Kirjoittaja Aihe: Ihmesarja, Essential, Masterworks, Epic Collection ym. kokoelmat  (Luettu 173900 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
Vs: Ihmesarja, Essential, Masterworks, Epic Collection ym. kokoelmat
« Vastaus #630 : 30.03.2012 klo 10:23:40 »
Hassua, että ne julkaisee tota Web ofia, kun se menee noin pitkällä tASMin edellä. Luulisi, että olisivat jaksaneet odottaa parin Essentialin verran ja aloittaa vasta sitten, niin olisivat samassa tahdissa.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #631 : 30.03.2012 klo 21:36:36 »
Adam Warlock saa nyt vasta ensimmäisen kokooman?
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

X-men

• Jäsen
« Vastaus #632 : 09.10.2012 klo 19:37:12 »
XFn essussa Xtinction Agendaa ja X-Mn essussa taas Varjokuningasta ja Muir-saagaa, olisi varmaan pahempaakin löytynyt.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #633 : 14.10.2012 klo 12:43:49 »
Onko kukaan tehnyt yhteenvetoa miten julkaistut Ihmesarja-pokkarit ja nämä Amerikan essut suhtautuvat toisiinsa? Meinaan jos haluaisi täydentää kesken jäänyttä Ihmesarjaa, niin mitä essuja pitäisi ostella? Tieto kyllä löytyy jos käy kaikki nämä 57 sivua viestejä läpi, mutta uskon että joku asiaa tunteva osaisi lonkalta heittää tiedon. :)
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #634 : 14.10.2012 klo 12:59:28 »
Menee vähän päällekkäin, mutta esim. X-meneissä kantsii ostaa eka ja sitten jatkaa neljännestä Essentialista. Ihmenelosissa eka Ihmesarja kattaa vain osan ekaa Essentialia samoin kuin toinen Ihmesarjakin, joten jos haluaa katkeamattoman sarjan, kannattaa ostaa kaikki. Sama juttu Rautamiehen kanssa.
Hämiksissä  neljä ekaa Essentialia voi ostaa, sitten taas alkaen seitsemännestä eteenpäin. Spectacular Spider-man Essentialeissa nähtiin suomeksi hiukan yli kaksi eli ostaminen kannattaa kolmosesta.
Hämähäkkinaisessa nähtiin reilu puolet ekasta Essentialista. Samoin Rautamiehessä ja Wolverinessa vain osa Essentialia.

Edit: korjasin Spectacularin.
« Viimeksi muokattu: 14.10.2012 klo 13:02:41 kirjoittanut Veli Loponen »

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #635 : 14.10.2012 klo 13:26:31 »
Menee vähän päällekkäin, mutta esim. X-meneissä kantsii ostaa eka ja sitten jatkaa neljännestä Essentialista. Ihmenelosissa eka Ihmesarja kattaa vain osan ekaa Essentialia samoin kuin toinen Ihmesarjakin, joten jos haluaa katkeamattoman sarjan, kannattaa ostaa kaikki. Sama juttu Rautamiehen kanssa.
Hämiksissä  neljä ekaa Essentialia voi ostaa, sitten taas alkaen seitsemännestä eteenpäin. Spectacular Spider-man Essentialeissa nähtiin suomeksi hiukan yli kaksi eli ostaminen kannattaa kolmosesta.
Hämähäkkinaisessa nähtiin reilu puolet ekasta Essentialista. Samoin Rautamiehessä ja Wolverinessa vain osa Essentialia.
Edit: korjasin Spectacularin.

Thanks Veli! Arvasin että tämä helposti löytyy! :)

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
« Vastaus #636 : 14.10.2012 klo 19:47:00 »
Tuo Hämähäkkinainen kiinnostaisi ainakin itseäni hommata joskus. Oli sen verran hauskan tuntuista settiä se suomalainen ihmesarja.

Onko noita muuten kuinka monta pakettia tullut amerikkalaisittain?

