Kirjoittaja Aihe: Uutta mangaa suomeen?  (Luettu 51049 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Reima Mäkinen

• Jäsen
Re:Uutta mangaa suomeen?
« Vastaus #60 : 26.12.2004 klo 17:39:47 »
Vielä ei ole kyselty Ilmajoelle opeksi. Olen kyllä hieman nyreissäni siitäkin kun joku isänmaamme mangatoivoista varasti mun How to draw manga oppaan. (Siinä meni ainakin tunnin palkka, enkä enää osaa enää itsekään piirtää mangaa kun meni opas alta   :'( )

Asiaa. Olen tyytyväinen jos ja kun nyt saadaan parikin uutta manga-sarjaa ens vuonna. (Yks molemmilta kustantajilta) Tuntuu nuo aikataulut yms. järjestelyt olevan sopimustenteossa aika hankalia kustantajille. Siis jos hyvin käy, viikkorahat piisaa mangaan edelleen joten kuten. Mut mistä sitä tietää jos jo vuoden kuluttua meilläkin pyöris se 5-6 mangasarjaa. Epätodnäk. tuntuu silti...
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Pic

• Jäsen
  • That's fuckin' stupid!
Re:Uutta mangaa suomeen?
« Vastaus #61 : 30.12.2004 klo 12:46:37 »
Whah! Törkeää!  >:( Kuka kumma... *naksuttelee rystysiään pahaenteisesti* Todella ikävää, henkilökohtaisesti nimittäin toivoisin sinua opeksi, en ole tähän päivään mennessä hyötynyt mistään kurssista niin paljon kuin viimekesäisestä. Ilmajoelle menen kuitenkin, jos vain pääsen, ja tällä kertaa hieman paremmin varustettuna, olen saanut peräti hankittua muutaman Copicin.  :)

ps. Olen muuten oppinut piirtämään hieman paksummillakin tusseilla, brushit hallitsee.  ;)
I'd prefer naked SnaPe. Nyahah.

Neko-Chan

• Vieras
Re: Uutta mangaa suomeen?
« Vastaus #62 : 31.05.2005 klo 14:56:38 »
en tiedä onko tätä tässä keskustelussa sanottu, mutta:
egmontin PITÄISI (koskaan ei tiedä) alkaa suomentaa ainakin Duel mastersia ja time stranger kyokoa. olishan se inu-yasha ihan jees

Heikki "VermeS" Heiska

• Otaku
  • Jäsen
  • De Chelonian Mobile
« Vastaus #63 : 02.06.2005 klo 16:13:08 »
Sarjan toteutus on aivan länsimaisen tyylinen.
Oliko länsimaissa tuollaista tyyliä paljonkin 70-luvun alussa?
Ei suurisilmäisiä pikkutyttöjä lainkaan, vaikka Daigiro-poika onkin söpö kuin sika pienenä.
Niin gekiga tyylin sarjoissa söpöilyä ei oikein esiinny.
"If it commands attention it's culture, if it matches the couch it's art!"
-- Robert Williams

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #64 : 02.06.2005 klo 18:00:51 »
Olen lukenut nyt noin ensimmäisen neljänneksen ja olen koukussa.

Ensimmäinen puolisko on rautaa, loppupuolella juonessa on hieman pöhköyksiä ja muutoinkin käsikirjoitus menettää hieman otettaan.

Spoilaa> Erityisesti kun lukija on pitkään pohtinut rahan käyttötarkoitusta, asian paljastuttua koko idea vaikuttaa täysin idioottimaiselta. <Spoilaa

Vermes: minulle tuosta Kojiman tyylistä tulee mieleen kaikki 70-luvun agenttisarjakuvat ym. Joten pidän itsekin tuota tyyliä suht länsimaisena, oikeutettua tai ei.

TeroH

• Latteuksien latelija
  • Jäsen
« Vastaus #65 : 02.06.2005 klo 20:03:43 »
Olen lukenut nyt noin ensimmäisen neljänneksen ja olen koukussa. En ole tosin ahmimalla niitä lukenut. Joku täällä kerran kertoi lukeneensa jälkimmäisen puoliskon koko 9000 sivun eepoksesta yhden viikonlopun aikana. Siitähän tulee ähky eikä tuo tee tälle mestariteokselle oikeutta.

Se olin luultavasti minä. Ja kyllä hieman ähky tuli, mutta ei suuressa määrin. Tosin mie oon tarinanarkkari ja haluan mahdollisimman nopeasti lukea tarinan kulun loppuun ja vasta sen jälkeen palata pieniin yksityiskohtiin. Jälkikäteen kun olen lukenut yksittäisiä pokkareita niin lukukokemus on ollut huomattavan erilainen.

Lukemalla paljon kerrallaan tarinan kaari ja jatkuvuus painottuvat paljon ja kokemus on intensiivinen, kun taas yksittäiset elementit ja pienet yksityiskohdat jäävät hieman pimentoon. Ja päinvastoin jos lukee hitaasti. Toiset (sarjakuva)tarinat soveltuvat paremmin kerralla lukemiseen kuin toiset, ja jotkut toimivat kummin vain. Itse en näe kumpaakaan tapaa automaattisesti toista parempana, vaan kysymys on makuasioista.
Tässä tekstissä ei ole mitään henkilökohtaista.

