Author Topic: Anatomia harjoitelmia ! (paljon kuvia)  (Read 10580 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

egets

• Ruma Ankanpoikanen
  • Jäsen
  • Your Love In Flames, baby !
Anatomia harjoitelmia ! (paljon kuvia)
« on: 18.06.2006 klo 13:38:39 »
Yritin etsiä foorumilla tällasta ennestään mutta en löytänyt, elikkä Photoshopilla tehtyja 15 -30 minuutin anatomia harjoitelmia valokuvista, referenssit näihin täältä --> http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=298699

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
Re: Anatomia harjoitelmia ! (paljon kuvia)
« Reply #1 on: 16.07.2006 klo 21:54:14 »
Egets. Hyviä harjoitelmia. Mittasuhteet tuntuvat menevän kohdalleen. Sulla oli Conceptart.orgissa jotain valmiimpiakin.

Tässä jotain omia. Treenailen parhaillani anatomiaa ja yritän ymmärtää kehonosien paikkoja. Osa piirretty mallin avustuksella ja osa ilman. Tarkoituksena ei ole tehdä täysin aidon näköisiä luonnoksia, vaan selvittää, miten lihakset yms. osat asettuvat paikoilleen. Siksi hahmot välillä vähän karrikoituja.

Pistäkäähän muutkin anatomiatreenikuvia kehiin, jos löytyy.

8]

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Reply #2 on: 16.07.2006 klo 22:51:48 »
Mainioita Egets, sopivan rentoja ja muistiinpanomaisia mun makuun. Jos lähdet lehtiön kanssa ulos ja piirtelet arkisempia asentoja, alat olla kunnian poluilla.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #3 on: 17.07.2006 klo 00:50:42 »
Siirryin luonnokset ketjusta tähän ketjuun näine anatomiaharjoituksineni. Harjoituksia tältä illalta... ilman mallia kaikki. Päät ehkä vähän parempia kuin eilen, vaikka ei vieläkään ihan kohdallaan...

8]
« Last Edit: 17.07.2006 klo 01:28:04 by Hazart »

kaltsu

• Jäsen
« Reply #4 on: 17.07.2006 klo 02:36:34 »
Päät ehkä vähän parempia kuin eilen, vaikka ei vieläkään ihan kohdallaan...

Ja mikä hämmentävintä, vaikeammat kuvakulmat tuntuvat onnistuvan hiukan noita "helpompia" paremmin, niinkuin vaikka tuossa kuvassa missä kaveri on leuka ylöspäin. Silkkaa sattumaa vai saako haastavampi kulma yrittämään enemmän?

Mun piti tehdä tohon yhteen kuvaan muutama ohjeistusviiva siitä, miten linjojen mun mielestä pitäis mennä mut syntyki tällanen giffi:

Toisten piirroksista näkee luonnollisesti helpommin virheet enkä tosiaan itsekään ole mikään anatomian mestari. Suorastaan harmittaa että on tullut harjoiteltua niin vähän tai väärillä tavoilla. Toivottavasti tuosta giffistä kuitenkin selviää muutama tekemäsi perusmoka ja saisin sut Hazart oikeasti käyttämään enemmän mallia näihin tutkielmiin.

Ymmärrän toki että nämä ovat pelkkiä harjoituksia mutta mielestäni niitä voisi tehdä järkevämminki kun kerta olet hommaan ryhtynyt.

Yst. terv. nimim. "älä tee niinkuin minä teen vaan niinkuin minä neuvon"

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #5 on: 17.07.2006 klo 09:01:19 »
Kaltsu. Toi giffi on erittäin hyvä. Auttaa varsinkin silmien kohdan ongelmien kanssa. Mulla jotenkin katoaa tuo nenän takainen silmä aina jonnekin.

Eläkä huoli tuosta mallitta piirtämisestä. Se on vain tämä vaihe harjoittelussa.

8]

Jho

• Jäsen
« Reply #6 on: 18.07.2006 klo 18:52:02 »
Andrew Loomis:n tahtiin tuossa harjoittelin kun sain kuulla kunniani huonosta anatomista conceptartissa :/
Anatomia on just semmonen juttu minkä luulee osaavansa, siis ei välttämättä täydellisesti, mutta kuitenkin niin hyvin ettei sitä tule harjoiteltua (tarpeeksi ainakaan).

Oikean kokoisena

Oikean kokoisena
« Last Edit: 18.07.2006 klo 18:54:01 by Jho »

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #7 on: 19.07.2006 klo 00:57:47 »
Jho. Loomiksen materiaali on tosiaan hyvä. Olen kanssa vähän kattelut sitä. Pistä lisää kuvia, jos treenaat jotain. Seuraan mielenkiinnolla.