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #637 : 14.10.2012 klo 19:51:59 »
Pari niitä vissiin oli, hämähäkkinaisia essuina. Käsitin että itse lehtikin oli lyhytikäinen, Jukka varmaan korjaa, jos olen väärässä. Jukalle tai jollekin muulle tietäjälle myös kysymys: Mitä eroa on noilla kaikilla Marvel Masterworkseilla mitä esim  adlibris listaa? Hintavaihtelut 13-48e viittaa siihen, että on pokkarii ja kovakantista. Sivumäärät vaihtelee 100-300 välillä, miten sivukoot vaihtelee? Onko kaikki väreissä?

Spunkmeyer

• Jäsen
« Vastaus #638 : 14.10.2012 klo 21:25:22 »
Täältä selviää vastaus kaikkiin kysymyksiin. Itse olen käyttänyt tätä artikkelia kaikkiin hankinta-asioihin eikä siellä vielä toistaiseksi ole väärää tietoa vastaan tullut.
PIRATE CREW - We Don't Innovate. We Imitate.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #639 : 04.11.2012 klo 22:46:29 »
Tuo Essential OHOTMU on ilmeisesti se alkup. 15 lehdestä koottu 25 vuotta wanha esittelypaketti. Pahasti wanhentunut.

Mutta muakin vähän kaduttaa kun myin pois oman 10 traden deluxe editionini. 80-luvulla kumminkin viimeksi Marvel oli paras.

Mikä näistä Official Handbook of the Marvel Universe -kokoomista olisi paras, jos haluaisi mahdollisimman paljon klassisten 60-90-lukujen tärkeimpien sankareiden ja vihollisten esittelyitä yksissä kansissa? Mikä toi Jukan viittaama alkuperäinen "vanhentunut" on? Entä toi 10 traden deluxe edition? Kun lukee noita vanhoja koosteita, olisi kiva tarkastaa jostain perustiedot tyypeistä ilman että tarvii nettiä selailla. Ei tarvi siis olla ajantasainen ja kaikkia uusia hahmoja, vaan just noi vuodet 60-90 riittäis mainiosti.

Wladislaw

• Jäsen
« Vastaus #640 : 05.11.2012 klo 12:53:37 »
Mikä näistä Official Handbook of the Marvel Universe -kokoomista olisi paras, jos haluaisi mahdollisimman paljon klassisten 60-90-lukujen tärkeimpien sankareiden ja vihollisten esittelyitä yksissä kansissa?

Ensimmäinen versio julkaistiin lehtinä 1983-84 ja mahtuu yhteen edulliseen Essential-uusintapainokseen (jos mustavalkoisuus ei haittaa). Laajennettu Deluxe Edition tuli 1985-88 ja mahtuu kolmeen Essentialiin. Siihen tuli lisäksi Update '89, joka mahtuu yhteen kirjaan. Luulisin, että tästä tokasta ovat peräisin useimmat suomenkielisistä Marvel-lehdistä tutut esittelyt?

Kolmannen, Master Editionin, julkaisu alkoi 1990, Wikipedia ei osaa kertoa milloin päättyi. Näyttää olevan kolme Essentialia siitäkin. Sitä en ole itse koskaan lukenut.

X-men

• Jäsen
« Vastaus #641 : 05.11.2012 klo 20:31:49 »
Master Edition näyttäisi päättyvän marraskuulle 93 (36 lehdykkää), seuraava handbook käsittelee sitten tätä vuostuhatta (2004-05) ja sitä seuraava ed. pikkasen uudempaa eli 90-luku jää(nee) pääosin noitten ulkopuolelle.

Wladislaw

• Jäsen
« Vastaus #642 : 06.11.2012 klo 12:50:02 »
Olikos se Master Edition se jossa oli irtolehtiä joita kerättiin kansioon?

Pikaisen googlauksen perusteella näyttäisi olleen.

X-men

• Jäsen
« Vastaus #643 : 06.11.2012 klo 20:40:28 »
Comicvinessa olevien kansikuvien ja numeroinnin perusteella ei tullut päivityksiä.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #644 : 16.04.2013 klo 16:21:02 »
Tänään luin tosta kanssa ja vaikka hinta on aika kova, niin houkuttaa. Etenkin toi uudempi kama. Jos vielä menee sisällöt yksiin essentialien kanssa, niin voi sopivasti yhdistellä.