TeroH

• Latteuksien latelija
  • Jäsen
« Vastaus #66 : 03.06.2005 klo 21:38:10 »
Surfin' Joe: Ymmärrän hyvin kantasi, itselleni yksi Kokemus oli alkupään jakso jossa Daigoro hoivasi sairasta isäänsä kunnes pariskunta sattui paikalle auttamaan. Ja silti Yksinäinen Susi nousi kellojen soidessa kohtaamaan kohteensa. Se kylmäsi, erityisesti koska monen eri kokijan näkökannat nousivat hyvin esille.

Hitaasti lukeminen olisi saattanut olla parempi vaihtoehto, mutta pakkomielle iski enkä jaksanut vastustella. Niinpä olen rationalisoinut asian itselleni sopivalla tavalla...
Tässä tekstissä ei ole mitään henkilökohtaista.

Heikki "VermeS" Heiska

• Otaku
  • Jäsen
  • De Chelonian Mobile
« Vastaus #67 : 04.06.2005 klo 12:12:15 »
"If it commands attention it's culture, if it matches the couch it's art!"
-- Robert Williams

*P-chan*

• Jäsen
  • tutkiva ei tieltä eksy.
« Vastaus #68 : 10.06.2005 klo 15:08:28 »
kun vaan tulis tyttöjen mangaa suomeen päin, Ranma ja Conan (joita nyt kuitenkin paremman puutteessa fanitan) ovat kuitenkin ruumiineen ja kylpyjuttuineen shounen-mangaa. Maison Ikkokua, Inuyashaa... joo, ne ois mun listalla!

Arska

• Klabautermann
  • Jäsen
  • Smells like baked Alaska.
« Vastaus #69 : 11.06.2005 klo 19:19:50 »
Enpä tiedä pitäisikö tuota Maison Ikkokua suomentaa koska se kuitenkin kertoo semmoisesta ihmissuhdesoopailusta että perheen pienimpiä ei varmaan kauheasti kiinnosta ja ne joita kiinnostaa osaavat luultavasti jo enklantia lukea ja voivat siis ostaa englanninkielisen, niiden saatavuus kun on Suomessa vielä niin hyvä. Kirjastot ja mangashopit pursuavat niitä, ainakin mitä minä olen huomannut.
Ja kun Ikkoku ja InuYasha ovat Takahashin mangoja niin turha niitä on tänne nyt heti tuoda kun meillä on jo Ranma, muuten tulisi aika Rumikopainotteista suomenkielisestä mangatarjonnasta.
Minusta järkevintä on että yritetään valita suosittuja, mutta erityylisiä sarjoja jotta päästään samalla niistä otakuista jotka valittelevat joka paikassa sitä että miksi oi miksi kaikilla on niin väärä kuva mangasta se ei ole pelkkää ranmaa ja sailor moonia niinQ!11
Near a tree by a river there's a hole in the ground
Where an old man of Aran goes around and around
And his mind is a beacon in the veil of the night
For a strange kind of fashion there's a wrong and a right

Magetsu

• Jäsen
  • Ajattelen, siis olen
« Vastaus #70 : 12.06.2005 klo 01:00:11 »
kun vaan tulis tyttöjen mangaa suomeen päin, Ranma ja Conan (joita nyt kuitenkin paremman puutteessa fanitan) ovat kuitenkin ruumiineen ja kylpyjuttuineen shounen-mangaa. Maison Ikkokua, Inuyashaa... joo, ne ois mun listalla!

Älä hätäile. Elokuussa ilmestyy suomessa Time Stranger Kyoko joka on tyttöjen mangaa
http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php?topic=3007.0

Özqäri

• ~
  • Jäsen
  • Moi.
Mitä mangaa haluaisit suomeksi?
« Vastaus #71 : 01.08.2005 klo 20:03:46 »
Eli otsikon kysymys. Itse haluaisin Shin Chania koska se on hieman erilainen manga ja vaikuttaa niin "mahtavalta". Myös Naruto voisi olla ihan kiva saada suomennettuna, koska silloin sitä saisi (aika varmasti) halvemmalla ja helpommin (tosin ei sitä nytkään niin kauhean vaikeaa ole saada, mutta helpompaahan se on ostaa lähikaupan lehtihyllystä kuin tilata jostain ulkomailta).
Hei hei.

meuhkaantuja

• Vieras
Re: Mitä mangaa haluaisit suomeksi?
« Vastaus #72 : 01.08.2005 klo 20:21:17 »
No Naruto vois olla yks ja sitten hmmmmmm vaikka Yu-Gi-Oh

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #73 : 01.08.2005 klo 20:32:25 »
Özqärin aloitus sivusi tätä vanhempaa ketjua, joka alkoi kyllä arvailuilla tulevista suomennoksista, mutta joka muuttui myös pian suomennostoiveiksi. Siispä jatketaan samaan malliin. Tähän ketjuun jatkossa siis huhut tulevista suomennoksista, toiveet, mitä haluaisi luettavaksi ja myös uutiset uusien suomennosten tulosta.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Özqäri

• ~
  • Jäsen
  • Moi.
« Vastaus #74 : 01.08.2005 klo 21:00:04 »
Jaa, mä en lukenut tätä ketjua läpi...
Hei hei.