008 klo 00:34:16 »

Mulla on Wacomin Bamboo One, halpis, mutta ihan jees harrasteluihin.   

Tempsa.

• Jäsen
« Vastaus #8 : 22.06.2008 klo 14:10:30 »
Kuin hankkisi häijyn akan kokeeksi ja jos menee hyvin, eroaa ja ottaa mukavamman? ??? :laugh:

häijy akka ei maksa 500 euroa.. En halua tihrustaa mihinkään A5/A6 vaan joku A4 olisi sopiva, ja Wakomin isot maksavat niin samperisti. Ja jos miehet maksaisivat ottaisin ensin jokun keskiverron ja katsoisin tuleeko siitä yhtään mitään. Jos tykkään/huomaan tarvitsevani vähänkin hankin myöhemmin paremman, jos en ei haittaa etten tuhlannut ja ostanut kallista jota en kuitenkaan olisi tarvinnut.
Jos mietit seuraavaa askeltasi liian kauan, saat viettää loppuelämäsi yhdellä jalalla seisten.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #9 : 22.06.2008 klo 15:17:28 »
häijy akka ei maksa 500 euroa.. En halua tihrustaa mihinkään A5/A6 vaan joku A4 olisi sopiva, ja Wakomin isot maksavat niin samperisti. Ja jos miehet maksaisivat ottaisin ensin jokun keskiverron ja katsoisin tuleeko siitä yhtään mitään. Jos tykkään/huomaan tarvitsevani vähänkin hankin myöhemmin paremman, jos en ei haittaa etten tuhlannut ja ostanut kallista jota en kuitenkaan olisi tarvinnut.
Lue olemassaoleva ketju niin saat vastauksen kaikkeen. Ei jaksa oikoa väärinkäsiytksiä monta kertaa.

Rami Selin

• Jäsen
  • Uskon kaiken
« Vastaus #10 : 22.06.2008 klo 15:24:57 »

Itselläni on Wacom Graphire4 A5, joka maksoi aikoinaan runsaan satkun. A5-koko on loistava, koska koneellahan voi aina zoomailla, jos tarvetta tulee.

Älä nyt missään nimessä tuhlaa rahoja huonoon piirtopöytään. Itse tein niin muutamia vuosia sitten ja halut piirtää kyseisillä rakkineilla kaikkosi täysin. Se oli nimenomaan jokin Trustin romu.

mia2

• Jäsen
  • Kvaak!
Piirtopöytäkokemuksia?
« Vastaus #11 : 06.01.2009 klo 15:31:53 »
Harkitsen piirtopöydän ostamista, mutta kovin rajoittunut valikoima esim. Gigantissa, vain 2 mallia, molemmat ilm. A5-kokoa. Toinen 50 euroa, toinen muistaakseni parisataa, enkä tajua mikä ero niiden välillä on, kun ei kuvauksesta saanut mitään selvää...

Kokemuksia eri malleista, suosituksia ostopaikoista? Millaisiin ominaisuuksiin kannattaa kiinnittää huomiota? En ole piirtopöytää ikinä kokeillut, joten asiassa täysi noviisi...

Kiitos kiitos! ;)

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
Vs: Piirtopöytäkokemuksia?
« Vastaus #12 : 06.01.2009 klo 15:36:19 »
Aiheesta on varsin laaja keskustelu täällä. Sinne siis.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva