Olen yllättynyt siitä ettei Peräspoikakaan ole saanut kustantajaa, se on sentään gallupeista päätellen varsin suosittu. Elli ja Emma on koululaisen sarjoista ylivoimaisesti suosituin, mutta en ole nähnyt siitäkään kokelmaa vielä. En edes yritä ymmärtää mitä kustantajien päässä liikkuu, jos eivät sitäkään julkaise.
Mutta joo, myönnettäköön nyt etten ole itse enää edes jaksanut kovin aktiivisesti kustantajia lopunperälle etsiä. Vaikka täältä julkaisijan saisinkin, niin se ei vielä mitenkään takaa sitä, että sarjaani markkinoitaisiin aktiivisesti, tai että minulle muistettaisiin toimittaa rojalteja tai edes selvityksiä myyntiluvuista, tai että sitä julkaistaisiin millään järkevällä aikataululla. Eli toisin sanoen, ihan mielelläni julkaisen itse, onpahan kaikki langat sitten omissa hyppysissä.
Tiivistin kolmososan 24 sivuun, ja olen koeluettanut sitä kavereilla ja pikkuveljillä. Palautteen perusteella tiivistys näyttää olleen hyvä ratkaisu, ja voinhan minä sitten laajentaa siitä alpparijulkaisuun "tekijän version", niinkuin aion kakkosenkin kohdalla tehdä, joten eipä se mikään ongelma ole.