Kirjoittaja Aihe: Uutta mangaa suomeen?  (Luettu 51046 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Inuyasha

• Jäsen
Re:Uutta mangaa suomeen?
« Vastaus #15 : 30.04.2004 klo 20:25:23 »
 Arigato kaikille!
  Seki ois hienoo jos kenshinin toisvatten... sitä ne tuol egmont.de tai mikä olikaa sivul ainaki mainosti ku siel uteliaisuuttani kävin... pääasiahan on että jotain tuovatten mun mangan nälkääni... :P
Vein haluamasi nimimerkin JO vuonna 2004! Muahahahaa!

isokana

• Psykopehmo
  • Jäsen
  • Carpe canem!
« Vastaus #16 : 05.05.2004 klo 15:05:23 »
Animeunionin foorumilla Kyuu Eturautti vihjaa, että vuoden lopulla tulee Egmontilta "jotain" mangaa.

http://foorumit.animeunioni.org/viewtopic.php?t=1094&start=0&sid=d0a0ccf5c33df9d149c776e5a0bd272d
(toiseksi viimeinen viesti sivulla)

Kyuu on Tampereen animeyhdistyksen puheenjohtaja ja hänellä tuntuu olevan yhteyksiä Egmontin sarjakuvapuolelle, joten en usko hänen tietoa ihan ilmasta repineen.
« Viimeksi muokattu: 05.05.2004 klo 15:06:05 kirjoittanut isokana »

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Vastaus #17 : 06.05.2004 klo 20:15:25 »
Goumaibou... bai... bei... beibleid! GO Mobile prepaid-liittymä!

Kannattaa vilkaista toukokuun Hämiksen sisäkannelle. Vuoden lopusta en sitten tiedä...
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
« Vastaus #18 : 06.05.2004 klo 21:01:44 »
Goumaibou... bai... bei... beibleid! GO Mobile prepaid-liittymä!

Kannattaa vilkaista toukokuun Hämiksen sisäkannelle. Vuoden lopusta en sitten tiedä...

Beyblade?

Voi ei....
hehe. Voiko enää naurettavammaksi sarja mennä. (retorinen kysymys) Pikkunatiaiset taistelevat hyrrillä toisiaan vastaan.  ;D

Ainao viihdyke valtti sarjassa on animaation käsittämättömän kökkö dubbaus. Se tekee jo valmiiksi huonosta sarjasta nautittavaa trashia.

8)

"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

Gletta

• Vieras
« Vastaus #19 : 13.05.2004 klo 18:33:56 »
Blade of the Immortal-sarjaa myydään kyllä Suomessa. Manjin kimonon selässä oleva hakaristi ei liity millään tavalla natsismiin! Lainaus Endless Tinkeringin(http://users.utu.fi/riirvu/comics/) sivuilta:

"Manji ei peseydy koskaan ja pukeutuu haisevaan mustavalkoiseen kimonoon, jonka selässä on sauvastika (crux gammata) eli päinvastainen swastika eli hakaristi. Sanskritin kielessä "su" tarkoittaa hyvää tai hyvyyttä ja "asti" tarkoittaa hän on. Kuviona sauvastika symboloi aurinkoa, tulta ja voimaa, eli se on soturille sopiva tunnus. Japanissa kuviota on käytetty myös buddhalaisuuden symbolina, jolloin kuvion nimi on "manji".

Sauvastikalla on kuviona pitkät perinteet menestyksen symbolina ennen kuin Hitler kannattajineen otti kuvion käyttöön arjalaisen rodun symbolina. Hiroaki Samura haluaa korostaa, että 1800-luvulle asti sauvastika oli positiivinen symboli, eikä tarinaa haluta yhdistää millään lailla natsismiin tai antisemitismiin. "

J.M:salo

• Jäsen
« Vastaus #20 : 14.05.2004 klo 21:34:19 »
Lainaus
Blade of the Immortal-sarjaa myydään kyllä Suomessa.
Muttei suomeksi. Suurinta osaa sarjakuvista voi täältä kaupasta ostaa, jos vain tietää mistä lähteä etsimään.
Lainaus
Manjin kimonon selässä oleva hakaristi ei liity millään tavalla natsismiin!
Kuka niin väitti?

Blade of the Immortal on kyllä aika kulttuuriteko, jos sen saisi suomeksi käännettyä. Hyllyssä on eka volume ja lisää tulee varmaan seuraksi. Saisivat kääntää sarjaa vain hivenen nopeampaa. Dark Horsen tahti on järkyttävän hidas.
Toinen kiva sarja olisi Rurouni Kenshi. Kun sitä aikoinani luin, oli se hyvinki jännittävä ja mukava. Extrahubaa sai revittyä siitä kun yritti arvata kuka Ryhmä-X:n jäsenistä seuraavaksi ilmestyy. Ensimmäinen sarjan "vakava" vihollinenhan oli saanut ulkomuotonsa Gambiitilta, mitä nyt sitä oli jonkinverran muokattu Japaniin sopivaksi. Piirtäjä/käsikirjoittaja oli Jim Lee- ja RX-fani.

minkxu

• Jäsen
  • Zillion Dollar Sadist
« Vastaus #21 : 04.06.2004 klo 17:48:08 »
mun toivelistalla olis:

UROTSIKIDOJI: LEGEND OF THE OVERFIEND aika hyvä
manga. sellainen love hinan kaltainen söpöstely jossa
on paljon pupuja;D

LEMON LOLITA RAPE: ala-asteella olevan tytön rakkaus-
tarina isäänsä kohtaan. tosi hyvä ja suosittelen kaikille
manga-faneille jotka ei oo vielä tutustunut tähän mesta-
riteokseen.
"Wipe It Til It Bleeds"

Kalessin

• Uusi jäsen
  • Kavaak!
« Vastaus #22 : 05.06.2004 klo 16:15:40 »
Toinen kiva sarja olisi Rurouni Kenshi. Kun sitä aikoinani luin, oli se hyvinki jännittävä ja mukava.

