Äänestys

Kummat Lucky Luke -sarjakuvat ovat parempia

Morrisin kirjoittamat ennen Goscinnya (Pat Poker, Phil Defer, Doc Doxey, jne.)
22 (71%)
Goscinnyn kuoleman jälkeen tehdyt (Fingers, Daily Star, Lucky Luken morsian, jne.)
9 (29%)

Äänestäjiä yhteensä: 29

Kirjoittaja Aihe: Lucky Luke sans Goscinny  (Luettu 4255 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pässi

• Jäsen
Lucky Luke sans Goscinny
« : 08.07.2006 klo 20:33:41 »
Lucky Lukejen (Lukien?) tuotanto voidaan jakaa karkeasti kolmeen ajanjaksoon: Morrisin itse kirjoittamat ja piirtämät Luket 1947-1956, Goscinnyn kirjoittamat 1957-1977 sekä muiden tyyppien kirjoittamat Luckyt 1977 eteenpäin.

Neljäntenä jaksona voitaneen pitää Lucky Lukeja Morrisin kuoleman jälkeen, mutta ei mennä nyt niihin.

Jos jätetään Goscinnyn kirjoittamat jutut pois, niin kummat Luket ovat enemmän teidän mieleen? Alkuaikojen kömpelyydet vai loppuaikojen liukuhihna.

Hannu

• Jäsen
Re: Lucky Luke sans Goscinny
« Vastaus #1 : 29.12.2006 klo 21:38:12 »
Onhan erikoinen äänestys, mutta olkoon tälläinenkin; jämäkama järjestykseen. Coscinnyn tarinat on ihan eri planeetalta riippumatta kuka piirtää. Itse äänestin tuota alkupäätä, Coscinnyn jälkeisissä tarinoissa ollaan vähän liikaa Morrisin piirrosajäljen pauloissa, ts. ei tarinalla niin väliä.
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

Darzee

• Valistunut arvailija
  • Jäsen
  • Me likes prairie dogs!
« Vastaus #2 : 15.01.2007 klo 01:36:33 »
Vaikka noissa alkupään Lukeissa onkin tiettyä valloittavaa naiivia anarkistisuutta, niin annoin ääneni kuitenkin Goscinnyn kuoleman jälkeen tehdyille. Esimerkiksi Lo Hartog van Bandan tarinoimat jutut, sellaiset kuin Fingers ja Nitroglyseriini, jaksavat kyllä nostaa hymyn kasvoilleni :)

Eelis

• Jäsen
« Vastaus #3 : 01.02.2007 klo 19:52:17 »
Oli pakko antaa ääni Goscinnyn kuoleman jälkeen tehdyille kokska Lucky Luken morsian on paras. Ei todellakaa muissa oo mitää vikaa. Oon lukenu monta Lucky Lukee ja oli ne Goscinnyn kuoleman jälkeen tehdyt jostain syystä parempia. :-\

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Lucky Luke sans Goscinny
« Vastaus #4 : 19.11.2008 klo 23:07:49 »
Minulle meni kaikki nuo läpi. Mutta Morrissiin kallistuin. Tuolloin vielä ei tavoiteltu huumoria, vaan esitettiin tarinat kuten ne voisivat olla missä tahansa lännenlegendassa. Daltonien serkut ratkaisu on aina ollut jotenkin turha. Mikseivät nuo voisi vaan olla olla ne alkuperäiset Daltonit? Ei minua nuo nimet haittaa...
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.