Author Topic: Haaste  (Read 9971 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
Re: Haaste
« Reply #15 on: 25.06.2006 klo 23:29:03 »
Piirrokset on mainioita mutta kuvan luettavuus vaikeahkoa, ainakin nettitarkkuudella. Arvostan pelkkään kuvaan nojaavaa kerrontaa. Silloin on syytä olla tarkkana että saa lukijan katseen vaeltamaan siellä missä tapahtuu, ettei tartte peruutella että mitä tuossa äsken olikaan.

Mutta pidän enemmän ruutujen selkeästä erottamisesta "katuojilla" (ei-vakiintunut-nimitys ???).

koikkalainen

• Jäsen
« Reply #16 on: 26.06.2006 klo 22:06:22 »
Piirrät taitavasti, mutta minunkin on hieman vaikea hahmottaa, mitä ruuduissa tapahtuu. Taustan yksityiskohtia voisi vähän karsia. Esimerkiksi sohvan voisi piirtää ilman noita tähtitaivaskoristeita ja talon seinästä voisi jättää pois puun kuvioinnin jne.

Minä taas en lähtisi noista poimimaan vähennyksiä, seinän kuviointi on paikallaan, ehkä sohvan tähdet voisivat olla ohuemmalla tussilla.
Ehkä tussin paksuuden selvempi vaihtelu hahmoissa ja taustoissa auttaisi alleviivausta.
What ever

egets

• Ruma Ankanpoikanen
  • Jäsen
  • Your Love In Flames, baby !
« Reply #17 on: 27.06.2006 klo 15:40:06 »
Joo olen enemmankin kuullut tosta viivojen paksuudesta ja onhan ne aika tasapaksut, kovempaa hommaa tama inkkaaminen kuin vois kuvitellakaan !!! Kun kattoo jotain paksuja sarjakuvakirjoja joissa sivu sivun jalkeen on pikkutarkkaa yksityiskohtaa vakerretty eika jalki karsi edes 50 sivun jalkeen niin kylla huippaa, mutta ihmisiahan ne nekin ihmiset on jotka ne on inkannut -tai mustannut etta taytyy vain olla ahkera niin koko ajan jotain toivottavasti oppii !!!

Nyt rupesin vahan rohkeammaksi mustaamisen suhteen kun sita aina turhaan arastele, onko nyt parempi lukea ?

egets

• Ruma Ankanpoikanen
  • Jäsen
« Reply #18 on: 30.06.2006 klo 22:03:05 »
sivu kaksi, rohkeammalla musteen kaytolla   :-*

Neittis

• Jäsen
  • Sitä sattuu.
« Reply #19 on: 01.07.2006 klo 12:23:47 »
Muuten tosi kiva, mutta toi tekstaus on vähän hoono. Sä kyllä taiat voittaa tän haasteen.
Heitetään halit!

egets

• Ruma Ankanpoikanen
  • Jäsen
« Reply #20 on: 05.07.2006 klo 11:33:31 »
Muuten tosi kiva, mutta toi tekstaus on vähän hoono. Sä kyllä taiat voittaa tän haasteen.

Niin joku kavi sanomassa etta on kiinnostunut haasteesta mutta ei ole enaa sen jalkeen kuulunut mitaan, no ei se haittaa !!!!

Noista fonteista voisin sanoa etta olen laittamassa ihan oikeat fontit niin on sitten selkeamman nakoiset, tassa nyt on viela kasin tehdyt fontit:

Kolmas, viimeinen sivu:

« Last Edit: 05.07.2006 klo 11:49:05 by egets »

Rovio

• Mahdoton.
  • Jäsen
  • The friendly looking lad.
« Reply #21 on: 05.07.2006 klo 16:31:16 »
Hyvä VENOM!! Seuraavaksi lahtaamaan loputkin dragon ball tyypit... No joo. Hieno piirustustyyli. Ei tule heti mieleen vastaavaa, ainakaan sarjakuva rintamalta.
Vähän vaikea tota oli kyllä lukea, tai oikeastaan hidas, koska välillä piti katsoa uudestaan että mitä hittoa siinä nyt tapahtui.
Kyllä sitten lopulta ymmärsin koko jutun. Toimii kyllä tekstien kanssa paremmin.

egets

• Ruma Ankanpoikanen
  • Jäsen
« Reply #22 on: 06.07.2006 klo 12:10:48 »
aijaa, ma olen niin monta kertaa kuullut jo tota samaa kommenttia etta vaikea lukuista, eli on siis liian paljon tavaraa vai onko huonosti sommiteltu paneelit tai jotain ... apuva apuva aapuuuvvaaa !
Olisko ketaan keta vois tulla  auttamaan tai kertomaan miten kannattais muuttaa etta olis helpompi lukuisempi ?

