Kyseessä on on Lahden antikvaarinen kirjakauppa (en ole nimeä nähnyt missään, mutta tuo se kuulemma on), Vesijärvenkatu 12. Aukioloajat arkisin 11.30-12.30 ja 15.15-16.45, lauantaisin 11.30-13.30. Ulkolaista kamaa löytyy runsaasti, kotimaisia uutuuksia vähän vähemmän ja käytettyjä kotimaisia vielä vähemmän. Hintataso Goodfellowsin luokkaa.
Ja omistaja on muutes melkoisen mukava herra, jonka kanssa kannattaa vaihtaa muutama sana. Nämä mukavat divarinpitäjät tuntuvat joskus olevan aikamoisia harvinaisuuksia alalla.
Noista aukioloajoista taisi unohtua "avoinna asiakkaille" maininta. Eli sisään kannattaa mennä jonkinmoisen rahatukun kanssa ja olla sen näköinen, että todellakin on ostamassa jotakin. "Plärääjät" saa aika nuivan kohtelun.
Itse en ole reiluun kymmeneen vuoteen käynyt herra Suurosen putiikissa. Minut saateltiin sieltä ulos lauseella "lehtien myynti on nappikauppaa pitäisi lopettaa koko touhu". Oli vissiin huono päivä herralla.
Tuohon aikaan olin aika valikoiva asiakas (olin kyllä tuolloin ostoaikeissa) ja ostotapahtuma (eli tarjonnan tsekkaus

) taisi kestää liian kauan, ja kun en sitä kiukuttelua jaksanut kuunnella niin annoin äijän pitää lehtensä ja pistin putiikin boikottiin

.
Sitten olinkin vuoteen 2000 saakka pääkaupunkiseudulla ja nyt kun olen taas Lahteen palaillut niin en ole käynyt kuin ikkunaa vilkaisemassa. Nyt olis kyllä pätäkkääkin sen verran, että vois käydä kattomassa mitä sille on nurkkiin kertynyt ja ostaa parhaat päältä pois.