Jokohan alkaisi petraantua. Tässä tämän iltahetken tuotoksia. Silmät edelleen vaikeita, mutta Kaltsun giffi avasi silmäni ja tajusin pari ongelmaa. Edelleen ilman mallia (hehehe).

8]

kaltsu

• Jäsen
« Reply #8 on: 19.07.2006 klo 01:44:20 »
Eläkä huoli tuosta mallitta piirtämisestä. Se on vain tämä vaihe harjoittelussa.

Hehe juu. Kyllä mä sun osaamisen ja tason kuitenkin tunnen. Tiedät varmasti mitä teet.

Jokohan alkaisi petraantua.

Minusta kyllä. Huomattavastikin. Kasvojen eri osat alkavat selkeästi löytää omat paikkansa ja niiden suhteet alkavat olla sovussa. Vartalokin näyttää jotenkin paremmalta kuin nuo muutamat aikaisemmin piirtämäsi.

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
« Reply #9 on: 19.07.2006 klo 01:58:36 »

Sori. Oli pakko.  ;D
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

Jho

• Jäsen
« Reply #10 on: 19.07.2006 klo 02:19:58 »
Hazart Tosi hieno toi vika, selvästi parantunut edellisestä. Ilmekkin on hyvä.

Juu, tarkoitus olisi ainakin Loomiksen "Figure Draw For All It's Worth" ja "Successful Drawing" opiskella, tai ainakin jotenkin sisäistää. Kun eivät kouluun huolineet, niin on opeteltava itse <:/

Varsinkin tuo ensimmäinen noista kirjoista on aika raamatun maineessa mm. cgtalkissa ja conceptart.org:ssa. Oikein hyviltä kirjoilta ovat vaikuttaneet vaikka 50-luvulta ovatkin. Lähinnä on hauska bongailla hassuja hiustyylejä ja yhdessä kohtaa Loomis ehdottaa ammatiksi esimerkiksi Propagandajulistemaalaria :D
Niin ja naisen pituus kaavassa naisella on korkokengät jalassa.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #11 on: 19.07.2006 klo 11:45:01 »
Kiitos Kaltsu. Niin kritiikistä kuin kannustuksestakin. Molempia tarvitaan.

Kiitos Markku. Juuri tuollaisena lihaskimppuna minäkin näen itseni. Nyt meitä on sitten kaksi.

Ja sitten ajatus. On hämmästyttävää huomata, miten paljon muutaman päivän aktiivinen 'opiskelu' vie omaa tekemistä eteenpäin. Nuo ensimmäiset pääthän ovat ihan karseita verrattuna eilisiin, jotka on tehty kaksi päivää myöhemmin.

Olen aina ihmetellyt, miten nämä manga yms taiteilijat kasaavat pelkistetyistä palikoista simppelit, mutta kuitenkin anatomisesti korrektit hahmot. Kun olen itse yrittänyt samaa, homma ei ota toimiakseen. Nyt olen varma, että hekin ovat opiskelleet ensin anatomiaa ja osaisivat kyllä piirtää 'oikeamminkin', jos vain haluaisivat.

8]

Jho

• Jäsen
« Reply #12 on: 19.07.2006 klo 15:26:39 »
Tuommonen tuossa äsken tuli väännettyä:

Oikeassa koossaan

egets

• Ruma Ankanpoikanen
  • Jäsen
  • Your Love In Flames, baby !
« Reply #13 on: 21.07.2006 klo 01:13:49 »
Hei taallahan on hyvia lihasharjoitelmia, taytyy tunnustaa etten ole kauheasti tehnyt ja tosiaankin pitaisi kaikkein hauskimmalta nayttaa toi viimeiseksi postattu Jho:n piirrustus paitsi etta peppu osa on liian kapea tossa oikeimman puoleisessa ja muutenkin aika paljon liian kapea nayttaa itse asiassa silta kun se kuva olis kirjan taitoskohdassa muuten nayttaa olevan aika taydellinen, varsinkin tykkaa tosta vasemman puoleisen kasvoista ja hiuksista !!!! Yli persoonallinen !!  :)

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #14 on: 21.07.2006 klo 01:15:08 »
Jho. Emmä noista osaa oikein mitään palautetta antaa. Nehän on niitä Loomiksen kirjan taulukoita vissiin. Hyvää treeniä.

Tässä muutamia uusia kuvia. Ylämies ja wolverinet apukuvilla, muut mielikuvituksesta.

Saa arvostella, jos mieli tekee. Markkukin.

8]