No onko nyt yhtaan parempi, varien ja fonttien kanssa, selvastikin tarvin lisaa harjoitusta varienkin kanssa jotenkin nayttaa olevan "off"

Tassa on pelkat matat vasta ei viela valoja ja varjoja yms mita nyt innostun panemaan

« Last Edit: 06.07.2006 klo 12:13:03 by egets »

rama

• Jäsen
  • ”Be a devil, not a crybaby!”
« Reply #23 on: 06.07.2006 klo 12:13:16 »
Mahtavaa äksöniä koko kolmas sivu! Lisää tällaista.
”My problem lies in reconciling my gross habits with my net income”                      
      Errol Flynn

https://oblivionhigh.wordpress.com

egets

• Ruma Ankanpoikanen
  • Jäsen
« Reply #24 on: 07.07.2006 klo 15:55:15 »
 :D Kiitti Rama, lammitti sydanta mukava kommentti, ei niita kehuja nyt niin helposti saa vaikka niita aina salaa toivoisi saavan kun on tallanen pohjaton-sakki-ego  :o

Tassa on sivu kahden matat

rama

• Jäsen
« Reply #25 on: 07.07.2006 klo 16:03:14 »
Mielestäni sarjiksen sk vaikeaselkoisuus/lukuisuus hävisi värityksen myötä, eli sinuna jättäisin matskut silleen. Itse käsitin tuon runsaudenpaljouden lähinnä tyylikeinona.

P.S. En tiennytkään ettei Venom ole sisäsiisti; ei kyllä tule porstuata pitemmälle ainakaan meillä ;D
      Errol Flynn

JanneT

• Jäsen
« Reply #26 on: 07.07.2006 klo 16:52:04 »
Oikein vesseli sarjakuva. Yksi asia mikä mun mielestä tekee tuosta vaikealukuista on että kuvat ovat hieman ahtaita. Hahmot ovat kauttaaltaan kovin etualalla ja täyttävät koko ruudun tilan. Enemmän tilaa vielä ympäristölle vastaisuudessa niin lukija hahmottanee kokonaisuuden paremmin. Mutta muuten oikein bueno!
Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi

egets

• Ruma Ankanpoikanen
  • Jäsen
« Reply #27 on: 08.07.2006 klo 01:47:26 »
Oikein vesseli sarjakuva. Yksi asia mikä mun mielestä tekee tuosta vaikealukuista on että kuvat ovat hieman ahtaita. Hahmot ovat kauttaaltaan kovin etualalla ja täyttävät koko ruudun tilan. Enemmän tilaa vielä ympäristölle vastaisuudessa niin lukija hahmottanee kokonaisuuden paremmin. Mutta muuten oikein bueno!

Joo kuulostaa hyvalta kommentilta, sulla on niin sopon nakoinen avatar  :D ;D makes sense että on hahmot liian etualalla, sita pitais tietty sitten muutta tota inkkaus tyyliäkin jos piirtäisi pienemmällä hahmot, en tiedä sitten välillä tuntuu että uiskentelen jossain suuressa avomeressä yksin eikä tiedä mihin suuntaan lähtisi grrr, no kai sitä tässä koko ajan kehittyy vaikka ei aina siltä tunnukkaan

Kiitos rohkaisevista sanoista toinen minka itse olen huomannut niin perspektiivi on usein aika takapuolesta, pitais ihan viivottimen kanssa oikein vetaa sellaiset horisontti viivat mutta kun vihaan matematiikkaa ja kaikkea jarjestelmallista natsismia niin oikein tahalleen aina haluan mahdollisimman liberaalisti ja kaoottisesti kaiken tehdä  - pitää varmaan jotenkin muuttaa ajatustyyli, mutta hei tämä on vasta mun ensimmainen ihan itse piirretty että sen puolesta on vielä varaa muuttaa ajatusmaailmaansa ja asennetta tätä hommaa kohtaan ....

Rama, eiks se jotenkin kuitenkin vielä ole sopo toi venom, vaikka onkin aika hmmm ärsyttävä  ;D mun mielestä on hellunen siksi annoin voittaakin, hihi !

Tööt

• Paskasarjakuvapiirtäjä
  • Jäsen
« Reply #28 on: 08.07.2006 klo 09:20:48 »
Ihan hieno. Pidin viimeisestä ruudusta, siinä oli sitä jotakin, epäselvyyttä ja hammastikku..
No ei se mitään jos maltat odottaa viikon postaan tänne tekeleeni. Jossa ???? ja ???? ottavat yhteen!
..Mitä se esittää?

rama

• Jäsen
« Reply #29 on: 08.07.2006 klo 10:28:53 »
Rama, eiks se jotenkin kuitenkin vielä ole sopo toi venom, vaikka onkin aika hmmm ärsyttävä  ;D mun mielestä on hellunen siksi annoin voittaakin, hihi !

On toki, varsinkin vaippakuvissa ;D
      Errol Flynn