Juu olisihan se hienoa, mutta nykyisen Suomi-manga käännöksen tasoa katsoen (Ranman1/2 ja Dragon Ball), voisi käännöksen tuloksesta tulla jopa katastrofaalinen, koska Rurouni Kenshin ei ole niitä helpoimmin käännettäviä mangoja.
« Viimeksi muokattu: 06.06.2004 klo 20:17:34 kirjoittanut Kalessin »
*

Tulikettu

• Jäsen
« Vastaus #23 : 05.06.2004 klo 20:53:40 »
Jep, olisihan Suomeen kiva uutta mangaakin saada kuin Dragonballia ja Ranma½. Minä haluaisin ainakin Chobitsia sekä Love Hinaa. Voisihan sitä jotakin actioniakin tulla. ;)

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Vastaus #24 : 06.06.2004 klo 22:53:00 »
Minun puolestani voisi tulla Lone Wolf & Cubia, Chobitsia, Cowboy Bebopia, Nausicaäta, Ragnarökkiä (Korealaista? Onko siis mangaa? ???) tai Cloveria.

En ole varma ovatko yllä mainitut hyvää mangaa, mutta sellaista kuitenkin, joka on jostakin syystä herättänyt mielenkiintoni... (no Lone Wolfista olen melko varma  8))
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Esa

• Jäsen
« Vastaus #25 : 07.06.2004 klo 09:37:40 »
Astro Boy olisi kova juttu. Kunnon cartoon-henkistä mangaa!

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #26 : 07.06.2004 klo 17:31:36 »
Minun puolestani voisi tulla Lone Wolf & Cubia, Chobitsia, Cowboy Bebopia, Nausicaäta, Ragnarökkiä (Korealaista? Onko siis mangaa? ???) tai Cloveria.

En ole varma ovatko yllä mainitut hyvää mangaa, mutta sellaista kuitenkin, joka on jostakin syystä herättänyt mielenkiintoni... (no Lone Wolfista olen melko varma  8))

No Nausicaä on ainakin hyvä, laadukas ja loistava ja jne jne.... Onhan Miyazaki mestaritekijä, joten mitä muuta voisikaan odottaa? ;D Clover oli tosi nätti, tosin en tajunnut siitä mitään... En ole kyllä lukenut ekaa alpparia pidemmälle. Cowboy Bebopia en ole lukenut sarjakuvana, mutta olen kuullut, että TV-sarja olisi parempi. Siitä tykkään itse todella paljon.

Hmm... Olisihan se hyvä, jos tulisi jotain mikä laajentaisi "suuren yleisön" käsitystä, joka on tällä hetkellä suunnilleen "manga=pokemon, digimon ja dragon ball".

Azya

• Uusi jäsen
Manga
« Vastaus #27 : 01.08.2004 klo 23:37:13 »
Harmillista ettei Suomen maassa suomenneta oikein kunnon mangaa. Ranma ja Dragonball Z ovat ihan ok, mutta on olemassa paljon parempia vaihtoehtoja (siis tämä oli vain minun mielipiteeni).
Itse jäin koukkuun InuYasha nimiseen sarjaan (Huom. englanniksi).
Mitkä ovat teidän lempimangojanne- ja sarjakuvianne?
...Joillakin on se hulvaton ajatus, että manga ja anime olisi suunnattu vain lapsille, pöh....

Canard

• Jäsen
  • Der Zorn Gottes
Re:Manga
« Vastaus #28 : 02.08.2004 klo 01:03:27 »
Excel Saga, Gunsmith Cats, You're Under Arrest, Video Girl Ai. Nämä mangan puolelta.
Eikä kaikki manga ja anime todellakaan ole lapsille: sellaisten kansissa lukee 'For mature readers only' tai '18' punaisella pohjalla. ;)

bgt

• Jäsen
  • Grrr....
Re:Manga
« Vastaus #29 : 02.08.2004 klo 10:35:56 »
Harmillista ettei Suomen maassa suomenneta oikein kunnon mangaa. Ranma ja Dragonball Z ovat ihan ok, mutta on olemassa paljon parempia vaihtoehtoja (siis tämä oli vain minun mielipiteeni).

Unohdit LIKEn kustantaman Akiran, jonka julkaisu on taas noin vuoden tauon jälkeen jatkunut. Numero 9 lanseerattiin Animeconissa.

Ja pitäisi ehkä Dirty Pairkin katsoa mangaksi...

Mitkä ovat teidän lempimangojanne- ja sarjakuvianne?

Tjaa-a. En osaa koskaan kategorisoida asioita näin. "Mikä on lempielokuvasi/maailman paras elokuva? Tai kirja? Tai ruoka?"  Vaikea olisi sanoa, että oliko Paavo Nurmi parempi juoksia kuin joku satasen sprintteri, saati parempi ihminen.

Mutta Akirasta pidin ja Battle Angel Alitasta (Gunm). Dragon Ball ja Ranma 1/2 ovat ihan kivaa luettavaa - pikkuviihdettä - aivojen nollausmateriaalia. Dirty Pairit ovat kutakuinkin samaa.

Maison Ikkokua lueskelen parhaillaan ja se on ihan mainiota ja addikotivaakin ("yhden luvun nyt vielä ehtii lukea ennen kuin täytyy lähteä linse-asemalle...... kaksi jos juoksee...") On osannut oikein herkistääkin parissa kohtaa.
Also spracht Blau Tiger.